Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Takk! Haha, godt å høre :) Digger den, jeg! Har tenkt litt på det, faktisk. For jeg skal jo ta de rustflekkene som er, samt få lakkert M-fangere foran og bak etterhvert. Og med tanke på hva det koster i Norge kunne det nesten lønnet seg med hellakkering i Polen e.l. Og da kunne man jo ha byttet farge eventuelt, men vet ikke om det er denne jeg helst vil ha, eller om jeg skulle ha byttet til en annen. Eller om jeg bare tar selve rusten og fangerne.. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Gabz skrev:

Takk! Haha, godt å høre :) Digger den, jeg! Har tenkt litt på det, faktisk. For jeg skal jo ta de rustflekkene som er, samt få lakkert M-fangere foran og bak etterhvert. Og med tanke på hva det koster i Norge kunne det nesten lønnet seg med hellakkering i Polen e.l. Og da kunne man jo ha byttet farge eventuelt, men vet ikke om det er denne jeg helst vil ha, eller om jeg skulle ha byttet til en annen. Eller om jeg bare tar selve rusten og fangerne.. Hmm.

Bare hyggelig :) Får også mer og mer lyst på E39 når jeg ser bilen din. :(

Nei, er ikke så lett å bestemme seg når det gjelder lakk på bilen og slikt. Er jo snakk om litt penger også, selv om det er billigere i Polen/Litauen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo det. La ut bilder av rusten med forklaring på mittanbud og fikk bare ett tilbud, og det var på 15k. Det var da sveising av nye biter på både kanal og bakskjerm samt lakkering. Koster jo cirka det samme for en hellakkering i Polen, selv om det kanskje ikke er like "trygt". Kunne jo vært gøy å få en litt mer spesiell farge på den og.. Imola, Estoril og Topaz er eksempler på farger jeg gjerne kunne tenkt meg. Men igjen blir jeg i tvil da jeg liker fargen jeg har nå veldig godt. Men får jeg et godt tilbud i Norge så blir det nok bare fangere og rustfjerning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gabz skrev:

Ja, er jo det. La ut bilder av rusten med forklaring på mittanbud og fikk bare ett tilbud, og det var på 15k. Det var da sveising av nye biter på både kanal og bakskjerm samt lakkering. Koster jo cirka det samme for en hellakkering i Polen, selv om det kanskje ikke er like "trygt". Kunne jo vært gøy å få en litt mer spesiell farge på den og.. Imola, Estoril og Topaz er eksempler på farger jeg gjerne kunne tenkt meg. Men igjen blir jeg i tvil da jeg liker fargen jeg har nå veldig godt. Men får jeg et godt tilbud i Norge så blir det nok bare fangere og rustfjerning. 

15k er ikke SÅ gale, med tanke på at dette er Norge, men er jo fortsatt litt penger.

Topaz blå er en veldig pen farge på E39, og den kler oransje blink veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du skal beholde fargen som er på bilen ^^

det er ikke mange biler med denne fargen! :D bare få lakka opp det som må lakkes og gi den ei skikkelig runde med polerings maskinen så skal du se du forelsker deg på nytt i bilen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten mellom-oppdatering!

Har samlet inn litt priser på fjerning av rusten som er på bilen, og tror jeg har bestemt meg for noen karer i Moss som driver med dette profesjonelt. Blir da kapping, sveising og lakkering av begge fremre kanaler, samt halve høyre bakskjerm og hele venstre bakskjerm. Da forsvinner det jeg har funnet av synlig rust, noe som blir veldig digg, både for utseende og for at det ikke skal spre seg. Må få juni-lønnen først så er nok en måneds tid til om jeg ikke får tak i noe penger før det. 

Utover det så fikk jeg også baklykter med hvite blinkers i posten her om dagen. Jeg fikk montert, men kjørelys, ene skruen og blinklysholderen var ødelagt på høyre lykt, så bestilte en brukt en på Koed da selger var vrang.

Har også irritert meg lenge over at jeg kjøpte det faceliftrattet med dobbelteike nederst, og at dekselet var i tre, så kjøpte meg dette i går:

DSC_1997.JPG

Altså M5-rattet med riktig eike nederst, riktig farge på deksel, mye tjukkere å holde i, og med tommelhvilere. Skal monteres når jeg får sleperingen jeg har bestilt, da min røk. Rop ut om noen vil kjøpe det rattet som står i nå! :)

Det var det for denne gang, kommer oppdateringer på lykter, ratt, rustfjerning osv. ettersom ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...