Gå til innhold

Går fort lei når en har kjøpt bil?

Jokkis
 Share

Anbefalte innlegg

Er jo inne på det økonomiske her som nevnt fleire plasser i tråden. Men det er jo latterlig dyrt med forsirking, veiavgift osv hvis en skal ha fleire biler. Eg har no sett meg ut 4-serie gran coupe som sansynligvis blir neste bil. Mest pga av at eg har falt veldi for uttsende å at den skiller seg ut blandt alle de "vanlige" bmw'ene på veien.

Skulle gjerne hatt en Porsche i tillegg til denne men det blir rett og slett for dyrt i dagens økonomiske situasjon.

Redd for at den blir en nedtur for deg dynamisk, ett M3en... Tung bil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra M3 til Gran coupe, og er svært overrasket over handling på 4ern. Nå har min adaptivt understell, mpakke og m bremser, men den er komfortabel nok i massevis i comfort og sportslig + kjøreglad i sport. Bensin og manuell gjør den helt klart morsommere å kjøre også.

Når det er sagt, blir nok selv å kjøpe en "artig" bil nr2, f.eks e36 M3 ombygd e.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig godt til dette.

har hatten lappen i 2 år men hatt : E36 318i Cab . E46 320i 2.2 sedan . Vw Golf R-line 1.4TSI , E90 320D med så og si alt utstyr , VW Scirocco 2.0 DSG , Honda S2000, BMW E60 525D og nå siste tilskudd er en Ford Focus ST (fem sylindret)  

Kjenner jeg får lyst på ny allerede etter 2 mnd med Forden :P

Neste blir vel E92 M3 !

Endret av Sonora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt VW vento, Volvo v40, e46 2.2l 170hk Nissan Silvia s15 m skilt, e46 330cd m alt utstyr, e81 118d, e82 120d full performance, f30 320xd og nå e92 335i. Dette ila 5år ish.

Di fleste har eg påkostet ting og når eg såg meg di "ferdig bygd" så skifter eg. Desverre alltid tap:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å tjene penger på "sportslige" bruktbiler. Gått på haugevis av smeller selv, og er lei av å kaste penger ut av vinduet (selv om det er kjempemoro med nye erfaringer). Så nå holder jeg meg til biler under 75 000 kr, da slipper man det saftige verditapet og kan bytte bil ofte uten for mye risiko.

Min personlige oppfatning er også at morofaktor ikke nødvendigvis følger prislapp - man får ofte like mye eller mer kjøreglede i eldre, billigere biler fremfor nyere/dyrere biler. Noen av grunnene er at man slipper alle bekymringene for verditap, dyre servicer, dyr forsikring, riper, rust og bruksslitasje.

Min rekord er 3.5 år med samme bil, men stort sett 1.5-2.5 år. Selv hadde jeg nok ikke orket å kjøre samme bilen dag ut og dag inn i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å selge bil, men å lete etter, og kjøpe bil er kjempegøy.

Har hatt for vane å ha bilene i 2-3 år, men E92'en kunne jeg hatt lenge. (Hatt den i over 4 år til nå). Hadde det ikke vært for at den ikke funker så bra som familiebil, og da blir veldig lite brukt, så kunne jeg beholdt den for evig. Men slik det er nå, er det vanskelig å forsvare å ha en så ny/dyr bil som "garagequeen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å selge bil, men å lete etter, og kjøpe bil er kjempegøy.

Har hatt for vane å ha bilene i 2-3 år, men E92'en kunne jeg hatt lenge. (Hatt den i over 4 år til nå). Hadde det ikke vært for at den ikke funker så bra som familiebil, og da blir veldig lite brukt, så kunne jeg beholdt den for evig. Men slik det er nå, er det vanskelig å forsvare å ha en så ny/dyr bil som "garagequeen"

Eg hadde e92 før. Fantastisk bil synes eg. Gjekk lei den og. Men kunne godt kjøpt en igjen. Men måtte blitt 325d da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja, kjenner så alt for godt til det! er nesten gøyere å drive med jakten en selve pokalen etter bilen er kjøpt.

alt for glad i rusen det gir ved å kjøpe\selge tror jeg haha..

Litt som med kvinnfolk. Kjekkeste å jakte ikkje så spennende lenger når en har fått snøret i bånn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det kommer alt an på, spørs litt på hvilket kvinnfolk man slår seg til ro med ;)

Blir nå det samme gnålet uansett hvem man ender med. Gjelder forøvrig biler også:)  

Untatt e34, vanskelig å bli lei den. Det er jeg enig i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde e92 før. Fantastisk bil synes eg. Gjekk lei den og. Men kunne godt kjøpt en igjen. Men måtte blitt 325d da.

Etter jeg prøvde 325i, var ikke lenger 325d interessant  O:)

320i eller 320d hadde jeg nok muligens gått lei på et tidspunkt.

Endret av *BB79*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg har det akkurat likedan som trådstarter.. Hjelper ikke hvor ny, kul, lav, høy osv.. Blir fort lei og finner egentlig ikke det jeg vil ha lenge.

Har bestilt meg ny bil nå, å kjenner allerede jeg skulle solgt den..å den har ikke kommet enda :P

Er ikke bilene det er noe feil med...det er folket som har de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det sånn med de to første E39'ene mine, men har aldri hatt det sånn med e36 325'en, elsker og kjøre den bilen, men kanskje mye av det er på grunn av att den bare kostet meg 15k, men føler at det er bil jeg alltid kommer til og ha!

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...