Gå til innhold

M-sportsfjæring vs. bortfall av M-sportsfjæring

Flatfarm
 Share

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg nye 330e, med det meste av utstyr og såklart M-sport.

Demobilen jeg kjørte hadde bortfall av M-sportsfjæring, og var meget komfortabel å kjøre. Har derfor et dilemma om å kjøpe med eller uten M-sportsfjæring.

Hva er folkets erfaringer rundt dette? Hvor stor er forskjellen?

(Søkt litt rundt, men ikke funnet noe konkret tema om dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det ofte er veistandard og asfaltkvalitet som bestemmer dette. Er det flott vei er M sport understellet behagelig og best, ,men så snart det blir endel ujevnheter i veien vil jeg foretrekke uten M sport.

Har du mye småkjøring på smale humpete veier- glem M sport understell.

Tenk også på vinterkjøring - M sport er 3-4 cm lavere, og det kan av og til by på problemer..

Personlig ville jeg hoppet av M sport med de veiene vi har her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Flatfarm skrev:

Må bestemme meg på mandag, så setter pris på erfaringer fra folket :-)

Det kunne vært interresant å høre hva du kjører i dag. Jeg synes BMWs sportsunderstell er komfortable nok (kanskje med unntak av på SUVene) så ville valgt m-sport understell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører ikke BMW i dag dessverre, men har hatt flere bimmere tidligere. Har stort sett kjørt eldre BMW (86-97 mod) med både justerbart supersport og Bilstein B8.

Er litt bekymret for at M-sport kan blir litt "stumpete" i lengden når man ikke kjører aktivt. Derfor vurderer jeg bortfall av M-sportfjæring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igrunnen litt enig i beskrivelsen av at den blir litt "stumpete" på dårlig vei, men det gir så mye mer igjen i svinger og ved aktiv kjøring at for min del synst jeg fordelene veier opp for bakdelene.

Det går jo mer på hvordan du foretrekker at bilen skal oppføre seg enn hva andre mener gjør det ikke det? Jeg liker at det er litt stivt og sportslig, spessielt på svingete vestlandsveier. Fattern kjører XC70 og når jeg kjører den så slutter det aldri å forbause meg hvor mye det legger seg i svingene. Er sikker på at i "nascar svinger" så sitter man i vater i den bilen, men han liker det og kunne ikke tenkt seg noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...