Gå til innhold

Boltbeskyttelse ved hjulskift

Makky123
 Share

Anbefalte innlegg

Funker bra med en slik momentnøkkel fra Biltema når du skal stramme boltene.

2000016644

For å løsne boltene bruker jeg ett leddhåndtak som beskyttelsespipa også passer på. Også kjøpt på Biltema.

2000024021

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, minim skrev:

Kan de der brukes med kraftig muttertrekker? Så ut som veldig tynne vegger.

Er boltene trukket til med rett moment, som egentlig ikke er spesielt mye, så trenger du ikke muttertrekker, da er boltene lette å løsne med det leddhåndtaket. Føler jeg har bedre kontroll på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttertrekker ville jeg ikke brukt med slike piper. Muttertrekkeren slår og bør derfor ha kraftpiper som har mye tykkere vegger. men en slik "halvmeter" leddhåndtak løsner det meste.I hvertfall hvis jeg legger litt tyngde på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Biltema sine, og knukket to stykker (med trekker vel og merke). Nå har jeg en fra eBay som er hakket lengre, samt at jeg bruker kun det samme som E.H.D viser over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lang latmannsarm også, men sparer mye tid når jeg kan bruke muttertrekekker mest mulig når jeg skruer.. Så derfor spørsmålet :) Vet godt at man klarer å løse hjulbolter med latmannsarm :) Får kjøre kraftpiper videre da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kraftpiper med plastbeskyttelse på, fra Teng Tools. Funker knall det..
Hadde en sånn stor biltema moment nøkkel også, den låste seg når jeg holdt på og trekke moment etter og ha 
bytta deler i bakstillinga. Enda med en ødelagt bolt. Var for seint når jeg ante ugler i mosen.

Den gikk rett i søppla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...