Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Evopower skrev:

 

Har ikke kjørt disse nye så mye enda, men virker ganske like så langt. Får vente på litt ordentlig føre å teste i. Ice Touch var gode å kjøre med de, satt bra i snøføre! Dette er forresten King Meiler-dekk, så er ikke noe Premium-merke men har kommet ganske godt fram i diverse reviews og tester. Vurderte piggfritt selv, men kjøpte pigg bare som sikkerhet siden det ikke akkurat er noe testvinnende merker samt at det er snakk om bakhjulstrekk på is og snø, haha. Beste jeg har hatt hittil var nok Hakka-dekkene jeg hadde. Var Hakka 7 eller 8.

6 minutter siden, Shattered skrev:

 

De ligger til salgs på Finn og her inne :) Ikke verdens mest spennende hjul med 15" felg men dekkene er veldig gode. Dunlop Ice Touch, som kom veldig godt fram i mange tester, inkludert NAF sin. Sammenlignet med en venninne som har piggfritt på E46'en sin. Hun sklei rundt og sidelengs nedover igjen i en bakke dekket av is, jeg kjørte opp uten problem, haha. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre hjullager foran har begynt å bråke litt, så ble bestilt litt snacks fra Koed idag.

7253ad4d1b3a1f21f481e5aef316efac.png

Nye skruer til motordeksel da to av mine har falt ut og forsvunnet, luftfilter siden det er en stund siden sist, skruer til LMM da ene min har falt ut og forsvunnet (småklumsete si), nye originale hjullagre til begge sider foran og ny veivhusventilasjon siden det er over 30k siden sist :)

Alt monteres fortløpende. Har også ny multireim liggende som skal på, også tenkte jeg å skifte bremsevæsken da siste dokumenterte bremsevæskeskifte var på 85kkm og jeg ikke vet når det ble gjort etter det.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramlet inn en pakke fra Koed i går! 

DSC_0133.JPG

 

Så da måtte noe av det monteres.

 

Først den manglende skruen til MAF-sensoren:

DSC_0135.JPG

 

Så var det på tide med VHV og luftfilter.

DSC_0136.JPG

 

Ut med det gamle og inn med det nye:

DSC_0142.JPG

DSC_0146.JPG

 

På plass:

DSC_0149.JPG

 

Og med nye bolter i toppdekselet så var alt ferdig for kvelden:

DSC_0156.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen og velholdt e39 Gabz, påtide med en liten motorshine ? :P 

Ser du har tenkt og oppgradere til 3.0, hva med chip av denne ? spar opp litt penger og hent deg en vraket M5 ? Da får du bygd drømmebilen på et karosseri som du vet er bra :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Magnus. skrev:

 

Takk for det! :) Motorshine blir tatt ganske jevnlig, men manglende plastdeksel under motoren gjør at det veldig fort blir skittent igjen.. 

Planen var i utgangspunktet chip, men 3.0 frister mye mer. Veldig fin lyd, mye bedre drag, høyere eventuell salgsverdi osv. M5 hadde selvsagt vært helt rått, men blir fort litt for dyrt og omfattende for meg som ikke engang har et sted å stå og skru :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...