Gå til innhold

BMW Service dyrt?


lunda
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Hentet bimmern min fra merkeverksted idag. Har en BMW 520 Xdrive 2014 modell.

Bytte av olje + filter. luftfilter, kupefilter og drivstoffilter

Kr 8320-, 

Er det bare meg eller er dette i grenseland. Forstå meg rett. Faktura er betalt og jeg har en bil som funker.. Så joda. Det koster og eie "ny" bimmer... Men 1300 kr for ett oljefilter? 

Ble også anbefalt bytte av bremser raund baut. Pristilbud på 16300 kr. Er dette noe en kan gjøre selv? (Jeg har ingen problemer med å skru selv, men tenker på wear sensorer, nullstille service i bilen osv?). Hva skjer med evt nybilgaranti dersom jeg bytter de selv? 

Endret av lunda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, DanielStance skrev:

Sikker på at du betalte 1300 for bare et oljefilter? Koster bare 310-300kr på GS.

Hvilket verksted var det da? Jæger, Bilia eller noe annet?

Står spesifisert 1290 kr i faktura.. Dette var Bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DanielStance skrev:

Så det står spesifikt Oljefilter 1290kr? Sikker på at ikke arbeid er regnet med i den prisen da?

Bremseskiver + klosser og slitasjevarsler kommer fort på et par tusen, og så skal de jo ha peng for arbeid i tillegg.

Glemte fakturaen på jobben. Skal selvsagt gå over. Kan godt være med jobb, men ganske sikker på det var ca 2000 kr for olje og..

Det er klart ting koster, for all del.. Har jo ikke kjøpt Toyota heller, jeg lurte bare på hva som var folks erfaringer rundt servicer på disse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vurdert å sjekke andre verksteder i fremtiden da, evt ringe rundt å spøre om pristilbud?

Er jo en god del verksted som er GS Partner også.

Jeg tror i hvertfall prisene er inkludert jobb og sånt.. 1290kr for et oljefilter høres drøyt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke unormalt ut dette, fikk selv pris på rundt 17 000 kr for bytte av bremser og klosser rundt om. Fikk med BMW CCN rabatten prutet det ned i 14 000 kr men likevel, mye penger. Alternativet er jo å ta det i Sverige eller Tyskland, ville heller gjort dette fremfor å gjøre det selv eller bruke uavhengige verksteder. Når bilene fortsatt er såpass nye så kan det f eks komme aksjoner og utbedringer ifra fabrikken, disse går man glipp av ved å droppe merkeverksted. 

Og bare så det er sagt, det er ikke mye billigere å ha en Toyota eller Volkswagen på tilsvarende service :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant frem den første servicen jeg hadde hos Bavaria Arendal etter at jeg importerte min F11. Da hadde jeg samme service som deg, bare at jeg i tillegg byttet bremseklosser bak og bremsevæske. Havnet på 9749 kroner (med 15 % rabatt på deler).

Byttet bremseskiver og klosser foran tidligere, da betalte jeg rundt 7 200 kroner inkl. mva. (da medregnet 15 prosent rabatt). Så høres passende ut med pristilbud på 16 300 kroner for bytte av skiver og klosser både foran og bak. Er nok såpass dyrt dessverre. Er nok noe å hente ved å benytte andre verksteder til å gjøre arbeidet, men den største kostnaden ligger nok i delene (om du skal ha originalt).

Edit: Oljefilter, delenummer 11428507683, betalte jeg 250 kroner for. Kan umulig stemme at du har gitt 1300 for dette, det må være et annet filter?

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, E.H.D skrev:

Glad jeg kjøpte serviceavtale før jeg skulle ha første service, kostet under 8000 kr for 5 år/60000 km.  :wink:

Ja, men inngår bremser i serviceavtale? 

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Høres ikke unormalt ut dette, fikk selv pris på rundt 17 000 kr for bytte av bremser og klosser rundt om. Fikk med BMW CCN rabatten prutet det ned i 14 000 kr men likevel, mye penger. Alternativet er jo å ta det i Sverige eller Tyskland, ville heller gjort dette fremfor å gjøre det selv eller bruke uavhengige verksteder. Når bilene fortsatt er såpass nye så kan det f eks komme aksjoner og utbedringer ifra fabrikken, disse går man glipp av ved å droppe merkeverksted. 

Og bare så det er sagt, det er ikke mye billigere å ha en Toyota eller Volkswagen på tilsvarende service :) 

Det er ett godt poeng.. :)

7 timer siden, Walkabout skrev:

Fant frem den første servicen jeg hadde hos Bavaria Arendal etter at jeg importerte min F11. Da hadde jeg samme service som deg, bare at jeg i tillegg byttet bremseklosser bak og bremsevæske. Havnet på 9749 kroner (med 15 % rabatt på deler).

Byttet bremseskiver og klosser foran tidligere, da betalte jeg rundt 7 200 kroner inkl. mva. (da medregnet 15 prosent rabatt). Så høres passende ut med pristilbud på 16 300 kroner for bytte av skiver og klosser både foran og bak. Er nok såpass dyrt dessverre. Er nok noe å hente ved å benytte andre verksteder til å gjøre arbeidet, men den største kostnaden ligger nok i delene (om du skal ha originalt).

Edit: Oljefilter, delenummer 11428507683, betalte jeg 250 kroner for. Kan umulig stemme at du har gitt 1300 for dette, det må være et annet filter?

Beklager! Det var mikrofilter (Kupefilter?) som koster 1379 kr.. 

Men greit nok. For at jeg skal beholde nybilgaranti er det dette det koster. Og det er behagelig mtp at jeg er avhengig av bil til og fra jobb i skift :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke gå til merkeverksted ved service for å beholde garantien. Bare du benytter deg av godkjent verksted og de bruker deler som er like bra som originale eller bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...