awt Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Spennende utsagn når Finn og Schibsted sannsynligvis er det selskapet som investerer mest i Norden på å analysere og forstå brukerpreferanser. Kunne vært kult å høre mer om hvordan du har tilegnet deg mer innsikt enn dem, men det blir litt for OT De kan gjøre så mange undersøkelser de bare vil for min del, men etter min mening har brukervennligheten bare blitt verre og verre de siste årene. - Menyopplegget når man skal søke etter biler er blitt mye dårligere enn det var. Før var det logisk og enkelt lagt opp, mens man nå får et virrvarr av valg og modeller man må huke av på. Dette skal også overføres til andre kategorier etterhvert, f.eks. bolig. - Selv om man er på PC havner man ofte på mobilversjonen (ikke bare fra linker folk poster, men også internt på finn.no). Velger man "klassisk versjon" havner man på startsiden, og ikke på annonsen som hadde vært logisk. - Går man på en weblink på en mobil kommer man på mobilversjonen, men går man på en mobillink via en PC er man fortsatt på må mobilsiden. - Finn.no påstår de bryr seg om kilometerstandjuks på biler. De har landets desidert største base på dette, men har null interesse for å gjøre noe med det i praksis. - Hvorfor har de ikke tilbakemeldings-/karakterfunksjon? Dette har blitt tatt opp mange ganger, uten at noe er gjort, og det blir heller neppe gjort noe. - De sliter veldig mye med svindel, punktet over kunne hjulpet mye her. - Mange kategorier er for generelle, og mange har søkekriterier som ikke fungerer i praksis. På f.eks. campingvogner oppgis lengden i annonsen i centimeter, mens mange gjør feil og skriver millimeter. Dette kunne man enkelt gjort noe med. - Man får mye mer informasjon på egne annonser om man benytter mobilversjonen enn web-versjonen, ganske tåpelig. Edit: Nå får man følgende beskjed når man går innpå web-versjonen: Vil du prøve en ny versjon av FINN? Klikk her ...og så blir man videreført til mobilversjonen som etter min mening er totalt ubrukelig. Werther, EasyL og Shattered reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Menyen på finn er da enklere nå enn før? Klikk deg inn på det merket du er interessert i, og huk av for den/de modellene du vil se på. Så begrenser du enkelt søket etter årstall, effekt, drivstoff osv. Det er jo akkurat som før, bare at alle valgene du kunne gjøre i "avansert søk" nå er lett tilgjengelig på venstre siden. Dette er for lengst implementert på eiendomsannonsene forresten. Det du nevner med feil linker osv er som regel brukerfeil. Hadde folk forholdt seg til finnkodene hadde dette hjulpet mye, men folk skal absolutt kopiere hele linken. Jeg har forøvrig svært sjelden problemer med linkene, og jeg bruker finn daglig på jobb, både på telefon, ipad og pc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Jeg er ikke enig i at løsningen nå er bedre enn tidligere, men det får nå så være. At man blir omdirigert til mobilversjon når man er på en PC er ikke brukerfeil. Man kan ikke forvente at Ola Nordmann skal inn å redigere URL-er for å legge ut en annonse på Facebook via mobilen. Hadde man i det minste fått blitt på annonsen når man trykker "klassisk versjon", eller at man i det minste kunne fjernet "m." i URL-en hadde det vært en ting, men når man blir sendt til forsiden og må lete frem annonsen på ny viser det inkompetanse spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 (endret) Kanskje litt off topic. Karosseriene på E30 og E46 har forskjellig delenr på "non M" og "ekte M" eller tar jeg feil her? Edit: Ser forskjellen på en m3 og en 320 f.eks. Men skaffer f.eks. SSP originale karosseri deler når dem bygger om? Endret August 12, 2015 av West320ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 M karosseriet er ikke likt på M og ikke M på E30 og E46. Derfor er det ikke likt dele nr. Dessuten har M biler WBS som de 3 første tegn i VIN nummer. Vanlig BMW har WBA. Jeg er også enig med awt angående finn. Om man klager så driter de i det. Menyene nå er idiotiske.. Eksempel: jeg skal finne en 7 serie. Jeg klikker på BIL. Biler i Norge BMW. Også kommer alle 4 396 BMWene til salgs på finn opp. Så må jeg inn på en liste på siden å filtrere ut 7ere Før var det: Bil. Bil i Norge. BMW. 7 serie. Da kom bare 7ere siden man kunne velge 7 serie. Det var mye bedre en den teite lista ut på siden som man først ikke legger merke til. Angående trådens topic vil jeg si det hadde vært bedre å bare la de ombygde bilene stå under M5. Om jeg vil ha en ekte M5 så vet jeg hva jeg ser etter å hvordan man finner en orginal. Om jeg ser etter en ombygget er den også veldig enkel å finne blandt M5ene. Blir verre å finne en ombygget M5 balndt 1000 520er. Man kan jo heller ikke søke etter M5 i fritekst søkerfelt. For alle 520ene har en eller annen M5 del som er nevnt i anonnsen. Endten M5 fanger. M5 felger. M5 ratt o.s.v. Så de vil også komme med blandt alle treffene. Så man får 975 treff istedefor 1000. Det enkleste her ville bare vært å føre på en ekstra knapp slik man har knapper til å velge for eksempel gir type Knapp med Orginal eller Ombygget Ville da ha funket mye bedre enn å gjemme en uorginal "M5" balndt alle 520er. Helleberg og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 20, 2015 Share Skrevet August 20, 2015 Enig i at det bør være en viss kontroll, så man ikke får 525tds under M5 bare fordi den har M innstegslister osv.Men vis de skal være så forbanna nazi på dette, så håper jeg dem blir nazi på alle jævlene som reparerer knuste mobiler også..Søker du etter mobil, og huker av for MOBILTELEFONER, så er 50 prosent av annonsene folk som fikser telefonen din.. Der er det tydeligvis ikke så viktig om det er en telefon eller en reparasjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 De kan gjøre så mange undersøkelser de bare vil for min del, men etter min mening har brukervennligheten bare blitt verre og verre de siste årene. - Menyopplegget når man skal søke etter biler er blitt mye dårligere enn det var. Før var det logisk og enkelt lagt opp, mens man nå får et virrvarr av valg og modeller man må huke av på. Dette skal også overføres til andre kategorier etterhvert, f.eks. bolig. - Selv om man er på PC havner man ofte på mobilversjonen (ikke bare fra linker folk poster, men også internt på finn.no). Velger man "klassisk versjon" havner man på startsiden, og ikke på annonsen som hadde vært logisk. - Går man på en weblink på en mobil kommer man på mobilversjonen, men går man på en mobillink via en PC er man fortsatt på må mobilsiden. - Finn.no påstår de bryr seg om kilometerstandjuks på biler. De har landets desidert største base på dette, men har null interesse for å gjøre noe med det i praksis. - Hvorfor har de ikke tilbakemeldings-/karakterfunksjon? Dette har blitt tatt opp mange ganger, uten at noe er gjort, og det blir heller neppe gjort noe. - De sliter veldig mye med svindel, punktet over kunne hjulpet mye her. - Mange kategorier er for generelle, og mange har søkekriterier som ikke fungerer i praksis. På f.eks. campingvogner oppgis lengden i annonsen i centimeter, mens mange gjør feil og skriver millimeter. Dette kunne man enkelt gjort noe med. - Man får mye mer informasjon på egne annonser om man benytter mobilversjonen enn web-versjonen, ganske tåpelig. Edit: Nå får man følgende beskjed når man går innpå web-versjonen: Vil du prøve en ny versjon av FINN? Klikk her ...og så blir man videreført til mobilversjonen som etter min mening er totalt ubrukelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 31, 2015 Share Skrevet August 31, 2015 Ser faktisk poenget til finn. Men problemet er ikke de "fagmessige"/komplett ombygde bilene. Problemet er alle bilene som egentlig er 316i, 320i, 520i osv, der man har kastet nedi en M-motor, uten andre modifikasjoner. Eller enda verre: Vanlige modeller som er trimmet med turbo eller kompressor, og påmontert spoilersett. Dette ble avertert rett som det var blant M-bilene, og er totalt uinteressant for så og si alle som er på utkikk etter skikkelige M-biler. Forøvrig har søkemotoren til Finn blitt gradvis dårligere. Helt enig med den kritikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå