Gå til innhold

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, fupsaker skrev:

Huff, ja, hold oss oppdatert. Jeg har SpareBank 1 forsikring selv, jeg begynner å lure på om jeg vil ha det om jeg opplever noe slikt. Føler virkelig med deg, dette er bare lavmål fra SB1, og som du sier; De gjemmer seg tydeligvis bak mail..,

Ja! Jeg trodde egentlig SB1 var veldig bra der. Som bank fungerer de kjempemessig som dagligbank, men fungerer også veldig bra for næringsdrivende.

Jeg har fremdeles DNB, men det er bare fordi jeg som student ikke har noen som helst gebyrer. Har ikke gebyr på banktjenester i utland en gang 😛

Bytter nok over til Sparebank1 om de har noe bedre å tilby.

forsikiring derimot... ikke veldig imponert. Spent på hvordan de løser dette egentlig. Snakket med forhandleren vår (familiens) på lørdag (Bilia Drammen) og han sa at reparasjonene alene tar nesten 2 mnd. Gjennomsnittskostnaden ligger på 200.000 og han har en kar som jobber med BARE innbruddsbiler. Der er alt han karen driver med...

De hadde visst fått inn over 60 biler så langt i år, og det er bare fra Drammensområdet. Han sa faktisk at alle innbruddene går utover BMW som et merke, fordi folk skremmes litt fra å kjøpe. Han har faktisk hatt folk som har spurt om hvor mange biler som er rammet, hvor mye det koster å reparere etc. og faktisk aldri kommet tilbake etter at de får svar på det.

Dette er egentlig noe som burde gått opp på politisk nivå. Så mange biler som er rammet i år... det er skader til millioner av kroner. Tror det er snakk om over 300 biler så langt i år. Gjennomsnitt på 200.000,- kroner så kan dere selv tenke dere hvor mye penger som bare flyr ut av vinduet. Og dette er ikke iberegnet verditapet på bilen mens den står 2 måneder... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fahad skrev:

Utrolig kjipt! Føler virkelig med deg! Husker jeg fikk en liten skade på min forrige bil mens den stod utenfor et kjøpesenter, det var jævlig surt, og du har jo opplevd noe som er hundre ganger verre. Håper det ordner seg så fort som mulig.

Æsj, ja... men det ble vel en kaskoskade?

her er det ikke kaskoskade, så forsikringsselskapet taper bare masse penger på det, siden bonusen ikke påvirkes og derav at jeg ikke må betale mer. Har bare 4000,- i egenandel (heldigvis...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Æsj, ja... men det ble vel en kaskoskade?

her er det ikke kaskoskade, så forsikringsselskapet taper bare masse penger på det, siden bonusen ikke påvirkes og derav at jeg ikke må betale mer. Har bare 4000,- i egenandel (heldigvis...)

Nei vedkommende stakk av, men heldigvis så kostet det ikke mer enn 4000,- for å fikse skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fahad skrev:

Nei vedkommende stakk av, men heldigvis så kostet det ikke mer enn 4000,- for å fikse skaden.

Ah! Det er en lettelse...

vært veldig uheldig med kaskoskade en gang. Nederst i pilestredet mot Vaterlandstunellen så stod folk som skulle til høyre midt midt i kjørebanen i stedet for å stå til høyre i kjørebanen. Fant ut at jeg skulle kjøre forbi for å slippe å stå og stå... akkurat i det jeg svinger ut av køen for å kjøre rundt og forbi de 4 bilene som stod foran meg finner han som stod en bil foran meg igjen ut at han skulle gjøre det samme. Jeg så at han var på vei ut i sidesynet og prøvde å vike unna... men han hadde foten på gassen og dro sin Opel varebil langs hele siden på min bil, mens jeg bremset. Deretter fortsatte han fremover og satte hjulet op sin bil inn i hjulbuen på min bil, låste hjulet mitt og skjøv meg inn i en parkert bil...

Jeg fikk skylden for det hele, selv om han hverken sjekket blindsone, brukte blinklys og jeg ble truffet av han. Jeg viket som sagt unna, men han fortsatte bare rett ut i skrå vinkel. 

Han var en 50-60 år gammel vaktmester som satt med mobilen i hånden da han traff meg... 

skadene totalt kom på 68.000. Tok det opp med finansklagenemnda, men fikk bare høre at jeg var uerfaren og hadde for høy fart. Snodige er at jeg var 1 bil bak han. Det var ca 7 m med akselerasjon på lavt nivå. Kjørte en 316i i tillegg. Så farten min var vel rundt 20-25 km/t. Jeg hadde rett og slett ikke ventet at en idiot kom til å svinge ut så brått som han gjorde. Skadene på hans bil var bare på venstre side foran, med unntak av speilet som knakk når han lå side om side med meg....

IMG_9742.JPG

IMG_9747.JPG

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! Er mange gærninger ute i trafikken dessverre! Jeg Veldig obs på når jeg kjører bak eller ved siden av eldre damer og somalere. Bor i Oslo og her finnes det mye rart ute i trafikken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta kontakt med en advokat (leste av din far ville ordne dette), så det er det bare å gjøre. Er advokat selv, og vet at slike saker blir tatt langt mer seriøst av forsikringsselskapene så fort en av "oss" kommer på banen. Det skulle selvsagt ikke vært nødvendig, men da skjer prosessen raskere og man får avklart rettigheter i forhold til hva vilkårene dekker også videre.

Et alternativ er vel å få utbetalt kontantsum for hele eller deler av skadene, og fikse dette selv? Om du holder navigasjonssystemet utenfor, så får du vel fint kjøpt nytt NBT og montert dette, for veiledende nypris av CIC minus mva. Det samme gjelder vel også ratt, de har en heftig nypris men det er mye greit tilgjengelig på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Walkabout skrev:

Bare å ta kontakt med en advokat (leste av din far ville ordne dette), så det er det bare å gjøre. Er advokat selv, og vet at slike saker blir tatt langt mer seriøst av forsikringsselskapene så fort en av "oss" kommer på banen. Det skulle selvsagt ikke vært nødvendig, men da skjer prosessen raskere og man får avklart rettigheter i forhold til hva vilkårene dekker også videre.

Et alternativ er vel å få utbetalt kontantsum for hele eller deler av skadene, og fikse dette selv? Om du holder navigasjonssystemet utenfor, så får du vel fint kjøpt nytt NBT og montert dette, for veiledende nypris av CIC minus mva. Det samme gjelder vel også ratt, de har en heftig nypris men det er mye greit tilgjengelig på eBay.

Ah! Her har vi en som kan sakene. Synes bare det er kjipt. Man betaler for sikkerhet, men ender med masse ekstra arbeid i stedet...

Dekker forsikringsselskapet eventuelle kostnader for en advokat, eller er det egne kostnader?

Du mener at jeg skal be de trekke om nye ledninger etc. men IKKE montere CIC og heller få denne summen kontant + nytt ratt også?

nytt M sport ratt er vel rundt 12.000 med varme i rattet... kunne godt tenkt meg Alcantara M Performance ratt med varme.

NBT EVO får man kjøpt for ca. 10.000:)  CIC fra Bilia koster 20.000+

Fikk beskjed av Bavaria at jeg mister garantien på bilen om jeg trekker om ledninger etc. selv... men ny NBT er ikke noe galt med :D 

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gorg og @awt jeg har faktisk sett noe som ligner noe veldig på det anlegget jeg hadde.... det ble lagt ut 15 mai samtidig med en hel haug med andre NBT'er.

Eneste er at jeg fikk ikke sett serienummeret på NBT'en jeg har bilde av. Så får ikke sammenlignet den på EBay med den jeg hadde...

jeg har en følelse av at dette er bestillingsinnbrudd. At det rett og slett er noen som ber om deler, betaler bittelitt for det, og selger det videre for ettermontering....

IMG_6366.PNG

IMG_6367.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok dessverre liten tvil om at en stor del av både ratt og navigasjonssystem havner på eBay, og finner veien tilbake igjen i diverse biler rundt om i verden.

Jeg leste i Motor for en tid tilbake at 8/10 navigasjonssystem til VAG som lå på eBay var tyvegods. Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke, men jeg ser ikke helt bort fra det.

Du kan jo be om flere bilder av enheten, og håpe at serienummeret også blir avbildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Ah! Her har vi en som kan sakene. Synes bare det er kjipt. Man betaler for sikkerhet, men ender med masse ekstra arbeid i stedet...

Dekker forsikringsselskapet eventuelle kostnader for en advokat, eller er det egne kostnader?

Du mener at jeg skal be de trekke om nye ledninger etc. men IKKE montere CIC og heller få denne summen kontant + nytt ratt også?

nytt M sport ratt er vel rundt 12.000 med varme i rattet... kunne godt tenkt meg Alcantara M Performance ratt med varme.

NBT EVO får man kjøpt for ca. 10.000:)  CIC fra Bilia koster 20.000+

Fikk beskjed av Bavaria at jeg mister garantien på bilen om jeg trekker om ledninger etc. selv... men ny NBT er ikke noe galt med :D 

Kostnader til juridisk bistand er for egen lomme dessverre. Ja, du kan de be gjøre dette - hvorvidt det aksepteres og hvilken pris forsikringsselskapet aksepterer eller setter vet jeg ikke, men går som regel greit å ordne det slik. Da jeg var innblandet i en kræsj en gang så sa jeg at jeg kunne ordne nye felger selv istedenfor at de skulle kjøpe inn (da jeg ville ha ny type felger), og da fikk jeg en kontantsum på 10 000 kroner for dette. Resten fikset Bilia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Da viser det seg at de fikk farten på seg. Faren min hadde visst kommet med en del krav om ting... han har jo gjort hele den teoretiske delen av Juss studiet en gang i tiden. Mye nyttig læring der, i alle fall i dette tilfellet!

uansett. De har godkjent takst fra verkstedet i stedet for å sende egen takstmann. Eneste er at de har ikke spesifisert hva de har godkjent annet enn "takst er godkjent og verkstedet har fått beskjed om å sette i gang med reperasjoner"

Så jeg har ingen anelse om det er NBT eller CIC som monteres 😵 Så jeg må en tur på bilia i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...