Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte en støvsuger idag, har hatt Kärcher WD3 til grovstøvsuging uten bil-kittet. Idag kjøpte jeg Electrolux CarVac, den går i 12V i bilen og det følger med utstyr for å komme til plasser jeg ikke kommer til ellers. Har lest at det er ymse tilbakemeldinger på denne, men jeg tok sjansen. Får prøve til uken :) Ellers polerte jeg opp frontlyktene grundig idag og 3 runder på hver lykt, ble mye bedre :D 

IMG_2536.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilen får oljeservice torsdag denne uken, da blir den nok glad :) 

Jeg vurderte en stund å bytte til rimeligere bil grunnet oppussing, men det hadde vært en stor nedtur, så vi har bestemt oss for å beholde denne :D Tar ut noen feriedager i slutten av uken, så da håper jeg været er med meg så jeg kan holde på ute å pusle litt med bilen. Rengjøring osv.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Den brilleholdermoden var kjekk :) leste en guide på bimmerpost på den, og selve holderen hører til X1, men passer til 3-serie også. Men tror det kun var X1 som hadde dette som tilbehør.

Ja den var virkelig kjekk :) Solbrillene har liksom alltid bare ligget rundt om og vært i veien på en eller annen måte... Godt mulig det kun var X1 som hadde dette, det var ihvertfall perfekt passform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde denne i min gamle E91. Fant den på Ebay hvor den ble solgt som BMW Performance del :P

Var stemplet GM-logo på den :lol: Men den passet da fint og grei match til taktrekket.

 

Edit: Og når jeg tenker meg om så har jeg vel en svart liggende som nok passer til E9x etc. Kjøpte den til F30en, men der er håndtaket festet med plastikklips og ikke skruer. Så det ble bom.

DSC_4462.jpg

DSC_4463.jpg

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert til å gjøre samme mod som dere nå. @StigJ er den svarte du har liggende originaldel? 

Jeg bytta ut askebeger+12V uttak foran girskpaken med brilleholder (slik som ble levert på pre-LCI), utrolig digg. Bare synd at det merkelig nok alltid ligger et par solbriller der så får liksom ikke nytta plassen til mobilen :P 

Tenker også på å bytte støtdemperne som holder bakluka slik som du har gjort @Marius2002, ser akkurat like ut på vår bil som på din før du bytta - rust på samme plasser. De knaker når jeg åpner luka også, og må hjelpe den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har bilen vært inne og hatt oljeservice, det gjorde seg det :) Fikk også somlet meg til å lage en perm for kvitteringene, så slipper alle å ligge i hanskerommet. Hanskerommet er ikke akkurat stort på disse..!

IMG_2626.JPG

Fikk også et stygt klistermerke i motorrommet at den hadde vært på service, dette skal av da det står det samme i serviceheftet. Byttet ikke luftfilter/kupefilter, da jeg gjør denne jobben selv til en brøkdel av prisen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.11.2016 at 20.23, StigJ skrev:

Ikke originaldel nei @papertiger Interessert?

I utgangspunktet, men jeg er dessverre en OE-hore (gjelder ikke dempere og fjærer :P ), så såg jeg at de ikke var så dyre originalt. Så satser på jeg kjøper brilleholder + baklukedempere på Koed eller GS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
15 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Da har jeg sett igjennom tråden din og må si at bilen din er meget vakker! Dersom jeg noen gang skal kjøpe E91 så vil den helt klart se slik ut. Likte felgene spesielt godt :D

Kanskje det hadde gjort seg med LED angeleyes ? 

Tusen takk! :) Jeg er veldig fornøyd, og Ferric Grey-fargen synes jeg gjør seg godt på felgene. Det er også godt nå som jeg kjenner bilen og har lært mye om den og dens egenskaper. 

Det hadde nok gjort seg med LED angeleyes, og dette er noe jeg har vurdert. Skal jeg ha dette blir det M-TEC sine, da jeg har skjønt disse er av god kvalitet, gir et fint hvitt lys og ikke gir feilmelding. De koster nærmere 2000,-, så det er ikke høyest på prioriteringslisten akkurat nå før jul. Det er ikke utenkelig det kommer på iløpet av 2017, vi får se :). Doble eksosrør er også noe jeg vil ha, er frem og tilbake der også om jeg skal leve med den ovale eller ei og kommer fram til forskjellig konklusjon hver gang. Det er penest med doble, men ryker minst 2000,- der også, så det får eventuelt bli når jeg får litt "til overs"... :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...