Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, E.C. skrev:

Altså ja, helt klart bedre og en uslåelig rekkevidde, den går jeg med på. Men akkurat her og nå greide jeg f.eks. meg med 400 spenn og "montering" på 3 minutt. Hva er ca. pris for det modemet?

Tror det kom på totalt 1500kr den gang, starter med sms. Jeg monterte også en temp sensor, får også gps tilbehør så den vet klokka så du kan sende melding om planlagt timer

EC88A696-C0F4-402D-81A7-F2C8F71F98D2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Takk til begge to.

+12v på pin 1 så starter den og fyrer i gang vifta på bilen å greier?

Jess, kan ikke garantere det på termotop e evo. Men vist du legge opp ekstra ledning fra pin1 så kan du teste før du kjøper gsm modul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ser at DP2- pumpa på TT Z/C til E39 hadde en helt hinsides til pris. DP30 har samme kontakt, og skal passe TT Z/C, til en hakket snillere pris.

har noen erfaring med å montere DP30-pumpa på en E39 i stedet for DP2 til blodpris?

Prøver å unngå å handle overhalte pumper på ebay til 500kr, men vil heller ikke bruke tett på 5000,- på ei lita dieselpumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei svieis.

Noen som veit koffer webaston min starter kun etter 2 forsøk? bruker begge timere på min for å få varme med 3 min imellom. det funker... men kun 1 start så begynner den å blåse uten at jeg hører pumpa så stopper den etter 1 min ca.

så hvis jeg trykker på start igjen så starter den med mere futt i vifta og hører pumpa tikke.
snedi greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var luftlås i dieselpumpa, så jeg sparte de pengene😅
 

Har en telestart T80 ettermontert i E39'en, den starter webastoen når jeg aktiverer fjernkontrollen, men så skrur den seg av igjen etter noen minutter. Lagrer osså en K-bus fault i feilminnet når jeg prøver fjernkontrollen.


Noen som har noen tips til hvordan man feilsøker dette systemet? Ledningsnettet ser ut som et kråkereir bak dashbordet, så første planen er å rydde i ledningsnettet og få oversikt over hvor ting går. Finnes det pinouts eller installasjonsmanualer til disse på nettet så jeg får sjekka at ting er som de skal?

 

fungerer for øvrig feilfritt når jeg aktiverer via radioen i bilen

Endret av bronstad_98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei har en webasto på en e61 530d, får bare opp feil på doseringspumpe, sjekka ledninger bakover å ny pumpe, men samme feil, altså kretskortet på webaston gir ikke støm ut til pumpa, spørsmålet mitt er om noen tar på seg å reparere kretskorte, har alt montert ut kortet å det ser helt å fint ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, jeg har en 2002 X5 E53 3.0i.

Jeg kunne tenkt meg å bytte ut den gamle CD spilleren med en ettermarked android enhet. Den jeg har nå er kun med FM radio, og uten navigasjon.

Det jeg lurer på er: Hvordan kan jeg styre webastoen, når alt styres fra den gamle spilleren? Mister jeg all webasto kontroll eller er det mulig å løse på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MrBjork88 skrev:

Hei, jeg har en 2002 X5 E53 3.0i.

Jeg kunne tenkt meg å bytte ut den gamle CD spilleren med en ettermarked android enhet. Den jeg har nå er kun med FM radio, og uten navigasjon.

Det jeg lurer på er: Hvordan kan jeg styre webastoen, når alt styres fra den gamle spilleren? Mister jeg all webasto kontroll eller er det mulig å løse på noe vis?

Du kan montere hvilken som helst ettermarkeds løsning til webasto som et vanlig ur eller telestart(fjernkontrollk), dette kobles til pin1 på brenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Du kan montere hvilken som helst ettermarkeds løsning til webasto som et vanlig ur eller telestart(fjernkontrollk), dette kobles til pin1 på brenner

Koble den til pin1 vil tvangskjøre selve webastoen, men dette vil vel ikke dra med seg vifte og sirkulasjonspumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MrBjork88 skrev:

Koble den til pin1 vil tvangskjøre selve webastoen, men dette vil vel ikke dra med seg vifte og sirkulasjonspumpe?

Jo, den kommuniserer fortsatt med bilen. Kjøper du bmw e53 med fjernkontroll fra fabrikk så er den koblet på samme måte med helt vanlig telestartjit fra webasto som feks t70 

 

den komuniserer med bilen via k-bus på pin2

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...