Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk! De fikk bli foran, men etter å ha sett hvite bak og på siden i virkeligheten, så har det blitt førstevalget mitt :) Jeg er så selvsikker at jeg solgte de oransje baklyktene, faktisk. Gjorde seg utrolig mye med M-tech også, ja! Bare få på coiloverne i helgen nå, så blir det en helt annen bil igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig på tide med en av de viktigste gjøremålene med bilen, nemlig:

1.jpg

My beautiful babies :wub: 

2.JPG

Utgangspunkt foran.

3.JPG

Ut med seg:

4.JPG

Litt forskjell, ja. Knekt fjær på de originale, så.. (Ikke sånn som på bilde, her brukte vi god gammeldags Bosch for å få fjerne litt spenn. Kjempesmart, jadajada :whistle:

5.JPG

På plass!

6.JPG

7.JPG

Utgangspunkt bak.

8.JPG

Fin originalfjær her også!

9.JPG

Ut med bakseter og hattehylle:

10.JPG

11.JPG

Bare å sette i gang da!

12.JPG

Etter myyye krangling og motvillighet måtte vi bare ta ut hele bærearmen bak og røske den ut nedenfra.. 

13.JPG

Forskjell.

14.JPG

Et lite stemningsbilde underveis!

15.JPG

Og etter litt mer krangling var det endelig på plass bak og.

16.JPG

Alt ble så montert på plass, og coiloverne ble justert sånn cirka etter TUV-papirene. Foran var det vel ganske akkurat 32cm fra midten av nav til hjulbuen (minimum i TUV), før det eventuelt siger litt ned etterhvert. Bak ble litt fort gjort, dermed høyt og ikke målt, da vi måtte rekke kebab før de stengte. Menmen, godkjenne først og finjustere det pent etterpå. 

NB! Dette er kun godkjenningshøyde, og felgene er enda ikke spacet ut. Så IKKE presentabelt enda!

Før/etter:

17.JPG

18.JPG

Og litt ymse.

19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG

23.JPG

Beklager for øvrig kjipe mobilbilder og møkkete bil.. Men ble jo utrolig mye bedre da! Utrolig mye bedre å kjøre òg. Perfekt stivhet og pretty much ingen krenging i svingene. Komfortabelt, absorberer ujevnheter i veien veldig bra, men akkurat stivt nok likevel. Jeg er kjempefornøyd! Bare godkjenne og stille lavt nå, så! 

Og ikke minst trenger jeg litt kraftig spacing her. 

24.JPG

Bak er det relativt greit, men må få litt her og. 

25.JPG

Er en ukes tid til feriepenger kommer, da blir det nye dekk rundbaut, hjulstillingskontroll og bestilling av godkjenningstime, før det så stilles ned og spaces! Også skal jo shadowline og glassluke monteres snart. Så blir snart enda mye bedre :D Skal ordne litt bedre bilder da òg. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hjalp godt dette :D More to come, ja! Gleder meg til å få godkjent alt ferdig, så jeg kan senke mer, space og få det mye penere helhetlig, sånn i første omgang. Også tar jeg nok EU-kontrollen snart også, bare for å få den ferdig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, DanielStance skrev:

Oh yes! Tenkte å prøve 20mm på hver side foran først og se hvordan det blir. Om det poker litt, så tar jeg 10mm foran og :) Men tror kanskje jeg tar mer, liker å ha litt poke og bredde!

2 timer siden, bmwgreg90 skrev:

Hvilken dekk dim har du på rondellene?

225/40 foran og 255/35 bak. Mest på grunn av godkjenning, men synes også det ga ganske greit strekk utseendemessig, hvertfall bak. Kan være jeg tar mer senere for å få den litt lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...