Gå til innhold

Turbo-HF's 1997 BMW E39 523iA Cosmosschwarz (303)


 Share

Anbefalte innlegg

Fått bestilt meg "nye", brukte, originale tåkelys til frontfangeren, penslet litt lakksår, foreløpig, demontert koppholderne, som jeg skal selge, forresten, satt i sort list foran, og fått tak i sort gearkule til spaken. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sånn, skjer litt, bestilt originalt retrofit AUX kabelsett til bilen, og har en spennende idé med tanke på hellakkeringen og venter på å sette i skikkelig chrom grill og instrumentringene, også. Ellers har bilen nettopp passert 265000 km :)

BMW Genuine OEM Retrofit AUX Kit Til BMW E39 523iA (Fra Ebay).jpg

BMW Genuine OEM Retrofit AUX Kit Til BMW E39 523iA (Fra Ebay)_03.jpg

BMW Genuine OEM Retrofit AUX Kit Til BMW E39 523iA (Fra Ebay)_02.jpg

BMW Genuine OEM Retrofit AUX Kit Til BMW E39 523iA (Fra Ebay)_04.jpg

20160606_195017.jpg

20160606_200102.jpg

Endret av Turbo-HF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Saltkjelen said:

Du har helt forskjellig lednigsnett i forhold til denne kompletteringssatsen, så denne vil ikke passe sånn helt uten videre. 

Regner med det, men skal finne en løsning på det. Usikker på om det kan være byttet original spiller, eller om jeg får på en overgang. Fikk kjøp og frakt ganske billig, så er ikke så ille. Passer det ikke, så selger jeg det bare videre, eventuelt.. Uansett, bare illustrasjonsbilder, der det står 09/02 ->, det bildet med blå bakgrunner det jeg kjøpte.

Endret av Turbo-HF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen din vil være å splitte radioen og lodde deg inn på printkortet til kassettspilleren, slik at AUX kommer opp som kassett. Ellers må man gå til anskaffelse av DICE og den type tredjepartsløsninger. Det du har anskaffet deg nå vil ikke fungere. Det er en grunn til at den originale AUX ettermonteringssatsen kun gjelder for biler fra og med 09/2002. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, Saltkjelen said:

Løsningen din vil være å splitte radioen og lodde deg inn på printkortet til kassettspilleren, slik at AUX kommer opp som kassett. Ellers må man gå til anskaffelse av DICE og den type tredjepartsløsninger. Det du har anskaffet deg nå vil ikke fungere. Det er en grunn til at den originale AUX ettermonteringssatsen kun gjelder for biler fra og med 09/2002. :)

Har CD Business. :wink: Takk for tips, skal sjekke det ut. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke bruke originale AUX i det hele tatt, da bilen din er for gammel. Begge AUX kit´ene passer for biler etter 09/2002, men forskjellen på de er at den ene tilhører bil med TV/navigasjon og den andre ikke. Den eneste løsningen for original AUX ville vært å lodde seg inn på kassettspilleren, men når du ikke har dette utgår naturligvis det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.7.2016 at 8:37 PM, awt said:

Man kan også få aux via CD-veksler-inngangen, om man monterer emulator for denne.

Takker, usikker på hva jeg nå velger, ettersom det er fryktelig tomt baki her, så tror den ikke er forberedt for CD-veksler engang. Selger da det kit'et som passer facelift-modeller, hvis noen vil. :wink: Legger ved bilde.. Og har bestemt meg for fargebytte, likevel, dog ikke så drastisk, men 303 Cosmosschwarz er en "tung" og ordinær farge... Se her:

20160705_111227[1].jpg

 

BMW_E39_Farge_(Velvet_Purple)[1].jpg

BMW_E39_Farge_(Blålilla_Perleeffekt)[1].jpg

BMW_E39_Farge_(Blålilla_Perleeffekt)_03[1].jpg

 

Endret av Turbo-HF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer litt her, var innom Gatebil og på hjemvei plukket jeg opp diverse deler fra en hyggelig kar! :D Skulle i utgangspuntet egentlig "bare" ha soltak i glass, komplett med kassetten, motor, skruer, clips, skinner og alt, men endte opp med å plukke med meg både nytt utvendig dørspeil, tetningslist, masse muttere, clips og skruer, bryterpanel til glassluken, soltaket, en forskjerm, samt både front- og bakre støtfanger, pluss å få reparert brakettene til tåkelysene mine! :-D Veldig fornøyd, skal bytte delene neste uke, etter planen! :-D (Y) Bilder:

Først mine egne, så "inspirasjonen"....

20160709_205216.jpg

20160710_070717.jpg

20160710_070735.jpg

20160709_222337.jpg

20160709_222408.jpg

20160709_222348.jpg

20160709_222357.jpg

BMW E39 Velvet Purple Metallic (345).jpg

IMG_2194.jpg

BMW E39 Montreal Blau_03.JPG

BMW E39 Montreal Blau_04.jpg

Bilde_07.JPG

Bilde_08.jpg

Bilde_09.jpg

BMW E39 540 And M5.jpg

BMW E39 Montreal Blau.JPG

BMW E39 Montreal Blau_05.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...