Mariuse34 Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 (endret) Overtok ansvaret for en 1998 520i som plutselig stoppet på vei hjem. Den starter ikke igjen, eller så starter den og stopper ila sekunder igjen. Jeg henter bilen i kveld. Jeg tenker at det nok er bensinpumpe, men tar med kodeleser. Er det noe annet det kan være naturlig å tenke seg at det er? Bensinfilter? Veivsensor etc? Jeg har vært borti sistnevnte før men da startet jo bilen igjen. Marius Endret Mai 27, 2016 av Mariuse34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mai 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2016 Hentet bilen. Startet såvidt og dauet igjen hele tiden. Ikke nok til at du fikk ruset den engang. Så vi festet slepetau og slepte den etter min andre E39. Dumpet clutchen i andre gir. Skjedde ingenting. FOrsøkte igjen. Startet rett opp. Går som faen nå. Skrudde av og startet igjen. Starter igjen og går fint. Trenger et oljeskift. Men hva skjedde? Og er det OBD2 inngang på de eldste e39`ene? jeg finner ikke inngangen der den vanligvis er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 Er ikke obd på de før 99-00 eller var det 01?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 Tror det er 00 som er de første med OBD2. I en periode har bilen både firkantet OBD2 og rund 20-pin kontakt. På de som har begge må den runde 20-pins brukes for å få kontakt med alle modulene i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mai 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2016 På begge 98-modellene jeg har hatt var det en inngang rett under lysbryteren på venstre side. inni oppbevaringsrommet. men på denne er det ikke det. Bilen starter forøvrig helt fint igjen nå. Men hadde vært kjekt å få lest noen feilmeldinger om mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 Du har sikkert 20-pins under panseret. Min sept 00 har OBD-2 under dashbordet, den er da en 2001-facelift, teknisk sett. Må åpne noe luke/lokk om jeg ikke husker feil. Kamsensor/veivsensor kan være dårlig, da kan den dø mens du kjører. Så druknet du sikkert motoren med bensin ved å prøve å starte den igjen. Sensorer funker bedre når de er kalde, så når du fikk ut bensinen etter første "jump start" så gikk det vel seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 En annen ting, 98 mod er ikke OBD2 kompatibel. Så med OBD2 utstyr får du sannsynligvis ikke ut noen ting på denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mai 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2016 Ja jeg tror sensorideen kan stemme. Da leter jeg hverken etter mer OBD2-innganger eller brukte bensinpumper. Kan jo bare ta og bytte kam og veissensor. de er jo ikke dyre brukte uansett. Hvor kan jeg eventuelt få lest av feilkoder på bilen i Oslo-området uten at det skal koste tusenvis av kroner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 Kan lese av for deg, har ting som fungerer både på gammalt og nytt. Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mai 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2016 1 minutt siden, E.C. skrev: Kan lese av for deg, har ting som fungerer både på gammalt og nytt. Hvor holder du til? Så tar vi det bare når det passer deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 7 minutter siden, E.C. skrev: Du har sikkert 20-pins under panseret. Min sept 00 har OBD-2 under dashbordet, den er da en 2001-facelift, teknisk sett. Må åpne noe luke/lokk om jeg ikke husker feil. Kamsensor/veivsensor kan være dårlig, da kan den dø mens du kjører. Så druknet du sikkert motoren med bensin ved å prøve å starte den igjen. Sensorer funker bedre når de er kalde, så når du fikk ut bensinen etter første "jump start" så gikk det vel seg til. Jeg ville tippet det samme. Jeg har hatt samme symptomene når veiv sesnsor var dårlig. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Mai 24, 2016 Share Skrevet Mai 24, 2016 Spent på å høre hva som skyldes feilen og hva du får på diagnose da jeg har samme problem på en BMW E39 520i facelift med M54 motor Den starter men dør etter max 2 sek. Diagnose sier feil på kam-sensor. Den er byttet og det hjalp ingenting. Det var ikke OEM sensor som jeg satt inn, det var uorg. Kan være det som er feilen da jeg har hørt litt av hvert om de uorginale sensorene Noen andre tips enn å bytte til ny org kam sens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mai 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2016 14 minutter siden, Carlsius skrev: Spent på å høre hva som skyldes feilen og hva du får på diagnose da jeg har samme problem på en BMW E39 520i facelift med M54 motor Den starter men dør etter max 2 sek. Diagnose sier feil på kam-sensor. Den er byttet og det hjalp ingenting. Det var ikke OEM sensor som jeg satt inn, det var uorg. Kan være det som er feilen da jeg har hørt litt av hvert om de uorginale sensorene Noen andre tips enn å bytte til ny org kam sens? Gir ikke hjernen ofte kam og veiv-feilmeldinger om hverandre. Altså at den fort kan gi feilmelding for kamsensor når det er veivsensor og motsatt? Har fått tak i veivsensor nå, men usikker på om jeg skal sette den i enda før @E.C. har lest feilkodene. Bilen starter og går som den skal nå uten problemer, men redd den stopper uten forvarsel igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Mai 24, 2016 Share Skrevet Mai 24, 2016 11 minutter siden, Mariuse34 skrev: Gir ikke hjernen ofte kam og veiv-feilmeldinger om hverandre. Altså at den fort kan gi feilmelding for kamsensor når det er veivsensor og motsatt? Har fått tak i veivsensor nå, men usikker på om jeg skal sette den i enda før @E.C. har lest feilkodene. Bilen starter og går som den skal nå uten problemer, men redd den stopper uten forvarsel igjen. Det kan godt være det du sier det, at de feilkodene går litt over hverandre. Tenker å kjøpe inn begge deler så bytter jeg en etter en i håp om at det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mai 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2016 Startet opp bilen nå. Da gikk den ikke rent virket det som. Svak vibrasjon, som om den bare gikk på 4-5 sylindere. Men ruset så gikk motor fint igjen. Kom seg etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå