Gabz Skrevet Oktober 5, 2015 Share Skrevet Oktober 5, 2015 (endret) Hei! Har skinninteriør i E39'en min som er en kombo av svart og veldig lyst skinn. Det lyse skinnet har blitt litt misfarget etter en stund, så tenkte å farge det. Da i BMW sin cinnamon-farge. Noen som har guide/forslag/tips til hvordan dette gjøres best? Gjerne så enkelt og billig som mulig. Endret Oktober 5, 2015 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Oktober 5, 2015 Share Skrevet Oktober 5, 2015 Kan du legge ut bilde? Lyst skinn lar seg etter min erfaring som regel vaske rent igjen med riktige "verktøy". F.eks. Swissvax Leather Cleaner i kombinasjon med en ren skobørste og litt tålmodighet. Du skal vite hva du gjør dersom du velger å gå for oppfarging av skinnseter i en annen farge enn originalen. Det kan se fint ut til å begynne med, men dersom man ikke får fargen til å trekke inn i skinnet så vil man etterhvert (0,5-1 år) slite bort fargen, og resultatet er seter som vil se helt forferdelige ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2015 Jobb-PC'en er merkelig og vil ikke la meg lime inn bilde-URL.. Men klikk på øverste linken i signaturen min så ser du det i førstepost Ja, er slitasje jeg er litt redd for.. Men setene ser helt grønne ut nå, håper eventuelt de holder seg fine etter en god rens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Oktober 5, 2015 Share Skrevet Oktober 5, 2015 Du kan sende en bit av skinnet til swisswax så lager dem ei lita flaske med riktig farge, men det er dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2015 (endret) Vet ikke om det er misfarget eller hva som har skjedd, jeg. Jeg er delvis fargeblind, så jeg så ikke noe spesiell forskjell får det ble pekt ut til meg. Litt rart at det har gått fra beige til grønn.. Hmm. Holder ikke med en rens, kanskje? Om det er veldig dyrt så er det egentlig lettere å bare bytte ut hele interiøret med noe annet. Endret Oktober 5, 2015 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Oktober 5, 2015 Share Skrevet Oktober 5, 2015 Det er ikke så dyrt gabz. Hadde det vært svarte seter du hadde hadde det vært lettere. Svart er liksom svart. Koster ikke tusenvis av kroner, men ligger rundt 800-1000,- for ei flaske, tenker jeg. Kan jo sende dem en mail og høre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 5, 2015 Share Skrevet Oktober 5, 2015 (endret) Lightgelb (Du har altså lysegult skinn, og ikke beige) skinn som det heter ser sånn ut: Ditt ser missfarget ut, med mindre det er lyset som gjør det. Støtter deg i hvertfall 100% hvis du vil ha Cinnamon interiør, det er digg! Endret Oktober 5, 2015 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2015 Ah, ja, sant det. Nakkeputene og dørpaneler ser hvertfall beige ut. Hmm. Jeg får se! Takk for svar så langt, alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 5, 2015 Share Skrevet Oktober 5, 2015 Ja, skjønte ikke helt hvorfor de var så beige i forhold til resten av setene.. Kanskje de har vært byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2015 Aner ikke.. Derfor jeg tenkte det kunne vært greit med omfarging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M3 Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Hei. Snakk med CarSpa/Skinnspesialisten i Oslo. Ligger i Konowsgate 68. I kjelleren under Insignia (de som selger Jaguar og Aston) Snakk med Thomas og hils fra Alf Lie Motor. Han er superdyktig og finner garantert en løsning for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2015 Skal høre. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Hei. Snakk med CarSpa/Skinnspesialisten i Oslo. Ligger i Konowsgate 68. I kjelleren under Insignia (de som selger Jaguar og Aston) Snakk med Thomas og hils fra Alf Lie Motor. Han er superdyktig og finner garantert en løsning for deg. Skulle akkurat til å foreslå det samme! Flinke folk og de kan blande opp farge vesentlig fortere. Skal innom der og bestille til e39'en selv denne uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Den lokale møbelforretningen kan kanskje hjelpe deg med farge og div midler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 7, 2015 Share Skrevet Oktober 7, 2015 Jeg ville forresten startet med en rens. Jeg kjøpte en liter av et middel hos Car spa som fungerer veldig bra. ca 300 kroner. Da får du med en spruteflaske og. Du kjøper et par skobørster (30-40kr) og et par billige mikrofiberkluter (kjøp gjerne 3-4 stk). Så ville jeg satt i gang med å rense først. Husk å smøre opp etterpå, så ikke det tørker inn. Du må uansett rense det før du farger det! Jeg tok pappas Volvo XC60 i forrige uke. Min far er en pertentlig fyr, men det blir likevel skittent etter 3-4 år. De to øverste bildene er fra pappas bil. Det nederste fra E39`en jeg nettopp kjøpte og gjorde dette på. Bildene er tatt med blitz i garasje så kvaliteten er sånn passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå