SiggenK Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 (endret) Da er jeg stolt eier av en BMW igjen For å komme med litt kjapp historie så gikk jeg fra E46 323i cabriolet til Ford Mondeo stasjonsvogn siden jeg ble far for 1,5 år siden. En brå overgang kan man trygt si, men Mondeoen er solgt og de værste traumene har begynt å gi seg. Har snakket lenge om å kjøpe ny familiebil. Planen var egentlig E91 eller E61, men etterhvert som skatte- og feriepenger kom inn konto så sklei hele greia ut av kontroll. Fant ut at jeg skulle ha meg F11. Tilfeldighetene gjorde imidlertid at jeg endte opp med F07 GT! Hadde aldri trodd det på forhånd.. Jeg er uansett fornøyd, fruen derimot er ganske forbanna da hun mener jeg har brukt alt for mye penger på bil. Vell, hun har testet ca. 8 barnevogner på 1,5 år, og finner fortsatt ikke den riktige - da skulle det bare mangle at jeg bytter familiebil en gang i blant. Problemet nå er jo at fruen vil prøve enda en ny vogn som "vil passe bilen". Aner ikke hva hun snakker om.. Har egentlig aldri likt GTen. Aldri forstått designet. Men må innrømme at den har vokst mye på meg siden jeg hentet den for ca. en ukes tid siden. Det er ikke så veldig mange av de på veien heller, ett litt annerledes bilvalg. Siden den er bygd på 7-serie er bakseteplassen enorm og glimrende til barnesete (plusspoeng jeg absolutt trenger og ett argument jeg kjørte knallhardt på). Desverre er bagasjeplassen desto mindre (minuspoeng jeg ikke trenger, maset om ny barnevogn er jo sentralt her). Bilen; 2013 520d GT, m-sport, 184 hk, 20" Nesten alt det viktigste utstyret, i mine øyne ihvertfall, er på plass. Legger ut utsyrtlisten straks Det første jeg gjorde var å sette på solfilm. En verden i forskjell syns jeg Første familieutflukten gikk til Tjøme. Med sykler bakpå og barnevogn i bagasjen 😆 Beklager dårlige bilder. Mer kommer når jeg får rengjort bilen skikkelig! Planer for bilen: - Solfilm (ferdig) - Oppdatere BT software til nyeste versjon (ferdig) - Blank sort skiltplate uten reklame, bak (ferdig) - Oppdatere kartene på navien til 2016 (work in progress..) - Sorte nyrer (kjøpt inn, på vei i posten, usikker på om jeg skal bruke de eller ikke) - EU-kontroll og service (Bestilt hos Bavaria) - Grundig vask og polering - Rens av skinninteriør - Vurderer å lakke opp igjen bakfangeren da denne er full i små riper. Høy lasteterskel er en stor bidragsyter til det... Smartrepair er aktuelt. - Koppholderen i baksetet er det eneste som ikke funker på bilen, men jeg har da garanti? Noen som vet om dette er dekket? Mekanismen er ødelagt på en eller annen måte. Har ikke hatt tid til å feilsøke noe enda. Ellers vil jeg bare pleie og nyte bilen Den er en drøm å kjøre. Ikke spesielt sportslig eller rask, men en genuin milsluker. Man kan si mye rart om GTen, men jeg er hvertfall strålende fornøgd med å kjøre BMW igjen Endret Juli 12, 2016 av SiggenK Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggenK Skrevet Juli 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2016 Utstyrslisten: Type code XC01 Type 520D GT (EUR) Dev. series F07 () Line 5 Body type SAT Steering LL Door count 4 Engine N47T Cubical capacity 2.00 Power 135 Transmision HECK Gearbox AUT Colour SOPHISTOGRAU BRILLANTEFFEKT METALLI (B90) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod. date 2012-07-26 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 2NX M LT/AL WHEELS DOUBLE SPOKE 303M/MB 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 225 STANDARD SUSPENSION 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 3AC TRAILER TOW HITCH 3AG BACKUP CAMERA 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 323 SOFT CLOSE AUTOMATIC SYSTEM FOR DOORS 337 M SPORT PACKAGE 4L7 INTERIOR TRIM FIN. PALLADIUMGREY 402 PANORAMA GLASS ROOF 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 6NF EXT.CON.OF THE MUSIC PLAY.I.MOBILPH 6NK CONNECTIVITY BLUETOOTH AND USB DEVI 6UH TRAFFIC INFORMATION 6VA CIC CONTROL 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 654 DAB TUNER 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 698 AREA-CODE 2 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 8TG ANTI-THEFT SYSTEM 8TH SPEED LIMIT INFO 8TN DAYTIME DRIVING LIGHTS SELECTABLE B 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 853 LANGUAGE VERSION ENGLISH 885 SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION Series options No. Description 1CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION 4U2 DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCL. EC 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Om alt dette er noe rotete lagt frem så beklger jeg det. Er postet via iPhone! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Gratulerer med ny bil, et utradisjonelt valg sådan! Denne har vokst på meg også med årene, og synes ikke den er så verst lengre. Det blir nok pent med sort grill ettersom du har shadowline. Et par ting jeg ikke liker med 5GT er at frontlyktene er uforholdsmessig store (og har mye blankt i seg), her ville jeg vurdert å legge på noe sotefilm om det var min vil for å dempe dette inntrykket noe og for å la lyktene gli litt mer i harmoni med karosserifargen. Den svære kromlisten på bakluken har jeg heller ikke skjønt - hadde kanskje blitt fint å komplettere shadowline med å foliere denne i blank sort? Eller var det en pen farge på denne, og gjør seg absolutt med 20" og M-sportpakke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Gratulerer med en 5er utenom det vanlige. Det beste med 5-serie GT må være interiøret - for et gjennomført og lekkert interiør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Fin bil! Gøy med litt GT her inne også Likte ikke disse i det hele tatt før jeg heller, men nå har de vokst såpass på meg at jeg synes de er veldig kule! Følger med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggenK Skrevet Juli 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2016 6 minutter siden, Walkabout skrev: Gratulerer med ny bil, et utradisjonelt valg sådan! Denne har vokst på meg også med årene, og synes ikke den er så verst lengre. Det blir nok pent med sort grill ettersom du har shadowline. Et par ting jeg ikke liker med 5GT er at frontlyktene er uforholdsmessig store (og har mye blankt i seg), her ville jeg vurdert å legge på noe sotefilm om det var min vil for å dempe dette inntrykket noe og for å la lyktene gli litt mer i harmoni med karosserifargen. Den svære kromlisten på bakluken har jeg heller ikke skjønt - hadde kanskje blitt fint å komplettere shadowline med å foliere denne i blank sort? Eller var det en pen farge på denne, og gjør seg absolutt med 20" og M-sportpakke Helt enig med deg Har egentlig aldri vært noen stor fan skrift bak på bilene mine. Alle jeg har hatt har jeg fjernet modellbetegnelsen på. "GT"-merket syns jeg imidlertid er litt tøft 😆 Derfor syns jeg den chromelisten gjør seg greit. Når bakfangeren blir lakkert har jeg vurdert to alternativer; chromelist på leppen eller gjennomsiktig folie. Heller egentlig klart mot det siste.... Men vil vurdere å foliere den ja 👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggenK Skrevet Juli 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2016 10 minutter siden, Saltkjelen skrev: Gratulerer med en 5er utenom det vanlige. Det beste med 5-serie GT må være interiøret - for et gjennomført og lekkert interiør! Kun kjørt bilen så langt, men spørs om jeg får slippe til fruen bak rattet snart så jeg kan prøve baksetene 😊 Takk for hyggelig tilbakemelding 👌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggenK Skrevet Juli 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2016 7 minutter siden, Gabz skrev: Fin bil! Gøy med litt GT her inne også Likte ikke disse i det hele tatt før jeg heller, men nå har de vokst såpass på meg at jeg synes de er veldig kule! Følger med. Da er vi to 😆 Måtte faktisk kjøpe en før jeg falt for den 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Gratulerer med lekker bil! Søskenbarnet mitt kjøpte seg en 530d GT for et par år siden, og må si de har vokst på meg siden. Likte de aldri i begynnelsen, men etter å ha sett de med riktige felger (20-tommere), og ikke minst vært passasjer i en selv, har jeg absolutt begynt å like de. Med riktige felger og brede dekk bak ser de rett og slett maskuline ut både bakfra og forfra! Mye bil for pengene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggenK Skrevet Juli 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2016 4 minutter siden, papertiger skrev: Gratulerer med lekker bil! Søskenbarnet mitt kjøpte seg en 530d GT for et par år siden, og må si de har vokst på meg siden. Likte de aldri i begynnelsen, men etter å ha sett de med riktige felger (20-tommere), og ikke minst vært passasjer i en selv, har jeg absolutt begynt å like de. Med riktige felger og brede dekk bak ser de rett og slett maskuline ut både bakfra og forfra! Mye bil for pengene 275/35/20 bak.. Gruer meg til de skal skiftes ut 💸 Bilen er egentlig vanvittig stor utvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Ja, vanvittig stor og gir et massivt inntrykk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 gratulerer med noe ikke alle har! ^^ jeg er/var heller ikke veldig glad i disse GT versjonene helt til for 2 uker siden da jeg møtte en slik en ned sandefjord veien, var senka en del med noen breie felger og dekk! da så den bare greisegrom ut! etter det så har egentlig hele utseende vokst på meg ^^ noen nye bilder av bilen og interiør? ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggenK Skrevet Juli 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2016 2 timer siden, Freakshow skrev: gratulerer med noe ikke alle har! ^^ jeg er/var heller ikke veldig glad i disse GT versjonene helt til for 2 uker siden da jeg møtte en slik en ned sandefjord veien, var senka en del med noen breie felger og dekk! da så den bare greisegrom ut! etter det så har egentlig hele utseende vokst på meg ^^ noen nye bilder av bilen og interiør? ^^ Kommer flere bilder ganske snart 👍🏼 Er vanskelig å ta fine bilder av bilen syns jeg.. Den er veldig stor, og syns den ser mye fetere ut på ekte enn på bilder. Man får liksom ikke det samme inntrykket av bilen på bilder 🙀 I kveld har jeg gått over skinninteriøret med svamp, polèrkluter og skikkelig middel, samt rengjort bagasjerommet med tekstilrens. Og en aldri så liten vask utvendig (det regner jo meeengder på østlandet for tiden, men morro uansett) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Gratulerer med flott GT! Kjørt en hvit 520d GT for noen år siden. Spesiell bil med veldig god komfort! Følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 17 timer siden, SiggenK skrev: Kommer flere bilder ganske snart 👍🏼 Er vanskelig å ta fine bilder av bilen syns jeg.. Den er veldig stor, og syns den ser mye fetere ut på ekte enn på bilder. Man får liksom ikke det samme inntrykket av bilen på bilder 🙀 I kveld har jeg gått over skinninteriøret med svamp, polèrkluter og skikkelig middel, samt rengjort bagasjerommet med tekstilrens. Og en aldri så liten vask utvendig (det regner jo meeengder på østlandet for tiden, men morro uansett) satt og googla litt i går på disse billene og helt enig! de ser mye bedre ut i virkeligheten en på bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå