BabyBimmer Skrevet Mai 9, 2015 Skrevet Mai 9, 2015 Hei. Har en e60 525d 2004, automat. Bilen parkerte jeg for noen dager og lot det stå siden jeg brukte en annen bil. Skulle sette meg inn og kjøre i dag, så ville den plutselig ikke starte. Motorlampa beg og lyse og alt annet i bilen egentlig. Fikk endelig start på den, da gikk den opp til 1500 omdreininger og ble der. Satt den i gir, skulle gi gass, men neida. Vips så fantes det ikke "gass" på bilen og gi??? Wtf.. Skrudde av og på og samme problemet. Nå vil den ikke starte igjen. Motorlampa lyser. Når jeg parkerte den, så var alt ok. Tåler ikke dritten og stå et par dager eller hva.. Noen som har tips, råd om hva det kan være?? Gir opp
Reef89 Skrevet Mai 9, 2015 Skrevet Mai 9, 2015 Det beste tipse en kan gi er at du må ta en diagnose for å finne ut hva som er galt.
BabyBimmer Skrevet Mai 9, 2015 Forfatter Skrevet Mai 9, 2015 Tenkte og gjøre det. Men er det ikke rart at det skal skje hver gang den står litt? Alt fra girkasse, til motorlampa osv kommer opp. Når den er i daglig bruk, så skjer det ikke.. Tenkte først chippen, men er ikke den heller..
Hpi Skrevet Mai 9, 2015 Skrevet Mai 9, 2015 Halvslapt batteri kanskje? Prøve å lade det skikkelig opp og se om det hjelper.
bmwmann24 Skrevet Mai 9, 2015 Skrevet Mai 9, 2015 (endret) Måtte du ha starthjelp for å få start? Dårlig batteri (som nevnt over) gir deg en masse el-problemer. Har sett e39 med rare el-feil grunnet batteri, kan tenke meg at din er enda mer følsom for riktig batterispenning. Lader bilen som den skal? Mål batterikapasitet, enten ved å bruke multimeter eller få det testa på et verksted. PS: Biltema sine AGM batterier er rimelige og de har 4-5års garanti. Endret Mai 9, 2015 av bmwmann24
MrBrum Skrevet Mai 9, 2015 Skrevet Mai 9, 2015 Dårlig batteri. Sjekk også hvor mye dynamoen lader når motoren er varm.
BabyBimmer Skrevet Mai 10, 2015 Forfatter Skrevet Mai 10, 2015 Okay, høres jo ganske logisk ut, egentlig. Sleit med lignende i vinter, ladet litt opp, å da ble det bedre. Nå er den helt død. Får ta det ut etterpå i dag og prøve. Men er det logisk da at motorlampa kommer opp og alt annet?
Stubba92 Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Dra innom et verksted og be dem ta en status sjekk av batteriet ditt. Dette kan vise tilstanden på batteriet ditt. Da kan de også sjekke etter strømtyver og om dynamo lader nok Hvor i landet holder du til?
jojr Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Riktig nok en E39 men hadde samme problem, dårlig lading, å da lyste alt av lys, motorlampe, gearkasse i nødmodus, samt airbag og antispinn/abs Mens jeg kjørte.
Otis Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Jeg tror ikke at motor problemet kommer av dårlig batteri. Ja, du kan få feilmeldinger, men ikke at motoren ikke går riktig. Diagnose er veien å gå. BabyBimmer reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Enkelste sjekk er å måle batterispenningen. Er den under 12.1V så vil jeg tro problemet høyst sannsynlig ligger der. Moderne BMW´r og biler generelt krever mye av batteriet selv om bilen ikke blir brukt. Er forsyningsspenning under en viss verdi vil du få problemer med elektronikken og ja, den styrer jo alt, motoren også. Det kan også være noe som trekker strøm når bilen ikke er i drift, f.eks jordfeil et sted. Sjekk batteriet, lad og prøv igjen. Til slutt, ta en skikkelig diagnose hvis dette ikke hjelper. Visse ting vil du likevel ikke finne kun med diagnose, som f.eks jordfeil. Det må ses i sammenheng med forskjellige symptomer. BabyBimmer reagerte på dette 1
BabyBimmer Skrevet Mai 11, 2015 Forfatter Skrevet Mai 11, 2015 Da har jeg prøvd og lade det 100%. Fortsatt kommer alt av feil mld opp. Starter ikke nå heller
Otis Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 Ett pluss poeng til meg selv der. Det kam jo hende at komfort start er defekt. Men en diagnose vil nok avsløre noe vesentlig...
BabyBimmer Skrevet Mai 11, 2015 Forfatter Skrevet Mai 11, 2015 Håper ikke det er store greia "/ akk påkostet bilen summer til de grader. Kosmetisk og teknisk.. Takk for hjelp folkens ser hva de sier i morgen, å holder dere informert PS, fortsatt en e36 325 med masse godsaker til salgs
BabyBimmer Skrevet Mai 24, 2015 Forfatter Skrevet Mai 24, 2015 Da fant vi ut at bilen må ha ny hjerne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå