Gå til innhold

BMW 540i ESS E39 "Black Beast" Worklog

Share

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har oppfattet det så må du bruke en del penger og komme igang på egen hånd. Har alltid hatt lyst til å begynne med motorsport selv.

Vel that makes sense, hvorfor skulle noen gidde å sponse en de ikke har noe historikk på. Men er litt kjipern for som student har man neppe allverdens i lommeboka.

Har heller ikke tenkt å ihjelskru bilen for å kjøre Time Attack osv/Sports klasse ved å bytte til lettere seter, lav-gear diff, hive ut så og si alt av innmat for å få den lettest mulig, 540ien må jo bevares slik den er, men har lyst å begynne på Gatebil frikjøring og hvis den duger nok, drifting også finner jeg en bra M5 E39 Differensial så tenker jeg det går fint. Etterhvert som casha ruller inn kanskje satse på en E30 banebil til å ha ved siden av.

Skal ha jobb etter studietiden så da vil det jo hjelpe med peng og deler, alt jeg har nå er planer av oppgraderinger på bilen og ting å se fram te så hvertfall det blir jo spennende. Den "Sporten" her er pinade ikke billig;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er svindyr hobby det. Er kanskje bedre å spare opp til en mer "ferdig" banebil, så slipper du å "nedgradere" den fine du har nå med ribbing osv. Og hvis det da går "gæli" så har du en hverdagsbil å bruke frem til du får råd til å ordne opp banebilen. Også trenger du ikke ta alt så høytidelig når du først har en banebil. Eventuelt så høres også planen din bra ut. Når jeg blir litt eldre og får meg skikkelig inntekt, så blir det absolutt banebil på meg òg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har ikke vært så veldig aktiv her, mest fordi har ikke vært så mye forandringer egentlig..

Snakket med en over nettet som sier i slutten av September kan jeg få OSgiken diff som passer til bilen for en god pris.

Det blir litt av en oppgradering og merker jeg er lei av åpen diff. Her er en liten godbit imens vi venter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jobbing som gjelder fra sommeren hvertfall. Sku gjerne hatt en diff men kan fint vente, klager ikke slik situasjonen er idag.

Morsom bil å kjøre og koser meg veldig. Tar godt vare på den med vasking og shining her og der.

De jeg går sammen med i klassen syns ikke det er no studentbil jeg har akkurat da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...