Gabz Skrevet Januar 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2017 9 minutter siden, RemyNG skrev: Ble meget bra @Gabz 😊😊 Tenkju tenkju 5 minutter siden, magneten skrev: Dæven som du står på! Blir bare bedre og bedre og bedre Hehe, tusen takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 19 timer siden, Gabz skrev: Byttet hjullagre og fikset tempsensor i dag da, deilig å endelig få ordnet det Opp på bukken: Av med hjul og spacere: Av med kalipper: Av med klave og skive: Satt som et helvete, men etterhvert var det endelig av med hjullager: Sammenligning: På med ny: Endelig ferdig og fornøyd med det! På med spacer igjen: Så var det denne utetemperatursensoren da. Hadde subbet i bakken og blitt helt tullete, så måtte nylig bare klippe av hele shiten. Dette var da utgangspunkt idag: Klippe bort rusten kabel og på med originale kontaktpins: Også på med original kontakt: På med ny sensor. La over krympestrømpe og en strips for å være sikker på at det ikke kommer noe vann og dritt i kontakten igjen: Også feste den litt høyere og godt slik at det ikke skjer igjen. Festet den rett bak øvre del av fremre innerskjerm. Og da var det også i orden Avslutter dagens oppdatering med et par stemingsbilder: Vurdert å vaska coilsa for dritt og møkk? Blir morro å justere høyden til sommeren tenker jeg. Skulle fått kjøpt deg noen coilover sokker. Eminent reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 Det meste på bilen vaskes regelmessig, men blir veldig fort fullt av dritt igjen. Vasket eksempelvis bilen i går, blitt brun fra topp til tå i dag etter et par turer. Coiloverne må få en liten gjennomgang snart uansett siden hvertfall en av strammeskruene er rundet ut og rustet. Vurderer litt å bytte til noen andre coils og, da disse er så myke bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 2 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Vurdert å vaska coilsa for dritt og møkk? Blir morro å justere høyden til sommeren tenker jeg. Skulle fått kjøpt deg noen coilover sokker. coiloversokker?? vanskelig å bytte disse hjulagra Gabz? satt de skrudd på baksiden eller foran? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 (endret) Jobben i seg selv er enkel, men ting sitter som faen. Av med bremsekalipper og skive, løsne nederste bolten som holder rundt demperen så det løsner litt ned, også er det bare å skru ut de fire boltene som sitter i hjullageret på baksiden Husk også at det er greit å skaffe nye bolter, da det sitter en spesiell type loctite på dem. Det glemte jeg, så brukte de gamle men det satt godt det og. Coiloversokker er sånne strømper du har over gjengene sånn at det ikke blir fullt av dritt. Endret Januar 26, 2017 av Gabz Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 29 minutter siden, Gabz skrev: Jobben i seg selv er enkel, men ting sitter som faen. Av med bremsekalipper og skive, løsne nederste bolten som holder rundt demperen så det løsner litt ned, også er det bare å skru ut de fire boltene som sitter i hjullageret Husk også at det er greit å skaffe nye bolter, da det sitter en spesiell type loctite på dem. Det glemte jeg, så brukte de gamle men det satt godt det og. Coiloversokker er sånne strømper du har over gjengene sånn at det ikke blir fullt av dritt. hehe okey ^^ ta veit en! trur mine holder en stund til ah! hvor får man tak i slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 Veldig greit å bytte selv, men sørg for å ha latmannsarm Finnes nok litt på eBay og slikt. Her for eksempel: http://www.ebay.com/itm/Avo-Coilover-Shock-Absorber-Sock-Protector-16-Long-Sold-Singularly-SOCK16-/141965435883?hash=item210dcca3eb:g:FLAAAOSwubRXF0I3&vxp=mtr Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 hmm jeg trenger jo bare 2! du trenger 4 xD hahahaha xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 58 minutter siden, Freakshow skrev: coiloversokker?? vanskelig å bytte disse hjulagra Gabz? satt de skrudd på baksiden eller foran? Geniale de Freakshow, hadde jeg brukt min på vinteren, hadde jeg garantert brukt sokker HenrikSolberg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 27, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2017 Slenger på et lite stemingsbilde her sAlnes, Freakshow, wSax og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Januar 28, 2017 Share Skrevet Januar 28, 2017 On 26.1.2017 at 21.22, Slavearbeider'n skrev: Geniale de Freakshow, hadde jeg brukt min på vinteren, hadde jeg garantert brukt sokker noen idee hvor man får takke i sånne av god kvalitet? ^^ trur jeg må handle noen! 530´n blir tatt i bruk te neste vinter så vil jo ikke coiloversa skal ruste vekk On 27.1.2017 at 11.30, Gabz skrev: Slenger på et lite stemingsbilde her nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Januar 28, 2017 Share Skrevet Januar 28, 2017 3 minutter siden, Freakshow skrev: noen idee hvor man får takke i sånne av god kvalitet? ^^ trur jeg må handle noen! 530´n blir tatt i bruk te neste vinter så vil jo ikke coiloversa skal ruste vekk nydelig! Du finner sånt på ebay, søk på coilover socks Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 28, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2017 10 minutter siden, Freakshow skrev: nydelig! Mange takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 29, 2017 Share Skrevet Januar 29, 2017 Er blitt meget ryddig og pen denne Men er ikke store kostnaden og få på sorte M lister på sidene vel? Hadde gjort ting litt mere komplett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 29, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2017 Mange takk! Er planen det, har bare ikke giddet å prioritere det enda. Men kommer det opp et sett til salgs så kjører jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå