Jokkis Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Komt fram til at det som er "lov" er å endre sporvidden med 15mm (begge sider til sammen). Er det mulig å få godkjent nåke utover det eller er det håpløst å prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Vet noen tidligere har fått truma det igjennom når dem har hatt mye dokumentasjon, men paragrafene til svv sier jo klart og tydelig at det kun er 7.5mm per side slik du nevner. problem nr 2 er jo at når man endrer innpresset så mye, så får jo man somregel problem med at man må ha dekkstrekk foreksempel, og det har jo svv mildt sakt lite interesse for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Er det ikke sånn at skal man utover det loven sier så må man ha TÜV papirer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Er det ikke sånn at skal man utover det loven sier så må man ha TÜV papirer?Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Er det ikke sånn at skal man utover det loven sier så må man ha TÜV papirer?Som ogee1 skriver, uorginalt felger skal inn i vognkortet!Vet ikke om jeg har magnet som tiltrekker seg politiet, men 540'en jeg hadde ble jeg stadig vekk stoppet. Senket, breie hjul og sportseksos = kontroll! Vet ikke hva som hadde skjedd hvis det ikke hadde stått i vognkortet, men når alt var på stell, så var det god tur videre og kjør forsiktig......... Men like irriterende hver gang! Derfor byttet jeg til E38. Ikke stoppet ennå. Like breie hjul, men ikke senket, og orginal eksos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet April 11, 2015 Forfatter Share Skrevet April 11, 2015 Eg sjønna at det ekje vits å bruke tid å peng på å prøve å få godkjent felger med et20 på e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 De skal vel innenfor hjulbuen også? I så fall er ET20 ganske utelukket Men så lenge hjul er innenfor hjulbuen, man er innenfor 15mm endret sporvidde, rulleomkrets-krav osv, så trenger man vel ikke å måtte godkjenne felger med litt lavere ET enn originalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Eg sjønna at det ekje vits å bruke tid å peng på å prøve å få godkjent felger med et20 på e36. Som skrevet før her: Tuv papirer eller liknende. Ikke umulig!Hvilke type felg er det snakk om her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet April 11, 2015 Forfatter Share Skrevet April 11, 2015 Bbs rc 035 å 038 meina eg dei heite. Et 20 å et22 bak. Måtte space 3mm forran for å gå klar bremsecalipter. Eg har ikkje greid å finne tuv på disse til e36 m3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet April 11, 2015 Forfatter Share Skrevet April 11, 2015 Dekkstrekk va vel egentli nødvendig for å unngå subbing. Kjører 205/40 på 8" forran å 215/40 på 9" bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 12, 2015 Share Skrevet April 12, 2015 Om felgene er lik dim foran og bak, og ikke endrer sporvidden mer en 15mm, skal det ikke vær nødvendig og godkjenne. Tuv er nødvendig når noe skal godkjennes som er uttafor hva som normalt er lov. Jeg har godkjent mine, 10" bak ET18, og 8,5" foran ET13. Vet ikke om dette endrer sporvidden mer en 15mm, men siden det er breiere felger bak må det godkjennes. Jeg har 265 35 dekk, det blir litt dekkstrekk men ikke så mye. Dimensjonen er lovlig i følge tuv. Er det fare for subbing kan de kreve valsing. Jeg gjorde det for sikkerhetsskyld. Lurer på om det sto i tuv også, at det måtte gjøres ved visse dimensjoner. Men det husker jeg ikke i farta. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 12, 2015 Share Skrevet April 12, 2015 Bbs rc 035 å 038 meina eg dei heite. Et 20 å et22 bak. Måtte space 3mm forran for å gå klar bremsecalipter. Eg har ikkje greid å finne tuv på disse til e36 m3 Har du sjekket i denne tråden her? http://bimmers.no/topic/795503-t%C3%BCv-papirer-til-bbs-felger/?hl=%2Bbbs+%2Bpapirer#entry3005405 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet September 16, 2015 Share Skrevet September 16, 2015 Vekker litt liv i denne. Mion E82 har standard innpress på 47, men jeg har kjøpt meg originale bmw felger med innpres 46 og et 24. Er det annerledes når det er originale felger eller gjelder det alt av felg? Får jeg papirer på originale hjul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 16, 2015 Share Skrevet September 16, 2015 Du kan fravike 7,5mm (i forhold til vognkort) på hvert hjul, så et46 bør gå greit. et24 er derimot ikke sjans i havet. Du vil neppe få tak i papirer som sier at du kan bruke felger fra en modell på en annen modell fra BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 16, 2015 Share Skrevet September 16, 2015 min e38 hadde ET 13 i vognkort, den ble godkjent med orginale style 37, 8x18 ET 13 og 9,5x18 ET 25 brukte utskrift fra realoem.com for å få dette godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå