Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, D.Toft skrev:

spare litt mer da, så får det bli grenrør og catter seinere.

blir mest for lyden sin del denne gang da :P

Jess. Haha. Ja, lyd og kosmetisk :) Tror jeg sparer til utvendig hellakkering først :P 

7 timer siden, Freakshow skrev:

har du hørt king b sin m5?
han har jo supersprint hele veien :)
og lyden i den bilen er noe av det råeste jeg har hørt i hele mitt liv :wub:

Nei, den har jeg ikke sett eller hørt live! Ja, det hjelper å åpne litt på luftinntak og med større dimensjoner på rørene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Kom hjem fra Malta for et par uker siden. Var en veldig flott tur. Anbefaler dere sterkt å reise dit. Hele øyen er dritvakker og er en eneste stor severdighet. :) Mye som har stått en god del lenger enn selv pyramidene i Giza. 

14196019_10157275049565328_2181800079208187091_o.jpg

IMG_8028.jpg

IMG_8040.jpg

IMG_8191.jpg

IMG_8122.jpg

IMG_8048.jpg

IMG_8060.jpg

IMG_8078.jpg

IMG_8081.jpg

IMG_8167.jpg

IMG_8179.jpg

IMG_8199.jpg

-----------------------------------------

For de av dere som har fulgt med i tråden min en stund, så vet dere vel at jeg har vært arbeidsledig i en 7-8 måneder nå, og var permittert noen måneder før det. Vært litt tunge tider frem til siste måneden og det har gått tregt med oppdateringene. :P På mandag fikk jeg meg endelig jobb igjen. Ikke på laboratorium denne gangen, men på Esso Nesttun og Laksevåg. Litt av en overgang. Haha. Men det er veldig greie folk og jeg trives på jobb. Får duge for nå. :) Ansattparkeringen er vendt mot veien, så det blir sikkert noen spottinger av folk her inne. Kom faktisk et par stk. inn for å snakke om bilen. Bl.a. en tidligere eier, fra før Newgarden93 sin tid og før den ble godkjent, så det var jo stas.

---------------------------------------------

Forleden fikk jeg et innfall om å restaurere high gloss shadowlinen min. Var stygt korrodert på 3/4. Slipte de ned til metallet på de stygge områdene, grunnet de og lakkerte de sort blank, så la jeg litt swissvax over. La også Rain-X på alle lykter og vinduer.

Snapchat-2637150214580201408.thumb.jpg.20d1f966ccd386802fe28de4521bc0bc.jpgSnapchat-442422401150816534.thumb.jpg.12d15d83656e75c45e0b01391f58dffc.jpgSnapchat-6641818902088262777.thumb.jpg.889b56aa67b01c4dbf669538b8a2ef0c.jpg

----------------------------------------------------

Ellers var jeg på PKK hos NAF i går! Ble bedre enn fryktet :PI bunn og grunn bare de samme feilene jeg fant selv. Stramme håndbrems, bytte sprukket kurvelys samt kabelbrudd, bytte airbagmodul og kode på plass den brukte ABS modulen. 

20160917_131105.jpg

Bortsett fra dette, så fikk jeg mye skryt over utseendet dens, ombyggingen og standen, generelt. Kontrolløren likte den veldig godt. De fant ikke slakk i noe som helst. :)

Har bestilt alt dette i dag. Fant en billig airbagmodul i Litauen :) Så har jeg bestilt olje, alle filtrene og nytt viskersett. Blir å ta en service fortløpende. 

Så drar vi til London om noen få uker. Litt mer sightseeing og moro. Besøke Warner Bros og litt sånt. :)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :) Det tok sin tid. Haha.

Tenkte ikke på det en gang. :P Men modulen kostet heldigvis bare 9 pund og en femtilapp i frakt. Går jo nesten opp i opp mtp bensin og bom. :P

Maltaturen var ifbm med 50 årsdagen til samboeren sin mor. Så hun betalte faktisk over halvparten, pluss room service. Den kostet meg 4K pluss mat og drikke og ble betalt i mai. 

Londonturen er bare en langhelg og det betaler stipendet fra skolen jeg bare gikk 2 dager på, før jeg fikk jobb 😂 Viktig med litt opplevelser. Vi trenger litt oppturer :) Men har svidd av en del tusenlapper på bilen de siste dagene. Haha.  Og mye mer blir det, fremover. :) X-pipe, solfilm, lakk, felgrestaurering. Så har jeg lyst å spare til noen utstillingshjul. Nok å bruke penger på, så får spre det litt ut og montere det meste i vinter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyty :)

Ehm. Skal vi se. 

Slipte ned alt det stygge med 180 papir, helt til jeg ikke kjente ujevnheter med fingertuppen. Deretter slipet jeg lett over med 240 og så 320/400 for å trinnvis fjerne de dype ripene. Så et par lag med filler. Matte filler lett ned med 600-800 papir, så et par sjikt med sort blank eller sort + klarlakk. Lar det tørke 5-10 min mellom sjiktene. En del lenger i kaldt vær. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Thundercoil skrev:

Tyty :)

Ehm. Skal vi se. 

Slipte ned alt det stygge med 180 papir, helt til jeg ikke kjente ujevnheter med fingertuppen. Deretter slipet jeg lett over med 240 og så 320/400 for å trinnvis fjerne de dype ripene. Så et par lag med filler. Matte filler lett ned med 600-800 papir, så et par sjikt med sort blank eller sort + klarlakk. Lar det tørke 5-10 min mellom sjiktene. En del lenger i kaldt vær. :P

jasså! :P hmmm sku vel få tatt mine også xD selv om de er matte! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på handletur og så kom jeg over en kjenning :) 

Skal ikke vi liksom ha samme farge,  @Frode D? Haha. Men begge er vel omlakkert etter ombygging, så er vel bundet til å bli noen små forandringer. :P 

Bilen så hvert fall meget bra ut IRL også! 

20160924_171832-2.jpg

20160924_170934-2.jpg

Bare si ifra om jeg skal fjerne bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...