Kolstad Jr. Skrevet Oktober 24, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2017 Da er tiden inne for en liten update! Siste tilskudd i BMW-parken er noe så sært som en 1983 BMW 728i Manuell! Bilen har hatte samme eier i 11 år, og blitt brukt daglig som "familievogn" hele året. Lakken bærer preg av dette, men bilen er nermest rustfri og meget bra teknisk. Den har akkurat bikket 387000 km, og trenger såklart litt småtteri teknisk, men starter og går hver dag. Planen er et langtidsprosjekt. Ellers kan det nevnes at 540'ien snart skal "under kniven" og få en skikkelig oppdatering kosmetisk.. Hele bilen skal lakkeres, og oppdateres med nye lykter og M fangere rund baut. Dette skjer forhåpentligvis et par mnd. Fram i tid E36 skal snart på vinterlagring og har blitt brukt kun 4-5 ganger i år.. Satser på mer bruk av den neste år 😎👍 Har også gjort klar vinterfelgene til 540i. Sandblåst og lakkert i en selvkomponert farge. Slenger ut noen tilfeldige bilder.. Fra burnout-konkkurranse i sverige i sommer.. Ble "lurt" av kompisene til å delta.. Arrangørene trodde jeg hadde kjørt feil og skulle til campingplassen 😂 Lånte en venn sin strøkne 635CSA. Til høyre, kompis sin e46 M3 cab manuell. Kjørte til BMW CCN's Vålertreff i denne super-sjeldne klin originale Alpina B8'n! 1 av 2 i landet, men den eneste registrerte.. Samme eier som har den strøkne 635 CSA'n. 728i'en sammen med sine "jevngamle" venner Fra utstillingen under høsttreffet til Sommertreff på ACR. Og til slutt, årets bil-høydepunkt! BMW Norges Road-Show. Et knippe av de grummeste bilene BMW lager ble sendt rundt på turné til forhandlere rundt i landet. Jeg og to venner var så heldige å få alene tid med alle 3 M-bilene da de var på plass hos Bil i Nord i Bodø. M3 og M4 Competition Pack samt en meget morsom M2 sto da til vår disposisjon. Herlige biler, spesielt M2'en! Alle med DKG-kasse, noe jeg ikke ser på som noe negativt, da disse kassene fungerer utrolig bra.. En mer fyldig test av bilene kommer i neste Fahrfreude magasin, for dem av dere som er medlem av BMW CCN 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Desember 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2017 En liten oppdatering her da 😊 Har begynt med prosjekt 540i. Var mindre rust enn først fryktet, men noe smått er det. Mye demontering, spesielt for å få av takrailsene.. Ut med takluke og taktrekk, noe jeg godt kunne vært foruten 🙈 Poppy, Daniel., Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 26, 2017 Share Skrevet Desember 26, 2017 Fin framgang her nå Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Desember 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2017 (endret) Liten oppdatering igjen. Har sandblåst alt av rust, og kommet fram til at både bakluke og førerdør må byttes.. Var helt ferdig, kan man vel trygt si 😅 Sett bort fra dør og luke, var resten som forventet 👍 Legger også ut et skrekk og gru bilde av gulvet, høyre bak. Dette hullet visste jeg om, så det er ikke noe plutselig overraskelse, heldigvis 😂 Blir selvfølgelig sveist og reparert 👍 Endret Desember 30, 2017 av turbowrx S. Gunstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 30, 2017 Share Skrevet Desember 30, 2017 Blir digg å få vekk all den råten der! Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 30, 2017 Share Skrevet Desember 30, 2017 Er ikke skikkelig E39 uten oppspist bakluke vet du Men kjekt å se at du fikser den opp Kryr ikke akkurat av 540i i Norge. Heller ikke hvite E39er. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Januar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2018 Klar for fillergrunning da. Kun enkelte plasser ved små ujevnheter og plassene som er slipt ned til metallet. Hele bilen skal sprøytes med non-sanding grunning før lakk. Håper på lakkering ila. Helga. Dør og bakluke venter jeg fremdeles på, men håper at det ikke tar så alt for lang tid før det dukker opp 😎👍 BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 Blir bra det Hvordan er denne ellers da? Kjører motoren fortsatt på originale kjeder og glideskinner? Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Januar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2018 1 time siden, Daniel. skrev: Blir bra det Hvordan er denne ellers da? Kjører motoren fortsatt på originale kjeder og glideskinner? Bilen er veldig bra teknisk. Pr. Dags dato funker alt det elektriske osv. (Bank i bordet).. Jeg sjekka oljepumpa og kjede i sommer, hadde nede bunnpanne dekselet. Alt så helt fint ut, ingenting å si på noe. Hører ingen ulyder fra register heller. Om noen har byttet dette tidligere, vet jeg ikke, men har ikke funnet noen kvitteringer på det. Bilen har nå gått ca. 265000 km. Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 8 minutter siden, turbowrx skrev: Bilen er veldig bra teknisk. Pr. Dags dato funker alt det elektriske osv. (Bank i bordet).. Jeg sjekka oljepumpa og kjede i sommer, hadde nede bunnpanne dekselet. Alt så helt fint ut, ingenting å si på noe. Hører ingen ulyder fra register heller. Om noen har byttet dette tidligere, vet jeg ikke, men har ikke funnet noen kvitteringer på det. Bilen har nå gått ca. 265000 km. M62 uten Vanos (som du har) pleier å kunne kjøre en god del lengre enn M62TU med Vanos, før glideskinnene knekker, så er ikke sikkert det er byttet nei Men bra at alt er i orden da Kjekt med bensin V8 Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Januar 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2018 9 timer siden, Daniel. skrev: M62 uten Vanos (som du har) pleier å kunne kjøre en god del lengre enn M62TU med Vanos, før glideskinnene knekker, så er ikke sikkert det er byttet nei Men bra at alt er i orden da Kjekt med bensin V8 Ja er det jeg også har lest meg opp til 😊 Satser på at det holder en stund til, hehe 😎👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 3, 2018 Share Skrevet Januar 3, 2018 7 timer siden, turbowrx skrev: Ja er det jeg også har lest meg opp til 😊 Satser på at det holder en stund til, hehe 😎👍 Yes Du hører det nok godt når de ryker hehe Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Januar 4, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2018 13 timer siden, Daniel. skrev: Yes Du hører det nok godt når de ryker hehe Heheh, ja regner med det blir blir en sorgens dag, hvis det skjer 🙈😂 Fått på litt filler-grunning da! Nermer seg lakk faretruende fort nå 😱😎👍 Daniel., Freakshow og BjornarHS reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Januar 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2018 Ferdig blokka og finslipt. 😊👍 BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Januar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2018 Da var lakken kommet på, ble et meget bra resultat! 😎👍 Kommer flere bilder etterhvert som montering begynner. Venter fortsatt på dør og bakluke, så det vil nok ta litt tid før bilen er 100% komplett. Forskjellen på Alpinweiss 3 og ren hvit farge.. Alpinweiss 3 er ikke akkurat hvit i forhold 😅😁 S. Gunstad og BjornarHS reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå