Lifeasiknowit_bmw Skrevet Mai 31, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2017 28 minutter siden, macrorain skrev: Veldig trist å høre om innbruddet ditt, håper det ordner seg med rask reparasjon nå som taksten er godkjent. Digresjon: Skummet tråden din, men klarte ikke å finne info om hvilken motor du har i F30en din? Siden dette er min aller første bil, og bestilt ny så ble det 136hk bensin hadde planer om å få tunet den til 218hk+ men har vært inn og ut av service stadig vekk... så turte rett og slett ikke. Har dog byttet eksos, og derav fjernet motstanden i original 1 enderørs eksos. Ca 16hk som kom av det alene så har 152hk per nå. Drar Ok med 250 NM på bakhjulene. ellers så har jeg en bil til, men ikke noe å lage tråd på da dette er en elbil...... macrorain reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juni 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2017 Ok. Da har jeg funnet ut at se reparer og monterer det som var fabrikkmontert. Spurte om dette og fikk høre at om jeg f.eks hadde hatt M performance ratt, så ville jeg ikke fått dette erstattet. Kjenner at det koker litt akkurat nå... er egentlig bare forbannet. vet ikke om jeg får erstattet alt utstyret heller.... er vel bare å håpe, da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Juni 1, 2017 Share Skrevet Juni 1, 2017 1 time siden, Lifeasiknowit_bmw skrev: Ok. Da har jeg funnet ut at se reparer og monterer det som var fabrikkmontert. Spurte om dette og fikk høre at om jeg f.eks hadde hatt M performance ratt, så ville jeg ikke fått dette erstattet. Kjenner at det koker litt akkurat nå... er egentlig bare forbannet. vet ikke om jeg får erstattet alt utstyret heller.... er vel bare å håpe, da. Det er lavmål at de ikke erstatter, men slik er det nok dessverre.. Du kan jo håpe at de som reparerer er ganske ålreite og bestiller opp nye utgaver i stedet til det samme som de gamle kostet, det synes jeg hadde vært fair. Lifeasiknowit_bmw og Gorg reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juni 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2017 8 minutter siden, fupsaker skrev: Det er lavmål at de ikke erstatter, men slik er det nok dessverre.. Du kan jo håpe at de som reparerer er ganske ålreite og bestiller opp nye utgaver i stedet til det samme som de gamle kostet, det synes jeg hadde vært fair. Sjekket opp hvilke deler de hadde bestilt. Guess What..... "Champ 2" så det er CIC med samme H.U som jeg hadde før. Kjempekult å gå tilbake til lagg, ingen DAB+ eller Media over Bluetooth. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Juni 1, 2017 Share Skrevet Juni 1, 2017 31 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev: Sjekket opp hvilke deler de hadde bestilt. Guess What..... "Champ 2" så det er CIC med samme H.U som jeg hadde før. Kjempekult å gå tilbake til lagg, ingen DAB+ eller Media over Bluetooth. Dra dit og be de rette opp i det? Det er dårlig av de, selv om jeg til en viss grad forstår hvorfor de gjør slik.. Mulig det er retningslinjer fra BMW? Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juni 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2017 15 minutter siden, fupsaker skrev: Dra dit og be de rette opp i det? Det er dårlig av de, selv om jeg til en viss grad forstår hvorfor de gjør slik.. Mulig det er retningslinjer fra BMW? Dro til bilia, snakket med egentlig alle som har noe med slikt å gjøre. Endte opp hos han som har med forsikringsoppgjør å gjøre. Han sa at de ikke monterer "sånt" hos dem. Derfor så får bilen alt som er fabrikkmontert, og ikke noe annet enn det. han mente at forsikringen dekker bilen og verdien av bilen fra den er kjøpt... men skjønner ikke helt hvordan dette skal funke med tanke på kjøp av M performance deler etc? Skulle ikke forundre meg om de hadde stjålet interiørlistene av typen M performance også, om det hadde vært installert i min bil.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 1, 2017 Share Skrevet Juni 1, 2017 Kjedelig situasjon du har havnet opp i. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om kontantoppgjør. Garantien frafaller ikke på annet enn det du berører selv, og den vil jo allerede frafalle all den tid du bytter ut til en annen enhet også. Prisene for nye deler er hinsides, så om de har estimert at kostnaden beløper seg til cirka 200.000kr (160.000kr eks. mva.), så vil du i det minste kunne få et kontantoppgjør på minimum 100.000kr. For den summen har du både fått deg nytt ratt, NBT EVO og en hel del annet - i tillegg har du penger på konto. Man kan muligens diskutere hvor fair det er å sno seg når skaden først har skjedd, men om forsikringsselskapet er så håpløst ville jeg i det minste styrt saken dit den gagner en selv best. fupsaker og Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juni 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2017 14 minutter siden, Saltkjelen skrev: Kjedelig situasjon du har havnet opp i. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om kontantoppgjør. Garantien frafaller ikke på annet enn det du berører selv, og den vil jo allerede frafalle all den tid du bytter ut til en annen enhet også. Prisene for nye deler er hinsides, så om de har estimert at kostnaden beløper seg til cirka 200.000kr (160.000kr eks. mva.), så vil du i det minste kunne få et kontantoppgjør på minimum 100.000kr. For den summen har du både fått deg nytt ratt, NBT EVO og en hel del annet - i tillegg har du penger på konto. Man kan muligens diskutere hvor fair det er å sno seg når skaden først har skjedd, men om forsikringsselskapet er så håpløst ville jeg i det minste styrt saken dit den gagner en selv best. Vurderte det... men fikk beskjed om at jeg mister garantien på hele bilen om jeg gjør alt selv... hele bilen må visst demonteres innvendig og deler av karosseriet for å få trukket nye ledninger. eneste jeg faktisk har tenkt på er å eventuelt få fatt i takstmann og be om å få Head-Unit prisen i kontant slik at jeg heller kan kjøpe meg en ny H.U av NBT eller EVO versjonen og installere selv. Har fremdeles den gamle H.U'en liggende... (CIC'en) som er programmert til bilen så den kan jeg plugge i og bruke mens jeg venter på NBT. Eneste er at jeg søren ikke får fatt i takstmann! 😑😤 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 1, 2017 Share Skrevet Juni 1, 2017 Da ville jeg bedt de fikse alt utenom multimedia (lever originalspilleren slik at de monterer den), og så tatt kontantoppgjør på resten. Skjermen alene koster jo 23.000kr, så her kan du fint få 40-50.000kr som du kan bruke på NBT. På en annen side - du skriver i ditt første innlegg at du har hatt bilen i to år, og slikt sett antar jeg at bilen din er en 2014-modell? I så fall har du garanti frem til 2019 en gang. Personlig har jeg liten tro på at noe spesielt med bilen vil skje i løpet av den korte tiden av gjenværende garanti, og på en annen side - hva kan bli ødelagt innvendig som man frykter ikke skal gå på garanti? Jeg kan kjøpe at garantien bortfaller på interiøret om det demonteres, men du vil likevel ha gjenværende garanti på alt annet som ikke berøres (understell, motor etc.). fupsaker og Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juni 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2017 (endret) 12 minutter siden, Saltkjelen skrev: Da ville jeg bedt de fikse alt utenom multimedia (lever originalspilleren slik at de monterer den), og så tatt kontantoppgjør på resten. Skjermen alene koster jo 23.000kr, så her kan du fint få 40-50.000kr som du kan bruke på NBT. På en annen side - du skriver i ditt første innlegg at du har hatt bilen i to år, og slikt sett antar jeg at bilen din er en 2014-modell? I så fall har du garanti frem til 2019 en gang. Personlig har jeg liten tro på at noe spesielt med bilen vil skje i løpet av den korte tiden av gjenværende garanti, og på en annen side - hva kan bli ødelagt innvendig som man frykter ikke skal gå på garanti? Jeg kan kjøpe at garantien bortfaller på interiøret om det demonteres, men du vil likevel ha gjenværende garanti på alt annet som ikke berøres (understell, motor etc.). Redigerte innlegget i 2016 og la til ny overskrift etc. Den ankom Norge og fikk skilter 28 juni 2013 så har 1 år med garanti igjen... motoren min er (og beklager at jeg sier det) tilbakestående. Den høres ut som en vaskemaskin med spiker og småmynt i. I tillegg er dette ENDA ikke fikset... har vært sånn siden August 2016. De har byttet en god del deler, og blant de største av jobbene har bilen fått nytt Motorkjede, ny Vanosventil i blokken og helt ny turbo... lurer på om jeg skal prøve å ordne det. Eneste er at forsikringsselskapet så langt ikke har vist seg å være til å stole på. Føler at de kommer til å "Screw me over" om jeg kommer med et sånt tilbud. Men skal sjekke dette opp. Jeg vil jo aller lest ha NBT EVO men litt usikker på hvordan jeg programmerer denne..... har null peiling skal dog sies at jeg har byttet så mange deler på bilen (garanti greier) både elektronisk og ikke elektronisk at jeg har garanti på 80% av bilen til i hvertfall 2020 Endret Juni 1, 2017 av Lifeasiknowit_bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 1, 2017 Share Skrevet Juni 1, 2017 Med kun ett år gjenværende garanti ville jeg gitt lang marsj i hele greia og bedt om kontantoppgjør. BMW har i alle tilfeller opplyst til meg at garantien bortfaller kun på berørte deler, så garanti (og reklamasjonsrett) på motor vil du fortsatt ha. Du kan fint bruke noen kroner på å betale for at andre skal fikse NBT EVO til deg med skisserte sum ovenfor. Har de klippet alt av kabler? Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juni 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2017 3 minutter siden, Saltkjelen skrev: Med kun ett år gjenværende garanti ville jeg gitt lang marsj i hele greia og bedt om kontantoppgjør. BMW har i alle tilfeller opplyst til meg at garantien bortfaller kun på berørte deler, så garanti (og reklamasjonsrett) på motor vil du fortsatt ha. Du kan fint bruke noen kroner på å betale for at andre skal fikse NBT EVO til deg med skisserte sum ovenfor. Har de klippet alt av kabler? Jepp de klippet hver eneste jævla kabel. Klippet til og med i Emulatoren før de fant ut at den var enkel å koble ut.... 😤 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juni 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2017 Har også løpende garanti på ca 80% av bilen... har byttet så utrolig mye deler at det er garanti til 2020 en gang. Bavaria har internkost på bilen som snart overskrider godt over 200.000... og nå ser det ut til at motor kanskje må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juni 2, 2017 Share Skrevet Juni 2, 2017 (endret) For en kjip situasjon! Og spesielt når forsikringsselskapet ikke spiller på lag, da blir en tung sak enda tyngre. Følger med her og håper det ordner seg! Må da koste samfunnet enorme summer disse innbruddene. ps: som saltkjelen sier hadde jeg levert den originale CICen til BMW og bedt dem installere den mot at du får kontantoppgjør på disse delene. Om de går med på det kan du bruke de til oppgraderinger Endret Juni 2, 2017 av papertiger Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Juni 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2017 (endret) Da har jeg fått vite at alle deler er på plass. En veldig trivelig kompis jeg kjenner, som faktisk jobber for Bilia skal ringe forsikringsselskapet og snakke med de ang. bilen min. Champ 2 skjermen uten H.U koster alene 20.000 kroner. Han mener at jeg kan montere den gamle H.U'en min og heller få "cashet" ut pengene for H.U og skjerm som bilia kjøper nytt av bmw. Sammenlagt pris er 35-40.000 bare for de tingene. Hvis jeg får de 35.000 kronene så kan jeg jo gå bananas med innkjøp av LCD cluster, ny NBT EVO og M performance ratt... og selvfølgelig rydde garasjen og sette opp overvåkning hjemme. Tjuvraddene skal faen ikke få stjele av bilen min igjen!!! Endret Juni 11, 2017 av Lifeasiknowit_bmw Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå