APedersen Skrevet September 23, 2015 Forfatter Share Skrevet September 23, 2015 Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet September 23, 2015 Forfatter Share Skrevet September 23, 2015 (endret) Update: Da er det vel på sin plass med update igjen! Har skjedd litt siden sist - Olje/ filterskift - Behandlet alt av skinn i bilen med Meguiars Rich Leather. - Renset tepper med et Turtle Wax produkt med børste. - Nye bolter til spacere - 25mm spacere montert. - Høyttalerdeksler og et par nye klips i dørtrekkene bak. - Original slange til ekspansjonstank. - Lakkert hjulbolter foran. - EU-kontroll - Bestilt deler. Beklager litt dårlige bilder fra iPhonen, fungerer ikke så bra når det begynner å bli mørkt ute, men det er da noe i allefall Skal ta bedre bilder etterhvert! Olje/ filterskift: Behandling av interiøret: Var usikker på hvordan jeg skulle gjøre det med teppene helt frem til jeg fant dette produktet fra Turtle Wax, helt genialt å bruke på tepper som trenger en rens. Enkelte plasser var sorte, men det forsvant straks! Smurte også inn alt av skinn i bilen med Meguiars Rich Leather Så hadde jeg da noen 25mm spacere med integrerte bolter og senterringer liggende jeg tenkte jeg skulle prøve på bak. Men hadde bare M12x1,5 bolter siden de har stått på 7-serien, og de originale M14 boltene på X5'en ble for lang i toppen slik at de stakk utfor spaceren. Så jeg bestilte nye M14x1,5 bolter fra samme plass som jeg kjøpte spacerene, så spacerene er kommet på. Ble veldig fornøyd med resultatet, bilen fikk en helt ny holdning Har ikke bilde av spacerene, men er enten Eibach eller H&R spacere. Har også lakkert boltene foran, da disse var litt rustne. Skal også lakkere alle bremsekalipperene sorte når jeg skal bytte bremser. Ser fort litt bedre ut Så har jeg bytta ut det nederste og største høyttalerdekslet i hver bakdør, da disse var sprukket. Samtidig fikk jeg bytta ut to klips på det ene dørtrekket som var ødelagte, kjekt å ha liggende litt forskjellige nye BMW klips Så nå er interiøret komplett, bortsett fra et skruedeksel på ene dørtrekket foran som mangler, men har bestilt to av disse Med på første bildet her er ny slange/rør til ekspansjonstanken. Og som du ser på det første bilde rett ovenfor, har jeg bytta ut kjøleslangen på ekspansjonstanken med en original, da også på grunn av at den ene koblingen var litt skadet under slangeklemmen. Ser mye bedre ut nå som slangen/røret ligger der det skal Gammel jeg lagde for en stund siden, for å ha midlertidig: Ny: Så har jeg hatt bilen på EU-Kontroll, så litt deler er bestilt - Brembo bremseskiver foran - 332x30mm - Brembo bremseklosser foran- Brembo bremsebånd til håndbrekket - Tar dårlig på ene siden.- Ønskebein/ Wishbone begge bak- Integralledd til venstre bak Har også til slutt fått en lokal BMW forhandler på saken om kodeproblemet, hørtes ut som de etterhvert skulle klare å skaffe meg en ny kode fra BMW i Tyskland. Krysser fingrene Endret September 23, 2015 av APedersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Oktober 3, 2015 Share Skrevet Oktober 3, 2015 Knall bil! denne tråden følges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 3, 2015 Share Skrevet Oktober 3, 2015 Ble ganske bra bak med 25mm spacere. Ser heller ikke for meg at subbing er noe stort problem her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2015 Knall bil! denne tråden følges! Takk for det, moro å høre Ble ganske bra bak med 25mm spacere. Ser heller ikke for meg at subbing er noe stort problem her. Takk for det, nei det er ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Oktober 22, 2015 Share Skrevet Oktober 22, 2015 får følge denne også kult med V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet November 19, 2015 Forfatter Share Skrevet November 19, 2015 Takk for det! Kommer straks en update, har skrudd litt siden forrige update wrnr1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet November 25, 2015 Forfatter Share Skrevet November 25, 2015 Update: Da er det på tide med en aldri så liten update igjen, i sammenheng med EU-kontroll + litt egeninteresse, så er følgende deler byttet: - Ny blå/solar frontrute - Brembo bremseskiver foran - 332x30mm - Brembo bremseskiver bak - 324x12mm- Brembo bremseklosser foran - Remsa Master HPT bremseklosser bak - Brembo bremsesko - Slitasjevarslere - Disse sitter v.f og h.b - Lemförder kuleforing - Nedre bakre v.b - Wishbones - (Begge bak)- Integralledd - (Venstre bak) Nå er det bare en tur innom en lokal BMW-forhandler som gjenstår før etterkontroll, hvor de forhåpentligvis finner ut av kode-problemet. Da ligger det vel kanskje klar en softwareoppdatering også Har ikke bilder av alt, men slenger ut det jeg har mens jeg nå er i farta! Gamle deler som er byttet ut: Mesteparten av det som er nytt: Foran (før/etter): Bak (bremsesko montert/ alt montert): Foreløpig er det ikke så mye som gjenstår på to-do-lista, men er rart hvordan den lista bare blir lengre og lengre på enhver bil man eier wrnr1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvestermo Skrevet November 25, 2015 Share Skrevet November 25, 2015 Bra jobba, håper de endelig finner ut av kode-problemet[emoji4]Ta 528'n sammen en kveld?[emoji106] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet November 27, 2015 Forfatter Share Skrevet November 27, 2015 Takk for det! Ja, får bare krysse fingrene Det kan vi nok få til ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Februar 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2016 (endret) Update: Da er det på tide med en ny update etter et par måneder uten noe som helst aktivitet her Kjøpte nye vinterhjul til bilen før jeg leide prøveskilt og fikk kjørt bilen til Bil i Nord i Bodø på feilsøking like før jul. Disse er da Style 213 fra X5 E70 i 9 og 10x19" fra med Continental(?) piggdekk i dimensjon 255/55/19. Kjøpte hjulene brukt hos en bekjent i samme by som jeg bor i, ikke en skramme i felgene og dekkene som nye, en god deal! Etter å ha lest internett rundt for å finne ut hva som kunne være feilen med softwaren (Kode-problemet), fant jeg til slutt ut at det var Kombi-modulen som sitter i instrumentpanelet som måtte reprogrammeres. Så jeg ba det lokale verkstedet å reprogrammere denne modulen, samt oppdatere hele bilen, og da var omsider alt i orden Etter dette var det bare å få bilen på etterkontroll, så i begynnelsen av Januar var bilen EU-godkjent og i daglig bruk igjen, en fantastisk god følelse En ting jeg kan si er at dette er en skikkelig flott vinterbil! Nå skal det for min del bare laave ned snø Endret April 20, 2016 av APedersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 skjedde det no spessielt når de oppdaterte softvaren på hele bilen? ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Februar 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2016 Vet egentlig ikke hva den oppdateringen inneholder, men tipper nok det er en forbedring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet April 20, 2016 Forfatter Share Skrevet April 20, 2016 (endret) Update: Blir lenge mellom hver post her, men litt skjer det nå allikevel De små tingene først så har jeg byttet til nye sorte skiltplater da de andre var forskjellige fra hverandre samt knekt på et par plasser, ellers litt smått på interiør av nye klips på innstegslister, nye skruedeksler som manglet på dørtrekk, byttet ut alle vindusviskere, så byttet jeg kjølevæsketanken i en ny Meyle-tank da den gamle hadde en liten sprekk i toppen. Fikk meg kabel og software fra BMCables.com og satte meg litt inn i dette med feilsøking og koding i INPA og NCS Expert, veldig moro Så nå har jeg kodet litt forskjellig, lagret selvfølgelig originalfilen slik at alt dette kan reverseres med et par tastetrykk. Dette har jeg hittil fått kodet: (Skriver det slik som NCS-Dummy oversetter det) - Dimmed turnsignals as USA marker lights. (Foran) - Hazard lights - Double impulse. (Nødblink) - Re-lock 2 minutes after being unlocked without opening any doors. - Abort power window one-touch after door is opened. - (Dette er da normalt på og er slått av) Så er det en ting til jeg har lyst til å få kodet som jeg ikke har lyktes med enda: - Control windows after door is opened and ignition switched off. Det er nok sikkert mer, men har ikke lest ut av alle moduler hva som kan gjøres, så hvis noen har noen tips så gjerne kom med dem Ellers har jeg fjernet begge bakpottene og (foreløpig bare) skaffet rør og stusser for å bygge ut nytt, savnet etter å slippe ut litt mer lyd av denne har bygd seg opp med tiden Ble litt mye og ukontrollert lyd sånn som det er nå, men har testet med rørene og stussene på og det blir veldig bra, akkurat som jeg ville ha det! Har også bestilt senk, valget falt da på Eibach Pro-Kit (30mm) fjærer foran, så blir det i første omgang justerbare linker til nivåreguleringen bak. Veldig spent å se hvordan dette blir, håper det senker nok! Sommerhjulene er også kommet på, slenger med noen kjappe bilder jeg har tatt med telefonen i disse dagene! Nytt helsort emblem til panser kommer i posten ganske snart! Endret April 26, 2016 av APedersen Mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet April 23, 2016 Forfatter Share Skrevet April 23, 2016 Update: Satte på det nye emblem foran, og en ny parkeringssensor (Høyre) bak i går, etter det dro jeg ut å knipset noen bilder. Har så og si ikke rørt kameraet siden i fjor sommer, men merker at nå som det nærmer seg sommer klør det litt i foto-fingrene Eksosen kommer forhåpentligvis på i morgen! Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå