Gå til innhold

Konas F25 X3 xDrive30d MPPK - Solgt


ogee1
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lars S skrev:

Veldig bra oppgradering dette, er vel det powerkittet som gir mest økning.

Hvor lang ventetid var det hos vegvesenet?

Ei drøy uke før det var en ledig time. Timebestilling kan gjøres på nettet, så det er veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert litt videre rundt aksellerasjon. I 2011 hadde X3 30d 0-100 på 6.2 sekunder. Dreiemomentet var 560Nm fra 2000-2750RPM. I 2014 ble motorprogrammet endret litt, slik at dreiemomentet var 560Nm fra 1500-3000RPM. 0-100 ble redusert til 5.9 sekunder. Høytrykkspumpe, dyser og turbo er lik tidligere modeller.

BMW oppgir at Power Kitet gir 585Nm fra 1500-3000RPM og 0.3 sekunder raskere 0-100 i forhold til 2014-versjonen, dvs. 5.6 sekunder fra 0-100. Jeg klarer ikke å finne noe på nettet som sier at Power Kitet gir noe annet resultat for biler som er eldre enn 2014, så da ser det ut som tallet for vår del også er 5.6 sekunder fra 0-100.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nå godkjent, og ny effekt er registrert i Autosys. Nytt vognkort kommer i posten om noen dager.

Visning på trafikkstasjonen gikk veldig greit, men det tok litt mer tid enn jeg hadde regnet med. Halvannen time tok det fra timen min startet til jeg gikk ut døra med papirene under armen. Prosessen kostet 575 kroner.

Først levert jeg inn alle papirene i skranken. Etter en stund kom en kontrollør ut. Han hadde gått gjennom all dokumentasjon og kunne fortelle at alt så bra ut. Så åpnet vi panseret på bilen og han tok et bilde av M Performancemerket som BMW hadde montert i motorrommet. Så gikk han inn igjen for å ordne med papirene som skulle til for å få oppdatert Autosys og utstedt nytt vognkort. Da han var ferdig med dette fikk jeg tilbake alle mine papirer. I tillegg fikk jeg noen skjemaer som jeg måtte ta med til registreringsskranken slik at dama der kunne knotte alt inn i systemet.

Føles veldig bra å ha alle papirer i orden og, ikke minst, å ha en trimming som er 100% godkjent av BMW.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte tidligere, har jeg lyst til å sette på noen diskrete M Performance-merker på bilen. Blir ikke enig med meg selv om jeg skal holde bilen helt clean, eller om jeg skal ha på merker. Dette gjelder også X3 på bakluka og xDrive30d på dørene. Det eneste jeg er noenlunde enig med meg selv om akkurat nå er å beholde grillen i titanlook.

Jeg har bestilt et lite M performance-merke på eBay (ca. 80x12mm) og et X3-merke i blank svart. Tror jeg skal prøve å bytte ut det originale X3-merket med det svarte og sette M Performance-merket rett under X3. Så får vi se om jeg ender opp med å ta vekk alt av merker på bakluka.

På dørene kunne jeg kanskje fjernet xDrive30d og satt et lite M performance-merke i stedet?

Og så er det eksosen. Siden bilen er helsvart kunne det vært fint med svarte enderør også. Men da synes kanskje ikke de to runde rørene, og de synes jeg er ganske tøffe. Så kanskje enderør med stål og karbon kunne vært fint? Da blir det svarte enderør, men med en liten blank ring som "liver" opp litt. Den til venstre er mest clean, men den til høyre er litt mer high tech. Hva tror dere?

Noen som vet hvordan de originale enderørene er festet? Er det klammer eller bare fjærer?

Bimmian-Choose-Between-The-FULL-WRAP-left-Or-EXPOSED-Look-right-Carbon-Fiber-Exhaust-Tips-Photo-1-cae20e3d.jpg.662b66180c4ed4cec7169afb6ccf831d.jpg

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av den typen til venstre der. Tror kansje det blir en liten utfordring å få disse enderørene til å passe på originaleksosen. Carbon enderørene er sikkert 90mm i diameter mens de originale er 70 eller 80? Blir kansje litt trangt mellom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 740AV skrev:

Jeg har av den typen til venstre der. Tror kansje det blir en liten utfordring å få disse enderørene til å passe på originaleksosen. Carbon enderørene er sikkert 90mm i diameter mens de originale er 70 eller 80? Blir kansje litt trangt mellom.

Du er nok inne på noe der, men det ser ut som det er litt forskjellige varianter på eBay. Mener jeg så noen som var 84mm utvendig. Får ut og måle litt en dag det er litt varmere i lufta.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/11/2017 at 19.26, 740AV skrev:

Det er forresten det samme anlegget som dette:

http://shop.ac-schnitzer.co.uk/quad-sports-exhaust-for-bmw-x3-f25-from-5612-p.asp

Utenom enderørene da, men til en litt hyggeligere pris.

Innmari tøffe de der, men for meg blir det overkill. Som å sette et M5-merke på hekken på en 530d. Gir jo inntrykk av å ha en monstermotor når det er fire rør. Tror jeg vil holde meg til to rør, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kikket på merker og enderør en stund har jeg begynt å få lyst på nye felger også. Tror at 20" kunne vært fint. Drømmen er Alpina, men Hamann sine er også fine. Følger med på eBay og Finn just in case ...

Alpina

alpina-xd3-biturbo-c507813102013141031_1.thumb.jpg.a88d57ac3811826167cf6c542f3ba5cf.jpg

 

Hamann

c3896d08191c1b127a1551c6cf31b54e.thumb.jpg.adda1296b810103b8d914913e1efd39c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ogee1 changed the title to Konas F25 X3 xDrive30d MPPK - Solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...