Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har fått installert VMware, men hvilken kabel må jeg bruke? Jeg har en slik nettverkskabel og en USB K+DCAN kabel med bryter på. Prøvde nå med den nettverkskabelen jeg bruker til ESys, men fikk ingen kontakt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var innom Bavaria, og de tok diagnose og den sier at glødestift er gåen. Dette selger ikke BMW, må skifte hele varmeren og det ville koste 17-18.000,- med CCN rabatt.

Men er det mulig å skaffe deler andre veier for å skifte glødestift?

Hvilken Webasto er det i min bil en 2012 F10? Er det thermotopp V? Ser ny enhet koster ca 13.000,- med CCN rabatt på Koed med delenummer 64129257006, men ingen deler til glødestift. Står heller ikke hvilken type Webasto det er.

Edit: fant ut nå at det sto en lapp under panseret hvor det er opplyst at det er Webasto Thermo Top VEVO 12v/5,0KW

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser at på Ebay så kan en få ny glødestift for ca 1.000,- og ny brenner med glødestift for ca 3.000,-. 

Blir brennerdelen slitt slik at en bør bytte den også eller er det ok å bytte kun glødestiften?

1315947a.jpg

s-l300.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dette kittet til min Thermo Top.

Om det var nødvendig å bytte brenneren skal jeg ikke påstå, men det var godt sotet med lag med koks på - Men det er en 2002 modell jeg har - så er nok ikke like ille på din som er såpass ny. Har uansett fungert strålende etter byttet for (1,5 år siden)

https://www.butlertechnik.com/webasto-heater-parts-c111/webasto-thermo-top-heater-diesel-burner-kit-12v-92995c-1322639a-92595d-p1679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

har fått tak i 2003 mod e39 530dat med webasto som fungerer og det både kjørevarmer og motor/kupevarmer.. men nå har independent heater menyen på 16/9 spilleren blitt borte... hva har skjedd ? hvordan kan jeg få fikset dette ? 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

webastomenyen kom tilbake etter at jeg tok av pluss polen.. men nå har jeg byttet sirkulasjonspumpe på webastoen som var defekt og nå starter den ikke lengere... den begynner kunn å suse i den og det kommer kald luft ut av eksos.. og så kutter den ut etter litt. den fungerte som bare det samme dag som jeg byttet pompa... har prøvd å tatt av plusspolen og dratt ut sikring nr47 uten hell.. hva er galt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Otis skrev:

Det kan være flere ting som er galt, men kanskje den nye pumpen er defekt? Evt så har du hjerne feil på webasto.

Okei, jeg kommer ikke innpå modulen på inpa... men når jeg prøve direktestarr gjennom naviskjermen så starter og det blåser ut eksos helt til det kommer litt varmluft og så stopper den, ingen tikking fra dieselpompa men det hørest ut som at sirkulasjonspompa går.  Den fungerte perfekt som kjørevarmer samme dag som jeg byttet pompa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...