Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Et spm til dere her.

Monterte på vinterhjul på bilen.

En sesong gamle Nokian piggdekk og dimen er 245x45-18.

Dette var hjul som fulgte med bilen men jeg er egentlig veldig misfornøyd.

Hvorfor?

Med disse hjulene er bilen blitt altfor myk og føler jeg kjører en 79 modell 728 i svingene på originalhjul.

Er det rett og slett det at gummien er mykere her eller ?

Vet iallefall at med sommerhjulene (Michelin Pilot),hang bilen som en klegg .

Er rett og slett skuffet..

For Nokian skal jo være noe av det bedre ihh til vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, Pilot Sport og Hakka piggdekk er som natt og dag.... de er på to forskjellige planeter for å si det mildt. Hadde hjulpet mye om det ikke var piggdekk, jeg satt på piggfri Yokohama Ice Grip på F10en i dag. Bilen ble jo selvsagt mykere og mer stille men ikke sånn at det brydde meg, kan fortsatt ha det gøy merker jeg. Med pigger så er det dessverre ikke sånn, satte også på piggdekk på Golfen til bestemor i dag (vi har hatt hjulskift dugnad i dag :P ) og der merker jeg med en gang at bilen ble mye mer løen å kjøre. Dette er en Sportline Golf med 17" GTI hjul som gjør bilen overraskende tight å kjøre, med 15" og Hakka 7 så ble den rett og slett segen å kjøre i forhold til sommerdekkene. Sikkert det samme som du opplever.

Eneste løsningen vil nok være å bytte til piggfri hjul, vi trenger ikke piggdekk her på Sørlandet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekk er støyete og jevlig :P men piggfritt er også myke og kjøre på. Kjør en tur eller to så venner du deg til det :)

 

Jeg har desverre kun hatt piggdekk på alle mine biler,så støy vet jeg alt om men tåler det :).

Men det er den mykheten /ustøheten som pisses me off litt nå..

Enn får vel bare innse at selv vinterhjul i denne størrelsen ikke er som sommerhjul.

Mulig jeg tar en dekkforhandler tur imorgen og snakker med dem  om alternativer til andre dekk.

Men en ting vet jeg at Nokian er utrolige på snø og glatte.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, Pilot Sport og Hakka piggdekk er som natt og dag.... de er på to forskjellige planeter for å si det mildt. Hadde hjulpet mye om det ikke var piggdekk, jeg satt på piggfri Yokohama Ice Grip på F10en i dag. Bilen ble jo selvsagt mykere og mer stille men ikke sånn at det brydde meg, kan fortsatt ha det gøy merker jeg. Med pigger så er det dessverre ikke sånn, satte også på piggdekk på Golfen til bestemor i dag (vi har hatt hjulskift dugnad i dag :P ) og der merker jeg med en gang at bilen ble mye mer løen å kjøre. Dette er en Sportline Golf med 17" GTI hjul som gjør bilen overraskende tight å kjøre, med 15" og Hakka 7 så ble den rett og slett segen å kjøre i forhold til sommerdekkene. Sikkert det samme som du opplever.

Eneste løsningen vil nok være å bytte til piggfri hjul, vi trenger ikke piggdekk her på Sørlandet uansett.

 

Det jeg vil få frem er at jeg har hatt biler m f eks 16 toms sommer,så setter jeg på 16 toms vinterdekk med pigg og der har aldri vært noe forskjell .

Jeg vet jo og selvsagt at med piggdekk så kan enn jo ikke kjøre som med sommerdekk.

Synes bare at det var en grusom forskjell på denne bilen.

Samtidig nydelige og støysvake.

Og ja helt enig,piggdekk trenger man ikke her :).

Så neste gang skal det bli piggfrie uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg får se hva jeg gjør.

Får gi dem en sjans når snøen detter ned .

Er jo spent på hvordan de er da.:).

Jeg har kjørt bil i 23 år og utrolig men sant så har jeg aldri hatt piggfritt.

Har aldri vært motstander av det men bare blitt sånn.

Men som F90  nevner så trenger vi ikke piggdekk her nede i sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på det varmeste anbefale Hakka R2 piggfri, det er de beste piggfri dekka du kan få. Du vet jo hva slags bakke vi har opp ifra hovedveien her vi bor, ikke får man tatt særlig fart og den svinger seg på toppen der den er brattest. Likevel har jeg ikke hatt problemer med å komme opp der de dagene vi har hatt skikkelig snøvær, og det med E34 uten hjelpemiddler men med R2. Skal ha disse på F10en neste år, men kjører på Yokohama dekka i vinter da de er for gode til å byttes allrede.

Men ja, 98 % av de tre månedene med vinter vi har her så kjører vi på våte eller tørre veier. Maks ett par til tre dager det faktisk er snø på hovedveien, da klarer man seg med å kjøre litt forsiktig enn ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakka R2 er vel ikke så "anbefalt" for steder der det regner mest *host*Vestlandet*host* fordi de hadde litt dårligere bremselengde på våt asfalt, eller tar jeg feil nå?

 

Jeg kjører på Hakka R på E34'en min :) Kan ikke akkurat klage på de :)

 

Jeg syns piggdekk er grusomt å høre på.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på det varmeste anbefale Hakka R2 piggfri, det er de beste piggfri dekka du kan få. Du vet jo hva slags bakke vi har opp ifra hovedveien her vi bor, ikke får man tatt særlig fart og den svinger seg på toppen der den er brattest. Likevel har jeg ikke hatt problemer med å komme opp der de dagene vi har hatt skikkelig snøvær, og det med E34 uten hjelpemiddler men med R2. Skal ha disse på F10en neste år, men kjører på Yokohama dekka i vinter da de er for gode til å byttes allrede.

Men ja, 98 % av de tre månedene med vinter vi har her så kjører vi på våte eller tørre veier. Maks ett par til tre dager det faktisk er snø på hovedveien, da klarer man seg med å kjøre litt forsiktig enn ellers :)

 

He he,ja den bakken kan nok være en utfordring om vinteren ja.

En skikkelig vriompeis bakke.

Ja,Hakka r2 piggfri skal det bli neste gang uten tvil.

Snakket med en nå som har sånne dekk på en C klasse og han var kjempefornøyd.

Hadde jeg derimot bodd der jeg bodde før og er oppvokst ,ja da hadde det blitt piggdekk all over men her nede,nei da trenger man ikke det.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakka R2 er vel ikke så "anbefalt" for steder der det regner mest *host*Vestlandet*host* fordi de hadde litt dårligere bremselengde på våt asfalt, eller tar jeg feil nå?

Jeg kjører på Hakka R på E34'en min :) Kan ikke akkurat klage på de :)

Jeg syns piggdekk er grusomt å høre på.

Det er to baksider med Hakka R2 og det er bremselengde på våt asfalt og at de slites fort, men ellers så er det kun fordeler som veier opp slik at de blir testvinnere hver gang.

Piggdekk skal jeg aldri eie, det er satans verk spør du meg!! De bråker, skaper svevestøv, er dyre, lager støv som blander seg med salt og legger seg som tykk masse under bilen hvor rusta koser seg, de ødelegger veiene ved å lage dype kjørespor hver vinter. Så nå vet dere hva jeg mener om det :P

He he,ja den bakken kan nok være en utfordring om vinteren ja.

En skikkelig vriompeis bakke.

Ja,Hakka r2 piggfri skal det bli neste gang uten tvil.

Snakket med en nå som har sånne dekk på en C klasse og han var kjempefornøyd.

Hadde jeg derimot bodd der jeg bodde før og er oppvokst ,ja da hadde det blitt piggdekk all over men her nede,nei da trenger man ikke det.:).

Ja den er småtøff den der, men har aldri hatt noe probelem. De fleste naboene kjører en omvei for å slippe bakken, det gjør ikke jeg ;)

Ja de som bor i innlandet, eller trenger fremkomlighet på vanskelige veier kan jeg forstå at kjører med pigg. Men ikke langs kysten eller i byene, er tull og tøys sprø du meg. Enten er det så mildt at det er tørt eller vått, eller så er det minusgrader og da salter de som gale her

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten torsdags update.

Egentlig ikke så mye å oppdatere men viktig å holde liv itråd.

Fikk bagasjeromsmatte her for en stund siden og den passet perfekt.

Bilde:

post-58602-0-10696200-1448542806_thumb.j

Gidder ikke å ta av plast før jeg har rengjort bilen innvendig :).

Og i og med kaffi er endel av hverdagen min ,fikk jeg kjøpt en sånn og.

Kaffikopp:

post-58602-0-29986800-1448542913_thumb.j

Nå har jeg til meg og en til kona når vi drar på tur.

Ellers så tror jeg det regner salt og drit for tiden ,for dette er det verste jeg har sett hvordan de opererer på veiene når det gjelder salting/strøing.

Er virkelig glad jeg har skvettlapper foran nå.

Kommer til å kjøpe bak og nå og demontere det til våren.

E61 med lapper bak er stygt.

Uansett min venn Karcher måtte hjelpe meg sammen med Prickbort.

En enkel men viktig spyling.

Så da er den ren til neste tur.

Et par bilder ,skader vel ikke etter jobben:

post-58602-0-98359600-1448543341_thumb.j

post-58602-0-10118900-1448543378_thumb.j

Nytt som skjer nå ,er montering av Aux (et must),samt koding av den.

Utpå nyåret skal kasse flushes og filter byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,har du sett så ille som det er med salt og dritt nå Fredrik?

Bagasjeromsmatte må du få deg :).

Tror ikke den er så dyr til din bil heller.Ble overasket hvor billig den var til denne bilen hvertfall.

Stemmer at det blir Erik .Snakket med han på mandag så han skal gjøre det for meg.

Det der tør ikke jeg hive meg på gitt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakka r2 er kjempe dekk! Har solgt haugevis av dem og Michelin x-ice denne sesongen. Gir deg ett tips når du skal kjøpe dem og det er at du kan få dem neste litt for billig noen steder. Og det er av den grunn at de er produsert i Russland en annen rimeligere gummiblanding en den finsk produserte typen:) du har to utrolig pene biler! Må si jeg er misunnelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...