kevin.slettmyr@hotmail.com Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 Har sett på både 3-serie og 5-serie med 2liters bensiner på 184hk. Ifølge BSR kan denne omprogrammeres til 284hk. Vet at det i grunnprinsippet er samme motor i 320 som i 328i, men syntes det hørtes drøyt ut med 100hk ekstra for 8000kr. Noen som har noen mening om dette? får man det de lover, og holder resten av maskineriet 100hk til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 (endret) Dette er en grunn til at jeg aldri ville brukt BSR. ESS tar ikke ut mer enn 255hk på 20i og 275 på 28i. Endret Mai 12, 2016 av Tollefsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 (endret) 1 time siden, Tollefsen skrev: Dette er en grunn til at jeg aldri ville brukt BSR. ESS tar ikke ut mer enn 255hk på 20i og 275 på 25i. 28i mener du vell.... En kjapp telefon til ESS burde gi svar på forskjellen. Ser forøvrig ut som en potent motor! Ess tilbyr steg 2, med over 400hk. http://esstuning.com/n20-stage-2-performance-package/ Endret Mai 12, 2016 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 2 minutter siden, CrZyWiz skrev: 28i mener du vell.... En kjapp telefon til ESS burde gi svar på forskjellen. Ser forøvrig ut som en potent motor! Ess tilbyr steg 2, med over 400hk. http://esstuning.com/n20-stage-2-performance-package/ jepp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 Hørtes voldsomt mye ut. Sjekk hva ESS tuning tar ut istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 Bruk heller penger på større Turbo, større intercooler og ny programvare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 Ref mail fra ESS da jeg spurte om tuning av 20i: Ønsker du mye effekt er vår N20 ECU software tingen, den gir deg 280HK/420NM og fjernet topphastighetssperre. NOK 6900,-Regards, Asbjorn BohnESS Performance Products USA Inc.E-Mail : asbjorn@esstuning.comWeb : http://www.esstuning.comTel : (480)525-9160 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 Sjekket delekatalogen for disse delene; injektor, throttle, intercooler, stempel, råde, rail, turbo, topp og noen flere til som jeg ikke husker, og alle disse delene deles av N20 20i og N20 28i. Dette gjelder forresten kun for F30 og F31 da det kun var de jeg sjekket. Men girkassen var litt artig, da det ikke er samme girkasse på 20i og 28i, og heller ikke samme mellomaksel. Men delekatalogen viste meg ikke manuell girkasse, bare automat. de hadde dog samme converter. Ellers er det samme bremser foran om man har M sport bremser, på alle motorer i F30/F31, mens bak så er det likt opp til 328d/328i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 Det er andre stempler (9 istedenfor 10 i komp) og grovere eksos (hele veien) på 28i, ellers er motoren lik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 Er det delekatalogen som lyver ellerheg som ser feil ang stempel? http://bmwfans.info/parts-catalog/11258606459/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 http://bmwfans.info/parts-catalog/F30/Europe/328i-N20/L-N/may2011/browse/engine/crankshaft_pistons/ Tidlige utgaver av 28i hadde stemplene Kennethe34 nevner. Skal være identisk etter 08/13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 Aha. Da var det avgjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grenness Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 On 5/13/2016 at 10:48 PM, Otis said: Aha. Da var det avgjort Såååå, hva ble konklusjonen? At for en F30/F31 184hk bensin så er N20 ECU-pakken fra ESS tut & kjør? Eller må/bør man enten droppe det, eller også bytte komponenter? Eksos? Annet? Beklager at jeg ikke hang helt med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 20i og 28i etter 08/13 har identisk motor utenom motorstyringen (tuningen). Da er det jo trolig lite problematisk å i alle fall tune en 20i opp til 28i nivå. En 28i vil kunne tåle mer, de tyner aldri alt utav en bil fra fabrikk, så det er vel bare å tute å kjøre Men, 20i før 08/13 har ikke alt av samme komponenter for å være lik 28i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grenness Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 Så om man (som meg) er på utkikk etter en F31 så bør man fortrinnsvis finne en med produksjonsdato etter 08/13 med tanke på denne tuningen men sikkert også rent generelt? Er noob på BMW, men er i tanker om å bytte ut "beistet" (2007 Land Rover Discovery 3) med noe mye mindre og nettere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå