Gå til innhold

Nyheim's '05 E46 325ci Clubsport *Estoril*


 Share

Anbefalte innlegg

Sitter her å er så forbanna jeg må bare lage et innlegg.

Modifiserte eksosen min i dag, og er så misfornøyd jeg vil legge meg ned i fosterstilling :(
Vil ikke anbefale supersport fra GS til noen. Driteksos spør du meg.

Kommer med oppdatering og bilder straks.

Men vær så snill, om noen kommer over en Eisenmann Sport potte så si i fra fort.
Nå skal den få det beste av det beste innen eksos.

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jepp, det var bokstavelig talt plug n play :) Ser noen monterer aux-inngangen i hylla over der jeg monterte, i hanskerommet eller på siden av spilleren.

Kunne ikke blitt bedre å ha den i den nedre hylla spør du meg.

 

Takk for svar. Bestilte en ledning på ebay for $5 så får teste det ut. Går nok for samme plassering som deg ja.

 

En ting jeg syns gjør seg veldig godt på facelift E46 coupe, er å lakkere innmaten i lyktene matt sort. Jeg gjorde det med min en gang i tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å er så forbanna jeg må bare lage et innlegg.

 

Modifiserte eksosen min i dag, og er så misfornøyd jeg vil legge meg ned i fosterstilling :(

Vil ikke anbefale supersport fra GS til noen. Driteksos spør du meg.

 

Kommer med oppdatering og bilder straks.

Men vær så snill, om noen kommer over en Eisenmann Sport potte så si i fra fort.

Nå skal den få det beste av det beste innen eksos.

Se her inne. Gode priser..http://www.xerius-racing.se 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.9.2015 at 7.58, danskiii skrev:

Såpass?

Er det kun bakpotte, eller er det catback du har kjøpt deg?

Var kun supersport bakpotte, så kappa jeg av resonator og fremre lydpotte så det er bare katalysator og supersport potta. Helt forferdelig lyd syns jeg :P

On 28.9.2015 at 10.05, Frode D skrev:

Takk for svar. Bestilte en ledning på ebay for $5 så får teste det ut. Går nok for samme plassering som deg ja.

En ting jeg syns gjør seg veldig godt på facelift E46 coupe, er å lakkere innmaten i lyktene matt sort. Jeg gjorde det med min en gang i tiden. :)

Akkurat ja :) Kjøpte selv original aux fra BMW for å unngå noe tull :)

On 28.9.2015 at 11.19, Slavearbeider skrev:

Se her inne. Gode priser..http://www.xerius-racing.se 

Takk :)

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kommer med en nokså lang update, men med mye bilder! :) Eksosupdate og vinterlagring. ALLE BILDENE ER UREDIGERT.

Som nevnt over fjerna jeg begge resonatorene under bilen, men var misfornøyd med lyden fra supersport potta.
Det var rett å slett for mye dur, og for lite ren og pen 6'er lyd sånn som man får av potter som Eisenmann, Supersprint eller Simons.
Har nå kjøpt inn Eisenmann :)

Opp på bukker

IMG_7121_zpsyp0s0ufg.jpg

IMG_7122_zpscxkqnlp7.jpg

Eksosen tatt nedIMG_7125_zpsvga4djkm.jpg

Og her sitter de forbanna boltene igjen, som måtte kappes og borres ut. Det var ikke lett, brukte rundt 15 borrer på de 4 boltene.IMG_7119_zpsz5sdgnwk.jpg

IMG_7139_zpsox3k3nst.jpg

IMG_7141_zpso3hwmppl.jpg

Så var det å kappe av resonatorer og sveise 2" rør på. Ble vellykket :)IMG_7129_zpsxvidbdgr.jpg

IMG_7130_zpscjb9qjwb.jpg

IMG_7134_zpsc5ic8414.jpg

IMG_7136_zpsuifigk4o.jpg

Slik ble stussene etter jeg polerte og tilpasset de diffuseren. No more exhaust hanging down :)IMG_7150_zpsaydtsm8b.jpg

IMG_7151_zpsbkrglgvj.jpg

Så var det vinterlagring da :) Her er garasjen bilen skal stå i. Det er en dobbelgarasje som er isolert men ikke oppvarmet. Tørr er den hvertfall.IMG_7180_zpssnr8dy6h.jpg

Måtte ha lagringshjul slik at ikke 19" blir u-runde. Viktig for alle som skal vinterlagre bilen sin og leser dette :)
De var bokstaveligtalt dritstygge, med helt utslitte sommerdekk som jeg ga 100 kr for, haha. ***Plastidip***
IMG_7181_zpsvehu6y6l.jpg

IMG_7182_zpsfci3evhv.jpg

IMG_7183_zpsobr6cl3d.jpg

IMG_7184_zpsima82jp4.jpg

IMG_7185_zpskxvibmrc.jpg

Sånn, fokus over på bilen :iwant: Begynner med interiøret. Også må jeg få understreke hvor nøye jeg har vært!
Ut med setene!
IMG_7186_zpsgrjsntub.jpg

Var mye mer drit der enn det ser ut som. Litt av hvert!IMG_7188_zpsyjb2ml7c.jpg

IMG_7189_zps7pcbpxpu.jpg

IMG_7194_zpsnotwlqso.jpg

IMG_7196_zpsmkrns2fv.jpg

Også vask av hele forbanna interiøret! Vannet var sort når jeg var ferdig :P
IMG_7199_zpsabxkmnom.jpg

IMG_7200_zps65emeiuv.jpg

Rengjorde setene og smurte de inn med noe jeg hadde stående fra Biltema.IMG_7205_zpsf9phqqkn.jpg

IMG_7210_zpszu4ocrhu.jpg

Villminken står å venter på snø! Samme med meg :D 2013 Pro RMKIMG_7207_zps9rmbirjo.jpg

Inn med setene!IMG_7222_zpscpthgebw.jpg

Så var det eksteriøret på bilen! Nok en gang må jeg få understreket OCD'en min :)
Tok av supersport potta, og solgte den for 1500 kr. Nå blir det Eisenmann-potte  :love: IMG_7256_zpsmmecepwq.jpg

Sånn, da begynner jeg på det utvendige i denne rekkefølgen (Avfetting og høytrykkspyling -> Håndvask med svamp -> Polering -> Voksing) :D
IMG_7220_zpshhvsccou.jpg

IMG_7224_zps3txsfenx.jpg

IMG_7227_zpselnehhbd.jpg

Spylte også alle hjulbuer og undervogna for å få vekk veistøv og naturlig salt og slikt som setter seg :)
IMG_7229_zpsbpndxawi.jpg

IMG_7230_zpsiald5jy3.jpg

IMG_7233_zps244eyc0d.jpg

Deretter nøye vask av motorrom. Ser flunke nytt ut der :)IMG_7248_zpsxshnz44c.jpg

Polering :) Var litt kaldt ute så poleringsmiddelet satt seg litt mer og ble tyngere å polere med. Ikke bra, men men.

IMG_7235_zpslxkkgqlk.jpg

IMG_7236_zpsus9pqg52.jpg

Ene siden polert :)IMG_7239_zpsjhmrdel1.jpg

IMG_7243_zpsxyvhibqk.jpg

IMG_7246_zpswaeqkxjt.jpg

Ble så mørkt etter det siste bildet (blir mørkt på bare noen minutter her nå), så jeg rygga bilen inn i garasjen og fullførte poleringen der :) Her venter jeg på at voksen etter poleringen sku tørke.IMG_7250_zpsln6sgjsl.jpg

IMG_7255_zpsdmddflfh.jpg

Når voksen var tørket av gikk jeg inn, så kjørte jeg bilen ut for å ta noen bilder i dag :) Går mye i det samme som de bildene jeg har postet her før så, kan bli litt kjedelig :D Mangler skiltplata
IMG_7258_zpsj4nocdec.jpg

IMG_7259_zpsmdt8xjvt.jpg

IMG_7260_zpsyd1wvelc.jpg

IMG_7261_zpsoqttvddt.jpg

IMG_7262_zpsvskmjems.jpg

IMG_7264_zpsrslfaghv.jpg

IMG_7265_zps4lazqadx.jpg

IMG_7266_zpshpmrrqrb.jpg

IMG_7267_zpspt1woakn.jpg

IMG_7272_zpsdjpkbomn.jpg

IMG_7274_zpsl80xumrf.jpg

IMG_7277_zpsl6tps7yd.jpg

IMG_7278_zpsnqjk5eti.jpg

IMG_7282_zpsblhgsaas.jpg

IMG_7288_zpsrjdohdud.jpg

IMG_7292_zpstfxigof3.jpg

IMG_7310_zpsyxjloyh9.jpg

IMG_7309_zpsojx3m548.jpg

InteriørbilderIMG_7302_zpsj2zvyedr.jpg

IMG_7303_zpsv2xnjfhz.jpg

IMG_7304_zpsmkqlsspj.jpg

IMG_7306_zpsmma6psvp.jpg

IMG_7307_zpssyhlw2kq.jpg

IMG_7308_zps48xpio25.jpg

IMG_7313_zpszsvskpgz.jpg


Sånn, det var det! :) Deretter rygga jeg bilen inn, tok ut batteriet, satte 1 fuktsluker inni bilen på midtarmlene, og 1 fuksluker i bagasjerom, kjøpte trekk på Jula som puster og er ment for innendørs lagring.

Snakkes til våren!
Det siste bildet jeg vil legge ut, er det jeg liker best!IMG_7286_zpszl0orkry.jpg

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er bare så utrolig STRØKEN, og alt som blir utført blir gjort riktig !!!  :clap:  :clap:

 

Jeg elsker at du legger ut mange bilder! For det først så er dette en unik bil man ikkje ser ofte, i tillegg er det generelt lite bilder i andre tråd (og ofte av dårlig kvalitet)! Så tommel opp til deg Marcus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.10.2015 at 22.33, danskiii skrev:

Tom for ord.. "applaus og beundring" :)

On 7.10.2015 at 22.37, Thundercoil skrev:

Ser bra ut dette her! Hvilken voks bruker du?

Og det er bra med masse bilder :)

On 7.10.2015 at 22.46, MarcusDS skrev:

Så herlig å se! :-)

On 7.10.2015 at 22.50, santho96 skrev:

Denne bilen er bare så utrolig STRØKEN, og alt som blir utført blir gjort riktig !!!  :clap:  :clap:

 

Jeg elsker at du legger ut mange bilder! For det først så er dette en unik bil man ikkje ser ofte, i tillegg er det generelt lite bilder i andre tråd (og ofte av dårlig kvalitet)! Så tommel opp til deg Marcus! :)

On 7.10.2015 at 22.52, Poppy skrev:

Det blir aldri for mange bilder. Ser bra ut.

On 7.10.2015 at 23.04, BmwChris skrev:

Pen e46 clubsport, alltid hatt sansen for de utgavene. Nydelig farge med estoril..Godt den blir Vinterlagret så den slipper snø og salt:)

On 7.10.2015 at 23.15, Gabz skrev:

Flott update, og bilen ser fantastisk ut :) Kjempeflott at du fikk med så mange bilder, blir mye mer interessant å lese da. Slenge ut et lydklipp av eksosen kanskje? 

Takk folkens! Må si jeg blir virkelig glad når jeg får slike tilbakemeldinger, og setter stoor pris på de! De gir motivasjon til å fortsette her på Bimmers  :-D  :love: 

Poleringsmiddel og voks er AutoGlym sitt middel :)

 

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...