Olsenhower Skrevet Juni 16, 2016 Share Skrevet Juni 16, 2016 Hei, Da jeg kom hjem etter en tur på 4-5 mil oppdaget jeg en nokså stor oljelekkasje under motoren. Fikk på tirsdag levert bilen ut til Bavaria av redningsbil for diagnose. I morges ringte de og sa det var turbohavari og et partikkelfilter fylt av olje, som også måtte skiftes. I tillegg til dette fungerer ikke parkeringssensorer og dører kan ikke åpnes ved fjernstyring. Det er også et par sår i fronten og et sår i bakfanger. Vet dere en ca. pris jeg kunne fått for bilen? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 16, 2016 Share Skrevet Juni 16, 2016 Det blir vanskelig å komme med noe konstruktivt her når det mangler vesentlige opplysniger som utstyrsnivå, årsmodell og bilder. Det er en nokså "omfattende" og kostbar reparasjonsrunde på verksted her, så den burde ligge vesentlig under av hva andre tilsvarende biler i normal bruksstand ligger til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Juni 16, 2016 Share Skrevet Juni 16, 2016 Turbo 20 000, partikkelfilter 20 000, + jobb. Med litt rabatter så havner nok dette på 40 000. Parkeringssensor og sår er umulig å prise med denne informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsenhower Skrevet Juni 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2016 (endret) Ja, det gikk litt fort i svingende 2005 modell, m-sport, delskinn, panorama, skiftet panoramakasse og kompressor de siste 5 årene, ny manifold i fjor. bbs-replica og to felgsett til. Eneste bilde på denne mobil er det nedenfor som er fra tirsdag Endret Juni 16, 2016 av Olsenhower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsenhower Skrevet Juni 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2016 Med 5 glødeplugger skulle bavaria ha 88000, ble jeg opplyst om. Jeg ba dem skyve bilen ut, så skal jeg betale for diagnosen. Hårreisende.... Shattered og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Juni 16, 2016 Share Skrevet Juni 16, 2016 (endret) Jeg fikk tilbud om partikkelfilter skifte for 28 000 på Bilia, betalte 15 000 på Schmiedmann..... Endret Juni 16, 2016 av mowz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 16, 2016 Share Skrevet Juni 16, 2016 Ta kontakt med trf performance eller quickfix. Tror det er 38.000 for steg 4 tuning. Da får du ny turbo, og partikkelfilter og alt annet dritt som bare plager motor fjernes. Så får du 340 hk også 😊 det hadde jeg gjort. Shattered, And-reas, Olsenhower og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juni 16, 2016 Share Skrevet Juni 16, 2016 Sett den på en bilhenger og få den til en hobbymekaniker som kan fikse den i garasjen for 1/3 av prisen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet August 2, 2016 Share Skrevet August 2, 2016 Hei, ville bare kaste litt lys over denne tråden. Min lillesøster og mannen kjøpte denne bilen usett og vi hentet den for henne i Stavanger (de bor i Trondheim). Vel hjemme kikket jeg over motor, tok av trykkslangen opp til innsuget og ruste motoren, kun frisk ren luft kom ut...Fikk en til å se hva som kom utav eksosen når en bånn ruste motoren, null røyk og kun vanlig dieseleksos. Kjørte da bilen opp på bukker og la meg under mens den svev (den lakk jo olje), turbo og partikkelfilter var dekket med fastbrent olje på utsiden....Oljelekasjen kom fra førersiden av bilen. Fant fort ut at oljen kom fra oljekjøler som står montert på oljefilterhuset! En dieselslange hadde ligget å gnagd ett lite hull i kjøler slik at olje piplet ut. Byttet kjøler, 1t jobb og 1600kr fattigere senere og bilen er helt i orden! Samtidig sjekket vi at alle 6 glødeplugger glødet, det gjorde de. Hadde av innsuget og fjernet alle 6 swirlflaps så vi var sikre på at ingen fremtide uhell med de kan skje. Vasket bilen grundig under, så ingen brent olje lukt er nå ved kjøring. Har kjørt masse med bilen, tur/retur Egersund med null problem, så de er veldig fornøyd med bilkjøp. Ville bare kaste ett lys over dette verkstedet du har brukt, virket veldig spesielt av de å konstantere at turbo og partikkelfilter var kaputt og fullt i olje...Ville kanskje ikke ha stolt veldig på dem ved en annen annledning. Mvh uglefossen, Peak, Shattered og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå