Gå til innhold

E53 4.4 vs Cayenne S vs (RX400h)

BingoBonzo
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde valgt 4,8I uten å blunke, særlig hvis den aktuelle bilen du ser på har gått mindre. V8er i denne bilen er bare helt riktig spør du meg :) Vil tro en flushing og filterbytte koster ett sted rundt 5000 kr, litt avhengig av hvor mye olje kassen skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt 4,8I uten å blunke, særlig hvis den aktuelle bilen du ser på har gått mindre. V8er i denne bilen er bare helt riktig spør du meg :) Vil tro en flushing og filterbytte koster ett sted rundt 5000 kr, litt avhengig av hvor mye olje kassen skal ha.

Hvis en flush koster kun 5K så er det jo ikke noe å tenke på, da tar man det i forbindelse med neste service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket pris på flushing her i Trondheim og det billigste jeg har funnet er til rundt 7000,- og da ble ikke filter+bunnpanne byttet til den prisen. 10 000,- med bytte av filter og bunnpanne. Dette var til en E61 520d. Mulig det er enklere/billigere på E70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Fredrik 90!

Helt enig med dine betraktninger, ønsker jo V8 og mye krefter. Men det er 50K i forskjell som må forsvares, trenger flere gode argumenter :-)

Trenger du så mange argumenter da? har du lyst har du lov er det noe som heter. Velger du 3,0 litern så kommer du til å angre på at du ikke valgte V8ern, dessuten vil jeg tro at en 4,8i er lettere å selge samt få noe igjen for enn 3,0I. Når noen først skal ha en X5 med bensinmotor så er gjerne sjansen større for at de går all inn og velger V8eren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål; noen som aner hva det koster å flushe girkassen på en E70? Må det gjøres på merkeverksted?

Ikke alle merkeverksted som har muliget for å flushe, etter hva jeg har hørt. Forhør deg først eventuelt. På den annen side er det en jobb du fint kan gjøre hos verksteder som spesialiserer seg på automat-kasser. På østlandet kommer du ned i 7-8.000,- med filter, olje og ny bunn-panne. Filteret er integrert i panna på disse orginalt.

Edit: Jeg gjorde nettopp denne jobben på min egen E70.

Enig med de over. 50.000,- kompromiss på en slik bil kommer du til å irritere deg over så lenge du har den. I det minste når det gjelder motorstørrelse.

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måååå ikke, men har veldig lyst på! Bortkastet, nei.

Jeg liker karakteristikken, lyden, lukten, oppførselen til bensin bedre enn diesel.

Dessuten er det "enklere" motorer med mindre mulighet for feil og dyre reparasjoner.

Og siden jeg har bestilt meg I3 så må vi opp i en stor bensinmotor for å opprettholde
​samme utslippsnivå som tidligere ​ O:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.0i blir kanskje litt snaut i en så tung bil? 

Pris på flushing av girkasse med bytte av bunnpanne med integrert filter ligger på ca 7000 kr for vår 320d - jeg gjorde det nettopp. Fikk nogenlunde samme pris på to verksted, begge er automatkasse-spesialister i Rogaland. Merkeverksted bruker også slike verksted fremfor å gjøre det selv. Tror forskjellen i pris ligger på mengde olje brukt i flushing og mengde olje som kassen inneholder. Fikk for øvrig samme pris på forespørsel på en kollega sin E61 525xdat (med 3.0 literen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror E70 X5 har stålbunnpanne med uttakbart filter, så du kan faktisk spare noen kroner der :D

Kan hende X5 med "3.5i" motoren allerede er nevnt, men den bør også være en kandidat om ikke turbomotor er noe du må unngå.
Jeg har prøvd samme motor i en 07/08 X3 (med 270? hk) og den bilen gikk bra! Motoren dro godt og jevnt over hele registeret.
Er kanskje ikke så ofte X3/X5 med den motoren dukker opp til salgs i Norge. Fant ingen nå, men flere X5 med V8 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror E70 X5 har stålbunnpanne med uttakbart filter, så du kan faktisk spare noen kroner der :D

Nei, det har de ikke. E70 har plastpanne med integrert filter. Man kan derimot bytte til stål, koster 400,- ekstra. Da slipper man unna med kun filter neste runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende X5 med "3.5i" motoren allerede er nevnt, men den bør også være en kandidat om ikke turbomotor er noe du må unngå.

Jeg har prøvd samme motor i en 07/08 X3 (med 270? hk) og den bilen gikk bra! Motoren dro godt og jevnt over hele registeret.

Er kanskje ikke så ofte X3/X5 med den motoren dukker opp til salgs i Norge. Fant ingen nå, men flere X5 med V8 :P

E70 har ikke hatt en 3.5i før 2011, da med N55B30 og 304HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har de ikke. E70 har plastpanne med integrert filter. Man kan derimot bytte til stål, koster 400,- ekstra. Da slipper man unna med kun filter neste runde.

E70 har ikke hatt en 3.5i før 2011, da med N55B30 og 304HK.

Jeg skal holde kjeft jeg nå..  :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet begge bilene, 3.0 og 4.8, i går, og det har vært lange diskusjoner internt om hvem vi går for.

Ble litt skuffet over 4.8, hadde trodd at det skulle være enda mere punch...

Er nå i forhandlinger, oppdaterer selvfølgelig forum etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du synes ikke 4,8i gikk noe særlig i forhold til 3,0i? Uten dieselmotorens moment så kan jeg aldri se for meg at 3,0 litern kan passe veldig bra i X5, den må piskes litt for å få frem maks effekt og det er jo ikke en naturlig del av kjørestilen til en X5. V8eren har derimot momentet til en dieselmotor samt at de er der du trenger det, men noen racer er det jo ikke ;) 3,0i vil jeg gå så langt som å kalle ukurant i X5, skulle jeg først droppa 4,8en så hadde jeg valgt 3,0 liter diesel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...