Gabz Skrevet Desember 23, 2015 Skrevet Desember 23, 2015 (endret) Har en '99-mod 520iAT. Har fått problem med at den ikke ville starte. Har fungert helt fint fram til her om dagen. Skulle koble på basskassa igjen men overstrammet bolten på ene batteripol-kabelen så den knakk. Bestilte ny og koblet på igjen etter 1,5 dager uten strøm. Bilen fikk strøm som den skulle og alt virket greit. Skulle skru på bilen og ta en prøvetur, og da fikk jeg plutselig null respons. Fungerer helt som normalt på de første hakkene, men når jeg vrir nøkkelen om til start skjer det absolutt ingenting. Ikke så mye som et klikk, og starteren går ikke rundt. Sjekket over sikringer i hanskerom og bagasjerom, alle så fine ut. Koblet også ut basskassa igjen i tilfelle. Fortsatt ingenting. Prøvde å slå litt på starteren, men det gjorde ingen forskjell. Så nå står den bare der og jeg er helt blank. Noen forslag? Endret Desember 23, 2015 av Gabz
SweetBMW Skrevet Desember 23, 2015 Skrevet Desember 23, 2015 Startsperre ute av synk? Måte å sjekke dette på er å ta av kontakta på ews boksen under fotplata førerside og legge liten ledning mellom den svarte tjukke kabelen og den tjukke blå/sorte. Starter den litt da er det feil u startsperre systemet. Ews= startsperre
Gabz Skrevet Desember 23, 2015 Forfatter Skrevet Desember 23, 2015 (endret) Åja, okei. Skal prøve det. Takk for tips! Oppdaterer her. Endret Desember 23, 2015 av Gabz
Kure Skrevet Desember 23, 2015 Skrevet Desember 23, 2015 Sikker på at det er strøm nok på batteriet da. Siden du koblet på noe elektrisk, og etter det starter ikke bilen. Kan det vare noe feil kobling i stereoen som trekker strøm... Bare en tanke... Måle volten på batteriet kanskje?
Gabz Skrevet Desember 23, 2015 Forfatter Skrevet Desember 23, 2015 (endret) Har som sagt koblet fra stereoen igjen, så ingenting er koblet til nå Har ikke multimeter, men om det ikke funker med EWS-testing så blir det neste steg, ja! Endret Desember 23, 2015 av Gabz
Weltzin Skrevet Desember 23, 2015 Skrevet Desember 23, 2015 Slik oppførte min gamle e46 når batteriet var for dårlig, alt av lys og slikt virket, men ingen innslag på starteren.
Gabz Skrevet Desember 23, 2015 Forfatter Skrevet Desember 23, 2015 Kanskje på tide med nytt batteri, da. Får låne et multimeter av en eller annen og sjekke.
Otis Skrevet Desember 23, 2015 Skrevet Desember 23, 2015 Sjekk også at du har god nok kontakt på batteri og polene.
Gabz Skrevet Desember 23, 2015 Forfatter Skrevet Desember 23, 2015 Har koblet dem av og på igjen, strammet godt. Rene og pene er dem òg. Så burde være god nok kontakt.
Robin L Skrevet Desember 24, 2015 Skrevet Desember 24, 2015 har hatt samme selv en gang, da "glemte" bilen nøkkelen. men den startet med reservenøkkelen. har du en ekstra nøkkel, så prøv den. kan like greit være batteriet, så prøv å lad det : )
Gabz Skrevet Desember 24, 2015 Forfatter Skrevet Desember 24, 2015 Hvordan skal jeg gå fram med multimeteret hvis jeg får lånt i morgen? Skal jeg måle når bilen er helt av, eller når tenningen er på? Og er vel DC jeg skal sette på, og 20? (Ikke at jeg kan det her, men..) Og hvilke tall skal jeg se etter?
Gabz Skrevet Desember 24, 2015 Forfatter Skrevet Desember 24, 2015 Skal prøve en annen nøkkel også Har en reserve.
Daniel. Skrevet Desember 24, 2015 Skrevet Desember 24, 2015 (endret) Er vel hvilespenning du skal sjekke. Tenning av. Skal vel være noe med 12 volt om ikke jeg er helt på villspor (burde egentlig kunne dette men jaja) Endret Desember 24, 2015 av DanielStance
Gabz Skrevet Desember 24, 2015 Forfatter Skrevet Desember 24, 2015 Og hvor lite burde det være om batteriet er modent for utskiftning?
Daniel. Skrevet Desember 24, 2015 Skrevet Desember 24, 2015 (endret) 12,6V = 100%12,4V = 75%12,2V = 50%12,0V = 25%11,7V> ~ 0% noe slikt vil jeg tro. ikke helt på prikken nøyaktig, men burde gi deg en ide i hvertfall Endret Desember 24, 2015 av DanielStance
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå