Gå til innhold

Godkjenne felger med lavere innpress.

Jokkis
 Share

Anbefalte innlegg

Vet noen tidligere har fått truma det igjennom når dem har hatt mye dokumentasjon, men paragrafene til svv sier jo klart og tydelig at det kun er 7.5mm per side slik du nevner.

problem nr 2 er jo at når man endrer innpresset så mye, så får jo man somregel problem med at man må ha dekkstrekk foreksempel, og det har jo svv mildt sakt lite interesse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at skal man utover det loven sier så må man ha TÜV papirer?

Som ogee1 skriver, uorginalt felger skal inn i vognkortet!

Vet ikke om jeg har magnet som tiltrekker seg politiet, men 540'en jeg hadde ble jeg stadig vekk stoppet. Senket, breie hjul og sportseksos = kontroll!

Vet ikke hva som hadde skjedd hvis det ikke hadde stått i vognkortet, men når alt var på stell, så var det god tur videre og kjør forsiktig.........

Men like irriterende hver gang!

Derfor byttet jeg til E38. :)

Ikke stoppet ennå. Like breie hjul, men ikke senket, og orginal eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal vel innenfor hjulbuen også?

I så fall er ET20 ganske utelukket :P

Men så lenge hjul er innenfor hjulbuen, man er innenfor 15mm endret sporvidde, rulleomkrets-krav osv, så trenger man vel ikke å måtte godkjenne felger med litt lavere ET enn originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om felgene er lik dim foran og bak, og ikke endrer sporvidden mer en 15mm, skal det ikke vær nødvendig og godkjenne.

Tuv er nødvendig når noe skal godkjennes som er uttafor hva som normalt er lov.

Jeg har godkjent mine, 10" bak ET18, og 8,5" foran ET13. Vet ikke om dette endrer sporvidden mer en 15mm, men siden det er breiere felger bak må det godkjennes. Jeg har 265 35 dekk, det blir litt dekkstrekk men ikke så mye. Dimensjonen er lovlig i følge tuv. :)

Er det fare for subbing kan de kreve valsing. Jeg gjorde det for sikkerhetsskyld. Lurer på om det sto i tuv også, at det måtte gjøres ved visse dimensjoner. Men det husker jeg ikke i farta. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Vekker litt liv i denne.

Mion E82 har standard innpress på 47, men jeg har kjøpt meg originale bmw felger med innpres 46 og et 24. Er det annerledes når det er originale felger eller gjelder det alt av felg? Får jeg papirer på originale hjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fravike 7,5mm (i forhold til vognkort) på hvert hjul, så et46 bør gå greit. et24 er derimot ikke sjans i havet. :)

Du vil neppe få tak i papirer som sier at du kan bruke felger fra en modell på en annen modell fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...