Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha av innsuget på min 05 530d idag. For og montere inn en "skrue" som mangler. Lurer da på om jeg i samme slengen skulle renset innsuget. Hvordan gjøres dette best mulig? Har lest om og legge det i diesel over natten, for deretter og spyle det med HT? Må isåfall mye demonteres fra innsuget? 

Tar gjerne imot tips og råd ang. Dette :)

Skrevet

På min M47D20, så tok jeg bare ut pakningene (det var vel mer eller mindre det jeg kunne ta av på den) og la den i en balje med diesel over natten. Så spylte jeg godt igjennom med hageslangen og lot den tørke innendørs i et par dager. 

Skrevet

På broren min sin Caravelle med 2.5TDI tok vi bare HT med ca 60 grader, det ble rent på mindre enn 5 minutter!

Skrevet
54 minutter siden, Skulebollen skrev:

Skal ha av innsuget på min 05 530d idag. For og montere inn en "skrue" som mangler. Lurer da på om jeg i samme slengen skulle renset innsuget. Hvordan gjøres dette best mulig? Har lest om og legge det i diesel over natten, for deretter og spyle det med HT? Må isåfall mye demonteres fra innsuget? 

Tar gjerne imot tips og råd ang. Dette :)

Når jeg gjorde det på en N47 for å rense for koks så brukte jeg prickbort og jif ovnrens. Det fungerte meget bra. Og en runde med en hårføner for å få blåst ut alt av vannet :)

Skrevet (endret)

Ok, da prøver jeg med prickbort og HT :) Er vel ikke så mye på innsuget som kan demonteres?

Endret av Skulebollen
Skrevet

Her er egr ventil på min 530 2003. 

Innsuget så ikke helt vilt ut så jeg droppa å rense d. Dette var i forbindelse med fjerning av swirlflaps og blending av egr ventil. Så nå er det andre boller.. 

image.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...