Gå til innhold

'13 520d GT F07

Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg stolt eier av en BMW igjen :)

For å komme med litt kjapp historie så gikk jeg fra E46 323i cabriolet til Ford Mondeo stasjonsvogn siden jeg ble far for 1,5 år siden. En brå overgang kan man trygt si, men Mondeoen er solgt og de værste traumene har begynt å gi seg.

Har snakket lenge om å kjøpe ny familiebil. Planen var egentlig E91 eller E61, men etterhvert som skatte- og feriepenger kom inn konto så sklei hele greia ut av kontroll.

Fant ut at jeg skulle ha meg F11. Tilfeldighetene gjorde imidlertid at jeg endte opp med F07 GT! Hadde aldri trodd det på forhånd..

Jeg er uansett fornøyd, fruen derimot er ganske forbanna da hun mener jeg har brukt alt for mye penger på bil. Vell, hun har testet ca. 8 barnevogner på 1,5 år, og finner fortsatt ikke den riktige - da skulle det bare mangle at jeg bytter familiebil en gang i blant. Problemet nå er jo at fruen vil prøve enda en ny vogn som "vil passe bilen". Aner ikke hva hun snakker om..

Har egentlig aldri likt GTen. Aldri forstått designet. Men må innrømme at den har vokst mye på meg siden jeg hentet den for ca. en ukes tid siden. Det er ikke så veldig mange av de på veien heller, ett litt annerledes bilvalg. Siden den er bygd på 7-serie er bakseteplassen enorm og glimrende til barnesete (plusspoeng jeg absolutt trenger og ett argument jeg kjørte knallhardt på). Desverre er bagasjeplassen desto mindre (minuspoeng jeg ikke trenger, maset om ny barnevogn er jo sentralt her).

Bilen;

2013 520d GT, m-sport, 184 hk, 20"

Nesten alt det viktigste utstyret, i mine øyne ihvertfall, er på plass. Legger ut utsyrtlisten straks :)

Det første jeg gjorde var å sette på solfilm. En verden i forskjell syns jeg :)

image.jpegimage.jpeg

Første familieutflukten gikk til Tjøme. Med sykler bakpå og barnevogn i bagasjen 😆

image.jpeg

Beklager dårlige bilder. Mer kommer når jeg får rengjort bilen skikkelig!

Planer for bilen:

- Solfilm (ferdig)

- Oppdatere BT software til nyeste versjon (ferdig)

- Blank sort skiltplate uten reklame, bak (ferdig)

- Oppdatere kartene på navien til 2016 (work in progress..)

- Sorte nyrer (kjøpt inn, på vei i posten, usikker på om jeg skal bruke de eller ikke)

- EU-kontroll og service (Bestilt hos Bavaria)

- Grundig vask og polering

- Rens av skinninteriør

- Vurderer å lakke opp igjen bakfangeren da denne er full i små riper. Høy lasteterskel er en stor bidragsyter til det... Smartrepair er aktuelt.

- Koppholderen i baksetet er det eneste som ikke funker på bilen, men jeg har da garanti? Noen som vet om dette er dekket? Mekanismen er ødelagt på en eller annen måte. Har ikke hatt tid til å feilsøke noe enda.

Ellers vil jeg bare pleie og nyte bilen :) Den er en drøm å kjøre. Ikke spesielt sportslig eller rask, men en genuin milsluker.

Man kan si mye rart om GTen, men jeg er hvertfall strålende fornøgd med å kjøre BMW igjen :)

Endret av SiggenK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrslisten:

Type code 
XC01 

Type 
520D GT (EUR) 

Dev. series 
F07 () 

Line 

Body type 
SAT 

Steering 
LL 

Door count 

Engine 
N47T 

Cubical capacity 
2.00 

Power 
135 

Transmision 
HECK 

Gearbox 
AUT 

Colour 
SOPHISTOGRAU BRILLANTEFFEKT METALLI (B90) 

Upholstery 
LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) 

Prod. date 
2012-07-26 

Order options

No. 
Description 

1CA 
SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 

1CB 
CO2 CONTENT 

2NX 
M LT/AL WHEELS DOUBLE SPOKE 303M/MB 

2PA 
LOCKING WHEEL BOLTS 

225 
STANDARD SUSPENSION 

230 
EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 

3AC 
TRAILER TOW HITCH 

3AG 
BACKUP CAMERA 

320 
MODEL DESIGNATION, DELETION 

323 
SOFT CLOSE AUTOMATIC SYSTEM FOR DOORS 

337 
M SPORT PACKAGE 

4L7 
INTERIOR TRIM FIN. PALLADIUMGREY 

402 
PANORAMA GLASS ROOF 

423 
FLOOR MATS, VELOUR 

428 
WARNING TRIANGLE 

456 
COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 

488 
LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 

494 
SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 

502 
HEADLIGHT WASHER SYSTEM 

508 
PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 

522 
XENON LIGHT 

534 
AUTOMATIC AIR CONDITIONING 

6NF 
EXT.CON.OF THE MUSIC PLAY.I.MOBILPH 

6NK 
CONNECTIVITY BLUETOOTH AND USB DEVI 

6UH 
TRAFFIC INFORMATION 

6VA 
CIC CONTROL 

609 
NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 

610 
HEAD UP DISPLAY 

654 
DAB TUNER 

676 
HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 

698 
AREA-CODE 2 

710 
M LEATHER STEERING WHEEL 

715 
M AERODYNAMICS PACKAGE 

760 
INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 

775 
INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 

8KA 
OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 

8SM 
VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 

8TG 
ANTI-THEFT SYSTEM 

8TH 
SPEED LIMIT INFO 

8TN 
DAYTIME DRIVING LIGHTS SELECTABLE B 

842 
COLD CLIMATE VERSION 

850 
ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 

853 
LANGUAGE VERSION ENGLISH 

885 
SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION 

Series options

No. 
Description 

1CC 
AUTOMATIC START/STOP FUNCTION 

1CD 
BRAKE ENERGY REGENERATION 

316 
AUTOMATIC TAILGATE OPERATION 

4U2 
DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCL. EC 

548 
SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 

Om alt dette er noe rotete lagt frem så beklger jeg det. Er postet via iPhone! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil, et utradisjonelt valg sådan! Denne har vokst på meg også med årene, og synes ikke den er så verst lengre. Det blir nok pent med sort grill ettersom du har shadowline.

Et par ting jeg ikke liker med 5GT er at frontlyktene er uforholdsmessig store (og har mye blankt i seg), her ville jeg vurdert å legge på noe sotefilm om det var min vil for å dempe dette inntrykket noe og for å la lyktene gli litt mer i harmoni med karosserifargen. Den svære kromlisten på bakluken har jeg heller ikke skjønt - hadde kanskje blitt fint å komplettere shadowline med å foliere denne i blank sort?

Eller var det en pen farge på denne, og gjør seg absolutt med 20" og M-sportpakke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Walkabout skrev:

Gratulerer med ny bil, et utradisjonelt valg sådan! Denne har vokst på meg også med årene, og synes ikke den er så verst lengre. Det blir nok pent med sort grill ettersom du har shadowline.

Et par ting jeg ikke liker med 5GT er at frontlyktene er uforholdsmessig store (og har mye blankt i seg), her ville jeg vurdert å legge på noe sotefilm om det var min vil for å dempe dette inntrykket noe og for å la lyktene gli litt mer i harmoni med karosserifargen. Den svære kromlisten på bakluken har jeg heller ikke skjønt - hadde kanskje blitt fint å komplettere shadowline med å foliere denne i blank sort?

Eller var det en pen farge på denne, og gjør seg absolutt med 20" og M-sportpakke :) 

Helt enig med deg :)

Har egentlig aldri vært noen stor fan skrift bak på bilene mine. Alle jeg har hatt har jeg fjernet modellbetegnelsen på. "GT"-merket syns jeg imidlertid er litt tøft 😆 Derfor syns jeg den chromelisten gjør seg greit. Når bakfangeren blir lakkert har jeg vurdert to alternativer; chromelist på leppen eller gjennomsiktig folie. Heller egentlig klart mot det siste.... Men vil vurdere å foliere den ja 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med en 5er utenom det vanlige. Det beste med 5-serie GT må være interiøret - for et gjennomført og lekkert interiør! :)

Kun kjørt bilen så langt, men spørs om jeg får slippe til fruen bak rattet snart så jeg kan prøve baksetene 😊 Takk for hyggelig tilbakemelding 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gabz skrev:

Fin bil! Gøy med litt GT her inne også :) Likte ikke disse i det hele tatt før jeg heller, men nå har de vokst såpass på meg at jeg synes de er veldig kule! Følger med.

Da er vi to 😆 Måtte faktisk kjøpe en før jeg falt for den 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lekker bil! Søskenbarnet mitt kjøpte seg en 530d GT for et par år siden, og må si de har vokst på meg siden. Likte de aldri i begynnelsen, men etter å ha sett de med riktige felger (20-tommere), og ikke minst vært passasjer i en selv, har jeg absolutt begynt å like de. Med riktige felger og brede dekk bak ser de rett og slett maskuline ut både bakfra og forfra! Mye bil for pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med lekker bil! Søskenbarnet mitt kjøpte seg en 530d GT for et par år siden, og må si de har vokst på meg siden. Likte de aldri i begynnelsen, men etter å ha sett de med riktige felger (20-tommere), og ikke minst vært passasjer i en selv, har jeg absolutt begynt å like de. Med riktige felger og brede dekk bak ser de rett og slett maskuline ut både bakfra og forfra! Mye bil for pengene :)

275/35/20 bak.. Gruer meg til de skal skiftes ut 💸 Bilen er egentlig vanvittig stor utvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med noe ikke alle har! ^^
jeg er/var heller ikke veldig glad i disse GT versjonene :P
helt til for 2 uker siden da jeg møtte en slik en ned sandefjord veien, var senka en del med noen breie felger og dekk! da så den bare greisegrom ut! :D
etter det så har egentlig hele utseende vokst på meg ^^
noen nye bilder av bilen og interiør? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Freakshow skrev:

gratulerer med noe ikke alle har! ^^
jeg er/var heller ikke veldig glad i disse GT versjonene :P
helt til for 2 uker siden da jeg møtte en slik en ned sandefjord veien, var senka en del med noen breie felger og dekk! da så den bare greisegrom ut! :D
etter det så har egentlig hele utseende vokst på meg ^^
noen nye bilder av bilen og interiør? ^^

Kommer flere bilder ganske snart 👍🏼 Er vanskelig å ta fine bilder av bilen syns jeg.. Den er veldig stor, og syns den ser mye fetere ut på ekte enn på bilder. Man får liksom ikke det samme inntrykket av bilen på bilder 🙀

I kveld har jeg gått over skinninteriøret med svamp, polèrkluter og skikkelig middel, samt rengjort bagasjerommet med tekstilrens. Og en aldri så liten vask utvendig (det regner jo meeengder på østlandet for tiden, men morro uansett) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SiggenK skrev:

Kommer flere bilder ganske snart 👍🏼 Er vanskelig å ta fine bilder av bilen syns jeg.. Den er veldig stor, og syns den ser mye fetere ut på ekte enn på bilder. Man får liksom ikke det samme inntrykket av bilen på bilder 🙀

I kveld har jeg gått over skinninteriøret med svamp, polèrkluter og skikkelig middel, samt rengjort bagasjerommet med tekstilrens. Og en aldri så liten vask utvendig (det regner jo meeengder på østlandet for tiden, men morro uansett) :)

satt og googla litt i går på disse billene :P
og helt enig! de ser mye bedre ut i virkeligheten en på bilder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...