modus Skrevet November 3, 2015 Forfatter Share Skrevet November 3, 2015 Prøver selvfølgelig ikke å si at 25d er sprekere en 3d!! Det som avgjør for meg er lyden i motoren..Har dessverre ikke mulighet for å prøve 25d da nærmeste forhandler er 35 mil unna, samt at det vel ikke er så mange som har disse som demo bil. Derfor jeg startet denne tråden i håp om at noen her har prøvet/hørt den nye motoren. Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Så med andre ord så ser du totalt bort i fra de offisielle dataene på akselerasjon og tar det på magefølelsen hvem som faktisk er sprekest? Modus, jeg tipper at 2.5d er omtrent like sprek som din e70 er i dag hvis du har 3.0d. Så er spørsmålet om den ekstra ytelsen man får ved å gå for 3.0d kontra 2.5d pluss lydbildet er hvert kostnaden. Jeg vet at entusiasten i meg gjerne vil forsvare, men den økonomisk ansvarlige ville prøvd en 2.5d for å se om den holder. I mitt bruk som stort sett er kø eller kjøring på motorvei med firefelter så blir det vanskelig å forsvare de ekstra kreftene uten å blande inn entusiasten. Nei jeg gjør ikke det men som jeg forsøkte å forklare så er tall på papiret og hvordan motoren leverer sine ytelser to forskjellige ting. Ellers så er det riktig som du "tipper", den helt nye 25d med 231 hester er omtrent like rask som E70 30d LCI på 0-100. 7,8 sekunder bruker 25d og 7,6 sekunder bruker E70 30d for å komme opp i 100 km/t...men igjen så er dette litt meningsløst da det er hvordan motoren arbeider og leverer denne kraften som betyr noe i det daglige og da må man bruke litt magefølelse. Prøver selvfølgelig ikke å si at 25d er sprekere en 3d!! Det som avgjør for meg er lyden i motoren..Har dessverre ikke mulighet for å prøve 25d da nærmeste forhandler er 35 mil unna, samt at det vel ikke er så mange som har disse som demo bil. Derfor jeg startet denne tråden i håp om at noen her har prøvet/hørt den nye motoren. Sent from my iPhone using Tapatalk Hvis lyd er avgjørende så tror jeg du vil bli skuffet over 25d, selv med den nye B motoren. Det som er greia er at en firesylindret dieselmotor alltid vil høres ut som en firesylindret diesel motor, ja den kan lyddempes og gjøres mer kultivert i gangen en andre firerdieseler. Men en firerdiesel vil aldri kunne låte i nærheten av en sekser diesel, kan kanskje likne noe på tomgang men i bruk så vil man alltid høre klar forskjell på hva som er hva. Jeg skal si at jeg har kun hørt den nye B motoren og ikke kjørt noen bil med den enda, for min del så hadde jeg ikke hørt forskjell på B47 og N47 sånn i det daglige. Kanskje hvis begge bilene hadde stått ved siden av hverandre, men hadde aldri tatt den for å være en sekser diesel iallfall Synd du bor langt unna en forhandler, du skulle virkelig ha prøvd bilen selv og gjort deg opp en egen mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
modus Skrevet November 3, 2015 Forfatter Share Skrevet November 3, 2015 Pris ny bil: 25d med mye utstyr samt sorte nyrer og 21" performance felger 1080000...3d uten 21" 1130000 Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Aiaiai. Dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Over en million for en firesylindret BMW? Jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Jeg er veldig glad i helt ny bil men med dette budsjettet tror jeg set hadde blitt en bitte litt brukt 3.0d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 (endret) Interresant debatt. Hadde nettopp en interresant prat med salgssjef på BMW ang både X540e og 225eX. Førstnevnte går realistisk sett et par mil på ren strøm og det var ikke noen problem å bruke 1.2-1.3 på mila. I tillegg veier denne betydelig mer enn f.eks 25d. Og sett under ett, forbruk er vel ikke hovedpri ved bilkjøp til en million eller mer... Da har man bommet litt føler jeg. Jeg er faktisk usikker selv på motoriseringen i X5'en. Personlig ville jeg aldri kjøpt F11 525xd med N47. B serien er dog langt mer harmonisk. Og uansett 100k for en lyd... Du hører X5 25d ved oppstart, men etter det jeg har forstått - er jeg VELDIG trygg på at du vil bli svært fornøyd med resten av opplevelsen med denne motoren. Fikser du det ikke, vent med å kjøp I6 dieselen, 40e er kun papirsmart. Endret November 5, 2015 av Lasseh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Nja bor du i Oslo kan det hende at diesel ikke er veldig lurt å investere i. Nå er sikkert b-serien euro 6, men ting kan tyde på at ting blir dyrere fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Nja bor du i Oslo kan det hende at diesel ikke er veldig lurt å investere i. Nå er sikkert b-serien euro 6, men ting kan tyde på at ting blir dyrere fremover. La oss ikke male fanden på veggen. Det eneste intensivet som har vært "snakket om", er å likestille prisen på bensin og diesel. Dette gjør allikevel dieselen langt rimeligere å kjøre - om dette skulle skje. Euro 6 er vel den siste og mest strenge EU regelen ifht utslipp og varer x antall år normalt sett. Denne regelen er også relativ fersk (ett år ca?) meg bekjent. De grønne er fanatiske, men det er stor forskjell på idealisme og praktisk politikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
modus Skrevet November 8, 2015 Forfatter Share Skrevet November 8, 2015 Bor heldig vis laaaangt unna Oslo ..hehe. Takk for gode innspill Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
modus Skrevet November 16, 2015 Forfatter Share Skrevet November 16, 2015 Ingen som har hørt/prøvet enda ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå