Gå til innhold

#317 - Bmw E39 520i 2001 - til livet igjen og SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Shattered skrev:

Tar du rust på forespørsel? :P edit: ser du holder til i vestfold :D

 

1 time siden, Freakshow skrev:

1+ ! xD

Morsomt at dere spør, for er det en ting jeg har lært med dette prosjektet er at dette skal jeg  A L D R I  gjøre igjen....

Hadde jeg greid å holde meg til et sted på bilen, så hadde det vært overkommelig men ikke når man starter på alt samtidig. Tar alt for lang tid :x

Fjerningen av rusten gikk helt fint, men det å få pusset det fint nok så det ikke synes når lakken er på var ikke like lett. Er nå på min andre uke med dette prosjektet og fortsatt ikke ferdig, heldigvis har jeg fortsatt ferie en uke til :?

Ikke særlig moro å kjøre rundt i en bil som ser ut som skulle vært på fyllingen, så håper å bli ferdig med dette ASAP.

14059958_1296784587000363_1206490871_o.jpg

1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg blir utrolig flott til slutt 😁. Når man først begynner med rustfjerning så blir det plutselig mye mer enn man hadde planer og ta 😂😂 så til slutt så er det bare flekker overalt. Oi minner meg om at jeg må ta min snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
6 timer siden, Skare1 skrev:

Ikke mulig å se på bildene ihvertfall at det er vært rustflekker tidligere. Meget pent med lyst interiør og mørk bil forresten :)

Det er godt å høre, men er ikke fornøyd med resultatet. Jeg har ikke vært flink nok med pussingen med grunningen, og har ikke brukt fint nok papir så ser sliperiper osv. Men rusten er i Allefall borte :D  

Takk for det, veldig fornøyd med fargekombinasjon på bilen. Skulle helst hatt cinnamon interiør, men det vokser ikke på trær akkurat.

20 minutter siden, RemyNG skrev:

Meget pent 😁😁😁 syntes du skulle ofra til felgene til meg 😂😂. Må si det de er veldig kledelig på bilen din ;) 

Hahahah du synes det ja, det tror jeg ikke kommer til å skje med det første [-(. Veldig fornøyd med de hjulene selv, fikk mange tilbud om M5 kopifelger med 8" rundt hele mens disse er org M5 med forskjellig bredde foran og bak. Noe lakkflass osv men fortsatt godt fornøyd med dem. 

Ang felger ser det ut til at jeg er i ferd med å kjøpe inn et nytt hjulsett i org 18". Da har jeg en samling på 4 hjulsett til denne bilen, det får holde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RemyNG skrev:

Meget pent 😁😁😁 syntes du skulle ofra til felgene til meg 😂😂. Må si det de er veldig kledelig på bilen din ;) 

Du kan kjøpe mine, jeg har klin like! :P Kosta meg en haug med kroner også :P 

Bilen ble veldig bra! Men den trenger et løft i ræva med hvite blinkers! :D

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/31/2016 at 10.23, Shattered skrev:

Du kan kjøpe mine, jeg har klin like! :P Kosta meg en haug med kroner også :P 

Bilen ble veldig bra! Men den trenger et løft i ræva med hvite blinkers! :D

Du synes jeg burde hive på de ytre baklyktene som stod på da jeg fikk bilen?
Har dobbelt opp av frontlyker og baklykter så muligheten er der, men hvis jeg bytter til hvit bak føler jeg at jeg må ha hvit foran og. Men så er jeg så glad i de oransje foran at jeg dermed ikke vil bytte :lol:

Vurdert dog å lakkere de hvite til å bli helrød sånn som dette:130470_ds-tail-lamp.jpg

130470_dr.jpg

Men usikker på hvordan det blir på blå bil. Men det blir isåfall gjort etter jeg har fått fikset problemene ved bilen:?

10 timer siden, Enes Yakici skrev:

Blitt ganske fin denne nå Sondre! :)

Funnet ut av hvor olje lekkasjen kommer ifra? 

Takk for det enes :)
Olje lekkasjen har jeg fader ikke funnet hvor kommer fra. Byttet o-ringene på stemplene i vanoshuset og da hadde jeg av toppdekselpakning, vanosen, radiatorkåpa og viskosevifta til radiatoren så jeg fikk sett tydlig i framkant av motoren, men likevel greide jeg ikke finne ut av hvor det kom fra. Er litt olje over det hele foran der pga. vifta, så begynner å gå litt lei av akkurat det. 

Har ikke noe tips til noen i drammen som kunne tatt på seg jobben av å funnet ut av det? lite interessert i å sette en 15år gammel bil hos bilia med de timeprisene de har ](*,)

FORRESTEN, har du skaffet deg en veteran 5 serie? :shock:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skare1 skrev:

Skal ha for de felgene, Shattered? 

Kjøpte de for 3200 kr, kjøpte nye dekk til 4500, så må ha noen kr for de :o 245-40 (eller 45? Husker ikke i farta) - 18. 

Er bare å kline på hvite blinkers foran også, så ser du hvor digg det er og du blir forelska i de hvite :D Selv vil jeg ha facelift bak, men bilen er på stramt budsjett akkurat nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carlsius skrev:

Men usikker på hvordan det blir på blå bil. Men det blir isåfall gjort etter jeg har fått fikset problemene ved bilen:?

Noe sånt blir det vel? :)

rear.jpg

Veldig flott bil forresten :) Er i grunn ikke sånn super fan av touring utgaven av E39, men setter alltid pris på en fin touring :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...