Kimzz Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Hei, litt dumt spm. Men har aldri hatt mye strekk på dekka før nå så lurer på hvor mange bar eg burde fylle det med. Er 215/40 på 10" felg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 (endret) vil nå si at det er bedre med for mye en for lite vertfall , for feil dekkslitasje får du helt sikkert uansett men jeg har 215 på 8,5 som jeg synes er passe med strekk ( som blir ingen ting i forhold til din ) å jeg har ca 40psi så hadde det vert meg så hadde jeg hatt mer en 40psi vertfall, bortimot 50psi hadde nok jeg prøvd, 215 på 10" felg er rimelig brutalt, å selvom det skal mye til så er dette så smalt at her snakker vi jo faktisk om en liten risiko for å vrenge av dekk på felg hvis du har litt for lite luft vertfall fyll så mye luft så du er 110% sikker på at dekket har lagt seg inntil felgkantene, så dekket ikke har mulighet for å skli lengre utover i sving etc etc bilde ? det må jo se rimelig drøyt ut mener jeg jeg ? Endret Juli 15, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimzz Skrevet Juli 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2015 Ja blei litt mer enn eg tenkte når eg kjlpte dekka fyllte i 4 bar når eg satt dem på for å være sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Ja blei litt mer enn eg tenkte når eg kjlpte dekka fyllte i 4 bar når eg satt dem på for å være sikker. sleng ut et bilde da vel ? så du at dekket la seg intil ringa rundt felgen da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Står på dekket hvor mye du skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Står på dekket hvor mye du skal ha tror ikke man skal fylle etter de måla da de dekka er ikke beregnet på 10" brei felg heller, så mye strekk er ikke heeeelt etter boka, så hvis han fyller 2,3-2,5 bar tror jeg det er å gamble litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Jeg elsker hvordan folk driter i sikkerheten til alle andre (og seg selv) på vegen fordi "det er kult med strekk". Dette er det svært sjeldent jeg sier, jeg er generelt ganske tolerant. Men jeg håper du blir stoppa med påfølgende førerkortbeslag. Så kan du ha en lite pause og revurdere hva du driver med. Dersom dette er en "show bil" som ikke skal kjøres en eneste meter på offentlig veg så trekker jeg tilbake alt jeg har sagt. Ja, det finnes mye farlig på vegen, men det er ingen unnskyldning for å gå hen og kjøpe samt montere komponenter som på ingen måter er lagd for å fungere sammen. axept, Alpejohn, carburetion og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Jeg elsker hvordan folk driter i sikkerheten til alle andre (og seg selv) på vegen fordi "det er kult med strekk". Dette er det svært sjeldent jeg sier, jeg er generelt ganske tolerant. Men jeg håper du blir stoppa med påfølgende førerkortbeslag. Så kan du ha en lite pause og revurdere hva du driver med. Dersom dette er en "show bil" som ikke skal kjøres en eneste meter på offentlig veg så trekker jeg tilbake alt jeg har sagt. Ja, det finnes mye farlig på vegen, men det er ingen unnskyldning for å gå hen og kjøpe samt montere komponenter som på ingen måter er lagd for å fungere sammen. Kunne ikke sagt det bedre selv! Har ennå ikke skjønt dette med dekkstrekk. Ikke ser det kult ut heller. Ser ut som en vrengt dassrull carburetion og Alpejohn reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 (endret) Kunne ikke sagt det bedre selv! Har ennå ikke skjønt dette med dekkstrekk. Ikke ser det kult ut heller. Ser ut som en vrengt dassrull dekkstrekk er "inn" det nå veitu skal faktisk nevnes at ene e28`n min er godkjent med 8,5 felg forran med 215,40,18, med dekk dim oppført i vognkort. men det er jo en ganske stor forskjell på 215.40 på 8,5" brei felg kontra 10" brei, så håper trådstarter slenger ut et bilde , for 215 på 10" må jo se helt ekstremt ut Endret Juli 15, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Beklager off tropic, men er ingen moteløve stig, og det har du vel skjønt? Er av den trauste typen, som tenker sikkerhet først,og utseende etterpå Sjekker aldri opp damer med 850 gram sminke i tryne heller..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Beklager off tropic, men er ingen moteløve stig, og det har du vel skjønt? Er av den trauste typen, som tenker sikkerhet først,og utseende etterpå Sjekker aldri opp damer med 850 gram sminke i tryne heller..... bare fordi man ikke liker traktor hjul på bil må man ikke sjekke opp bimboer heller da , jeg har hatt fast beite i 7-8 år nå , å er ikke noen moteløve sjøl , men jeg velger heller litt strekk en litt ballong, men det er min mening, å tror heller ikke trådstarter hadde lyst på så mye strekk,hehe ( men nå skal det nevnes at 215 på 10" er mer en "litt strekk" å er nok i det drøyeste laget, tilogmed jeg er litt enig når det kommer til sikkerhets faktoren her, ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 (endret) Har 225/40-18 på 9.75 og 265/35-18 på 11.25, kjører med 4 bar Edit; er ikke kult med strekk, det er rett og slett for å få plass i hjulbuen. Dog fins det grenser på hvor mye strekk man burde ha, eg har kjørt rundt med samme dim som eg har nå på nurburgring og kosa meg nedover autobahn uten problem. Dog vil eg påstå at 215 på 10 blir noe drøyt. Endret Juli 15, 2015 av BMWE39turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 tror ikke man skal fylle etter de måla da de dekka er ikke beregnet på 10" brei felg heller, så mye strekk er ikke heeeelt etter boka, så hvis han fyller 2,3-2,5 bar tror jeg det er å gamble litt Ja nei da er det noe annet, så ikke i sted at det var på 10" felg. stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimzz Skrevet Juli 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2015 Som eg sa oppe i tråden vart det mer strekk enn det var tiltenkt. Så derfor spørr eg her om hva eg børr ha i for å kjøre med det eg har sikrest, intill eg får de nye dekka som er bestilt (235/40/17) kan prøve å få til et bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå