Gå til innhold

1 serie vs 3 serie


kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har tidligere hatt e46 2001 og e92 2008, men fant nå ut at jeg ville prøve 1- serie e87 2005 også. 

Mitt inntrykk er at 1 serie har et mere jalla interiør, og den blir ubehagelig å kjøre over 110km/h. Men en bra bybil, og kommer seg bra frem på vinterføre. 

Trodde denne bilen var bygd med utganspunkt i 3-serie, bare litt kortere? Får håpe i det minste understellet er bmw kvalitet :)

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltross for at E87 deler ca. 60% av delene med E90 er 1-serien bygget til en annen pris enn den dyrere 3-serien. Dette merker man på interiørdetaljer og den generelle opplevde kvaliteten i bilen. E87 har 10 cm kortere akselavstand enn E90 og dette påvirker i mindre grad retningsstabiliteten i høyere hastigheter, men selv 1-serien har glimrende kjøreegenskaper også i høyere hastigheter. 1M Coupé kom tross alt med 340 HK og en topphastighet på 250 Km/t (elektronisk begrenset). Hvis en E87 oppleves som ubehagelig å kjøre over 110 Km/t er det et eller annet helt galt med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og andreaskarm her inne kjørte tur/retur Nürburgring i sommer i hver vår 1-serie, og vi var i lengre tider oppe i de hastighetene man gjerne har på slike steder, uten at bilen(e) føltes ubehagelige ut av den grunn, så her er jeg enig med Fredrik.

Ang. interiøret er jeg enig i at dette ikke er det aller beste fra den kanten, men det er verdt å nevne at det ble noe bedre på faceliften, der bl.a. dashbord og dørpaneler ble redesignet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve ut bilen og se om det er noe man blir vandt til :) Mulig dekka er litt for store? 18/225.

Det er forøvrig en 120d sport, er det det samme som tidlig M-sport? 

Fant en tråd her hvor det er flere som har problemer med 225 dekk.

 

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...