Gå til innhold

H


Djsjakls
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er du skyld i selv. Folk bruker jo de børstene i hjulhusene

Kjøp deg en skikkelig vaskehanske og bøtte med lokk så du kan ta med skikkelig såpe.

Endret av HSD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette nesten blir for dumt... :)

 

1: Du vasker og tørker børsten, før du bruker den, for å prøve å forhindre riper. Allerede her så er du ute på tynn is.

2: Du sier selv at du alltid har sagt at børsten lager riper. Likevel så tar du sjansen på å bruke den.

 

Skjønner du hva jeg mener? Selv om du har fulgt henvisningene til vaskehallen - tror du de garanterer at børsten ikke lager riper? Niks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godt mulig dere har rett.
Skulle bare tro at når de har en skumbørste for vask av bil så skulle den være utprøvd såpass at den ikke lager vaskeriper over hele bilen, når jeg attpå til vasker børsten først så ikke småstein og grus skal ripe opp.
Men da er det nok jeg som er ute på jordet og må ta det her på egen kappe. Får bare polere og rubbe det jeg klarer.
Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig bruker aldri de børstene som står der fra før av. Jeg ser flere som bruker de til å vaske felger, under bilen og i hjulbuer. Ta med deg en bøtte med vann og såpe, mikorfiber hanske og avfetting så slipper du det. 

 

Tok selv en liten test for 1 år tilbake der jeg hadde nypolert 2 biler den ene kjørte jeg inn i vaskehallen her der de er kjent for og ha den beste vaskehallen og utstyret i distriktet. Resultatet ble som forventet bilen av full av vaskeriper etter bruk.

Andre bilen kjørte jeg på selv vasken, gikk gjennom full program og børsten for demonstrere for en kompis som bruker den ofte. Bilen var igjen full av nye riper og hologrammer selv jeg spylte av den børsten.

 

Så da ble 2 biler som jeg måte gjennomgå fullt igjen så det så bra ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at denne børsten har trengt gjennom klarlakk og base. Med andre ord: Lakk korrigering vil ordne dette. Start med en mild kombo, vist dette ikke funker så går du videre til en grovere kombo. Forvask er utrolig viktig, deretter nøye oppfulgt av en god berøringsvask. Sørg for at bilen er skinnende ren før lakk korrigering/polering og voks. Forvask, berøringsvask, claye hele bilen, lakk korrigering/polish og voks/beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier bruker folk disse inni hjulbuer, felger osv.. Jeg har sett de som bruker den under bilen også... Jeg tror også dette dessverre er helt og holdent din egen feil og på mange vaskehaller står det at bruk av vaskeutstyr skjer på eget ansvar. De som driver vaskehallene et visst ansvar for at utstyret er i orden og rent, likevel kan de ikke gå over etter hver vask, det har de verken tid eller bemanning til(tipper jeg). Jeg ville tatt kontakt med de og forklart saken, kanskje de kommer med en kompensasjon eller noe av et slag på ren goodwill. Det skader ikke å høre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre nevner over.

 

Og ja jeg skjønner deg godt at det ikke er noe kult og vaske i flere minusgrader utenfor hjemme for eks. 

Løsningen da er rett og slett å kjøre bilen i maskinvask UTEN børster selvfølgelig.

Bilen blir faktisk ren hvis du dynker den med skikkelig avfetting før du kjører inn. Dette har jeg gjort to ganger nå de ukene det har vært sånn -5-10 ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er i området ditt, men rett ved jobben min er det inne selvvask haller, ingen børster eller noe, kun spylere med både vann og skum, og da tar jeg heller bare med en svamp som ikke er brukt og går fort, lett over etter at jeg har sprøyta på med avfettning og felgrens. Får ingen synlige riper av det. Samtidig hadde jeg aldri brukt en skumbørste uansett hvor mye stasjonen lover at den skal være ren, om jeg hadde hatt peiling på vask og lakk eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...