Gå til innhold

E91 330d Xdrive LCI - Titansilver Metallic - H&R Monotube & Style 95 montert!


Anbefalte innlegg

Etter å ha vært medlem av Bimmers en liten stund nå, tenkte jeg å lage en lite tråd om bilen min! :)

For ca 1 år siden, gikk jeg til innkjøp av min første BMW! Har hatt Ford og VW før, og hadde aldri trodd jeg skulle kjøpe BMW, men etter å ha sett diverse E91´r, begynte jeg virkelig å like disse! Har også alltid hatt "kjedelige" motor størrelser, så bestemte meg for å velge noe med litt større motor. Jeg var også ganske bestemt på at bilen skulle ha skinn, M-Sport og Xdrive som var ganske fordelaktig for meg. Etter en god stund med leting på Finn.no, dukket det perfekte eksemplaret for meg opp, så da hadde jeg ikke noe annet valg en og dra til Moss og prøve bilen. 
Bilen var helt rå, med godt drag, god komfort, grei plass og skinn seter!! Bilen hadde gått 97500 KM når jeg hentet den, men alt var omtrent helt strøkent da en eldre mann har importerte denne før meg, og ser ut til å ha gitt den mye kjærlighet, så da var det bare å dra kortet :)


Selv om bilen var pen, måtte jeg gi den en skikkelig Detailing en hel helg med en del korrigeringer og fjerning av vaskeriper, legge på en skikkelig god beskyttelse, vaske hjulbuer godt, legge på en runde med voks på felgene og gå over skinnet i bilen med Leather Care, for å gi den en god start i mitt eie! :)

 

Først tenkte jeg å la bilen være orginal og kjedlig, men etter en del kvelder på Google, falt denne planen vekk ganske fort, selvom jeg var bestemt på å ha eid bilen en liten stund føre jeg begynte å gjøre noe med den. 


En liten utstyrs liste hentet fra annonsen;

  • 4-wheel drive
  • M Sports package 
  • Automatic transmission
  • HYDRO STEERING-SERVOTRONIC 
  • Multifunction f steering wheel
  • BMW alloy wheel, M double spoke 194 
  • Alarm system 
  • Comfort access (keyless++)
  • Climate comfort windscreen
  • Roof railing
  • Trailer coupling
  • Electric panoramic roof
  • Roller sun vizor, rear door (solgardiner i sideruter bak)
  • Sports seat
  • Seat adjuster, electric, with memory 
  • Lumbar support, driver and passenger 
  • Seat heating driver/passenger
  • Ski bag
  • Isofix-System
  • Armrest front, retractable
  • Park Distance Control (PDC)
  • Headlight cleaning system
  • Int. mouldings aluminium glacier-silver 
  • Rain sensor
  • Xenon Light
  • Adaptive Headlights
  • Automatic air conditioning
  • Auxiliary heating (webasto med fjernkontroll)
  • Active cruise control
  • Navigation system Professional
  • Light package
  • High-beam assistant
  • TV function
  • BMW Assist 
  • Internet, preparations
  • Expanded BMW Online Information 
  • Voice control
  • Preparation, mobile phone, Business 
  • HiFi System Professional DSP 
  • CD changer for 6 CDs
  • USB/Audio interface
  • M leather steering wheel
  • M Aerodynamics package
  • High gloss shadow line
  • Package Comfort
  • Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
  • Adaptiv cruise control
  • Websto

Per dags dato er bilen så og si original, men har også en liten oppgraderings liste over hva som skal skje (Forhåpentlig vis) i løpet av sommere!

- M-Performance Nyrer - Montert
- H&R Monotube Coilovere - Bestilt
- Nye felger (Forslag?) 
- Bytte ut alt av Halogen med LED - Montert
- 335 diffuser med ekeso - Kommer etterhvert
- Chip - Kommer etterhvert
- Toning av ruter - Kommer etterhvert
- M-Performance Bremser - Under planlegning 

Listen blir sikkert litt mere utfyllende etterhvert, men dette er jo alltids en start! :)

Et par måneder etter jeg fikk bilen, dro jeg også på sommerferie til Tyskland for å teste bilen på Ringen en tur, å det gikk helt fantastisk, så ikke tvil om at BMW leverer kjøremaskiner! :)

Legger ved noen bilder av bilen slik den er nå, så kommer det nok en god del spørsmål og oppdateringer fremover fra min side! Håper på å få gode svar og hjelp her i Bimmers! :)

 

Bildet fra jeg kjørte noen runder på Núrburgring.
12189513_1044708362215802_8031489746629570149_o 2.jpg

20160501_170238.jpg.d6ecc08b9c48e6dcfb1a0187155e1858.jpg

20160501_170249.jpg.d3894ef4e4a3fccf2ed3fdb2ff539e37.jpg

12959296_1143550012331636_575167538_o.jpg.d686af6bb488bf40b468e0c86b5594c6.jpg

12962645_1143550018998302_50284623_o.jpg.998da2e520ce749ca9e271d332576d79.jpg

  •  
Endret av 330_Simonsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fupsaker skrev:

Lekker bil, gleder meg til å følge med! 

Takk for det:)

7 timer siden, Sand1 skrev:

Nydelig bil du har Simonsen :-D Den er penere i virkeligheten enn det som kommer frem av bildene.

Takk! :D

Pleier som regel å være sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil i finfin farge :) hadde virkelig lyst på 330 jeg også, men til og med pre-LCI kom litt utenfor vårt budsjett denne gangen så enda opp med samme bil i 320. Kan tenke meg at den drar godt i vei med den motoren. Ang. felger - kjør noe stilrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott e91 du har :) Veldig godt utstyrt ser det ut som også, noe som er stort pluss!

Syns du må legge ut interiørbilder også

Hva er det du tenker på av felger? Trenger ikke større enn 19" på e91. Og et annet viktig spørsmål er budsjett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, papertiger skrev:

Nydelig bil i finfin farge :) hadde virkelig lyst på 330 jeg også, men til og med pre-LCI kom litt utenfor vårt budsjett denne gangen så enda opp med samme bil i 320. Kan tenke meg at den drar godt i vei med den motoren. Ang. felger - kjør noe stilrent.

Takk :)

Så på 320 selv når jeg skulle kjøpe, men syntes ikke prisen skilte så alt for mye da, så valget var enkelt :)

Hmm, jeg er helt blank på hva jeg kan velge.. Noen gode tips? :)

6 minutter siden, Gorg skrev:

Flott e91 du har :) Veldig godt utstyrt ser det ut som også, noe som er stort pluss!

Syns du må legge ut interiørbilder også

Hva er det du tenker på av felger? Trenger ikke større enn 19" på e91. Og et annet viktig spørsmål er budsjett?

Takk. :)

Den skal være brukbart utstyrt ja :)

 

Interiør bilder kommer snart når jeg får tatt den med ut på en bilde tur . 

Har tenkt litt på VMR felger eller Avantgarde M359, i 19. Disse er da enten 9/10x19 eller 9,5/11x19.

Men åssen blir dette med Xdriven? Den skal ikke ha mere en 1% i feil rulleomkrets? Er det mulig å ha 11" bak om dekkene gir lik rulleomkrets? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk litt på E90post.com, der er det MYE inspirasjon. Du har igjen for å gå for kvalitetsfelger, går jo an å kjøpe brukte kvalitetsfelger til en OK pris også. Maks 1% rulleomkrets ja. På 19" kjører jeg på originale felger og original dimensjon som står innskrevet som alternativ dekkdim i vognkortet, 8x19 og 9x19, 225/35-19 og 255/30-19. Det gir 0,7% differanse. Enda bedre mtp. rulleomkrets er 235/35-19 framme og 275/30-19 bak, det gir nærmest 0% avvik ved bruk av forskjellig dekkdim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, papertiger skrev:

Sjekk litt på E90post.com, der er det MYE inspirasjon. Du har igjen for å gå for kvalitetsfelger, går jo an å kjøpe brukte kvalitetsfelger til en OK pris også. Maks 1% rulleomkrets ja. På 19" kjører jeg på originale felger og original dimensjon som står innskrevet som alternativ dekkdim i vognkortet, 8x19 og 9x19, 225/35-19 og 255/30-19. Det gir 0,7% differanse. Enda bedre mtp. rulleomkrets er 235/35-19 framme og 275/30-19 bak, det gir nærmest 0% avvik ved bruk av forskjellig dekkdim.

Blir nok 225/35-19 og 255/30-19 :)

Det er slik jeg kjører nå, bare i 17". 

13 timer siden, Gorg skrev:

VMR/Avantgarde blir nok bra!

Syns disse er veldig clean på e9ximage_57952_big.jpgedeef1c7ad5f2061aee3f9ca2d086e29.jpg

Pene de der også, men det er ingen i Norge som fører VMR felger da jeg Sjekket, så tror det blir Avantgarde M359 i Gunmetal! 

Tror de kommer til å passe bilen helt greit? 

Disse kommer i 9 og 10" så trenger bare å space ut bakfelgene litt, så burde det bli bra.

 

4C9A1EFD-CE1E-48AD-A686-BE4254BE2167_zpsooiltssj.jpg

F250B436-ADD6-4D33-8561-FE265EF5AD03_zpsfdescvo4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har anskaffet deg og nydelig lyd fra diesel 6'er kontra 4'er. tenkt på TRF tuning? DPF mitt var begynt å lekke eksos i flexiledd rundt 100 000km (til info). Man får hentet ut en god del hvis jeg ikke husker på 330d.


Hva er grunnen til du vurderer Performance bremser? hvis jeg ikke tar helt feil er disse samme dimensjon på skiver (330mm fremme & 336mm bak). Eneste forskjellen er selve caliperen samt slissa&borret skiver. Føler 20k er mye å gi for så lite. Ville heller anbefalt deg å lakkert caliperene som du har også heller funnet slisset og borret skiver med enten yellowstuff eller greenstuff klosser.

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tollefsen skrev:

Flott bil du har anskaffet deg og nydelig lyd fra diesel 6'er kontra 4'er. tenkt på TRF tuning? DPF mitt var begynt å lekke eksos i flexiledd rundt 100 000km (til info). Man får hentet ut en god del hvis jeg ikke husker på 330d.


Hva er grunnen til du vurderer Performance bremser? hvis jeg ikke tar helt feil er disse samme dimensjon på skiver (330mm fremme & 336mm bak). Eneste forskjellen er selve caliperen samt slissa&borret skiver. Føler 20k er mye å gi for så lite. Ville heller anbefalt deg å lakkert caliperene som du har også heller funnet slisset og borret skiver med enten yellowstuff eller greenstuff klosser.

Takk for det :)

Lyden er jeg meget fornøyd med, men eksosen skal bygges om så jeg får en litt penere lyd fra eksosen også. 

Har snakket med Vestfold Chip Tuning og de klarer å få ut rundt 305 HK og 650 NM, å da flytter det jo helt greit på seg :)

 

Jobber i samme bedrift som BMW, så får litt gode rabatter på diverse, så da blir ikke prisen så ille på et Performance bremse kit. Men dette kun vurderes. Har også tenkt tanken og kjøpe Brembo ventilerte skiver, men tiden får vise. Det er ikke første prioritet for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, 330_Simonsen skrev:

Takk for det :)

Lyden er jeg meget fornøyd med, men eksosen skal bygges om så jeg får en litt penere lyd fra eksosen også. 

Har snakket med Vestfold Chip Tuning og de klarer å få ut rundt 305 HK og 650 NM, å da flytter det jo helt greit på seg :)

 

Jobber i samme bedrift som BMW, så får litt gode rabatter på diverse, så da blir ikke prisen så ille på et Performance bremse kit. Men dette kun vurderes. Har også tenkt tanken og kjøpe Brembo ventilerte skiver, men tiden får vise. Det er ikke første prioritet for å si det slik :)

Bare for å spørre. Er det kun remap eller andre inngrep som blir gjort?

Høre ut som eksos tempen kan bli litt vell høy hvis ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...