Gå til innhold

Vibrasjoner i E60 rundt 110km/h, gått tom for ideer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en E60 som har hatt forholdsvis sterke vibrasjoner på motorveien i hastigheter fra 110km/h og oppover. Vibrasjonen er både i ratt og setet(selve bilen).
Har ingen andre problemer med bilen annet enn vibrasjoner i høye hastigheter,
Felger(nye) er sjekket for ubalanse og dekk(nye) er sjekket for høydekast. Riktig nav åpning på felgene(72,6).
Jeg har byttet:
- Stabstagforinger(begge foran)

- Casterstag(begge foran)

- Bærearmer(begge foran)

- Endeledd(Ytre/indre)

- Demper/fjærer foran og bak.
- Støtdemper lager

Lurer på om noen her inne har opplevd noe lignende eller kan gi meg noen tips til hva annet som kan skyldes vibrasjonene :D 

Begynner selv å gå tom for ting det kan være  ](*,) 

Skrevet

Sliter med noe av det samme selv, men jeg kjenner vibrasjonen fra 50 kmh og opp. Vibrasjon i hele bilen, ikke spesielt i rattet. Helt nye sommerfelger og dekk. Balansert og sjekket 3 ganger uten feil. Verkstedet har sjekket mellomaksling uten å finne noe slakk eller annet. Jeg har noe kast i hvertfall en av bremseskivene framme, har kraftigere vibrasjon ved oppbremsing. Har lest at kast i skiver kan føre til vibrasjon ved vanlig kjøring. Kan være det som er årsaken hos meg hvertfall.

Skrevet

Hanzhe: Hjullager kan det være, men vil ikke det vibrere mer(lage ulyd) ved sterke belastning som å svinge til en av sidene og legge mer av vekten til bilen på den siden? Slikt jeg har opplevd gåent hjullager før(rett meg om jeg tar feil). Kan være det kan være gåent på andre måter? :)

Bremseskiver er målt og skal være fine, ingen risting ved nedbremsing.

Otis: Tenkt på hardy koblingen i mellom akslingen og, men vil man ikke da også merke slark når man setter bilen fra drive og inn i revers ved at mellom akslingen snur vei?

Igjen, rett meg om jeg tar feil :) kan absolutt ta en sjekk av den og se om det er noe tegn til slitasje

Maverick2002: Vil nok tro at ditt problem kan løses ved å skifte bremseskiver, men uansett fortell gjerne når du har funnet ut hva feilen er

Skrevet
  På 4.10.2015 den 21.45, Carlsius skrev:

Otis: Tenkt på hardy koblingen i mellom akslingen og, men vil man ikke da også merke slark når man setter bilen fra drive og inn i revers ved at mellom akslingen snur vei?

Igjen, rett meg om jeg tar feil :) kan absolutt ta en sjekk av den og se om det er noe tegn til slitasje

Joda, hardy kobling vil du nok merke at er slitt ved skifte mellom revers og drive.

Men mellomaksel lagring er dog en mulighet.

Skrevet

Hei.

Jeg posta nettopp et emne på min E61 som har gått 105000kmt. Jeg sliter med vibrasjoner dog ikke som dine, men finner ikke ut av det...

Skrevet
  På 5.10.2015 den 9.14, Otis skrev:

Joda, hardy kobling vil du nok merke at er slitt ved skifte mellom revers og drive.

Men mellomaksel lagring er dog en mulighet.

Har litt tro på den jeg og, har du noe erfaring med den eller vet hvordan man ser den er dårlig?  :-k

Skrevet (endret)

Bilen kan også oppleves som skjelven ved dårlige foringer i traversen bak. De 4 store. Samme som på e39.

Et fenomen er ovale dekk, hvis dem begynner å bli litt slitt. Noen typer dekk er mere utsatt for det enn andre.

Endret av MrBrum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...