OhYeah Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 (endret) Da har jeg endelig fått meg en ny bmw på tunet, og valget falt på en 08 e92 335i med manuell kasse. Den har fått endel oppgradering både mekanisk og kosmetisk de siste årene. De som er aktive brukere her inne kjenner muligens igjen bilen selv om den er endel høyere enn vanlig. Jeg har planer om noe oppgraderinger i vinter når den blir parkert og jeg får god tid å arbeide på den. De største endringene blir justerbar senk, nye felger og muligens LSD. Tar gjerne imot tips for både felger og gode senkesett. Full utstyrsliste:S1CAA Selection of COP-relevant vehiclesS1CBA CO2 equipmentS1CDA Brake Energy RegenerationS249A Multifunction f steering wheelS2MPA BMW alloy wheel, M double spoke 225S320A Deleted, model letteringP337A M Sports packageS415A Sun-blind, rearS423A Floor mats veloursS428A Warning triangle and first aid kitS430A Interior/outside mirror with auto dipS431A Interior mirror with automatic-dipS441A Smoker packageS488A Lumbar support, driver and passengerS493A Storage compartment packageS494A Seat heating driver/passengerS4AEA Armrest front, retractableS4MGA Int. mouldings aluminium glacier-silverS508A Park Distance Control (PDC)S521A Rain sensorS524A Adaptive HeadlightsS534A Automatic air conditioningS544A Cruise control with brake functionS563A Light packageS606A Navigation system BusinessS612A BMW AssistS616A BMW OnlineS633A Preparation, mobile phone, BusinessS6AAA BMW TeleServicesS6ABA Control, TeleservicesS710A M leather steering wheelS715A M Aerodynamics packageS760A High gloss shadow lineS775A Headlining anthraciteP7RSA Package ComfortS7SNA Navi Business/mobile-ph.prep. BluetoothL801A NATIONAL VERSION GERMANYS863A Dealer List EuropeS879A On-board literature, GermanS8SCA Telematics access request,country-spec.S8SPA Control unit COPS459A Seat adjustment, electric, with memoryS481A Sports seatS502A Headlight cleaning systemS520A Fog lightsS522A Xenon LightS548A Kilometre speedoS704A M Sports suspensionS851A Language version German Endret November 13, 2019 av OhYeah mowz, Carlsius, Oekern og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 Gratulerer med fin bil! Kult at denne havnet på bimmers igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 Stilig, kommer til å følge med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 gratulerer med godt holdt 335! følger med her virka kjent denne @Frode D ? Frode D reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 (endret) Gratulerer med rå bil, og som nevnt hyggelig å ha den tilbake på forumet Følger! Endret August 23, 2016 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 Grattis. Ser du skal montere justerbar senk. Hvorfor gikk du ikke for det som var på bilen? For lavt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OhYeah Skrevet August 23, 2016 Forfatter Share Skrevet August 23, 2016 Det som sto på bilen ble alt for lavt til mitt bruk. Jeg bruker bilen hver dag om sommeren og er avhengig av å komme meg ombord i fergene her jeg bor. Største grunnen til at det blir justerbar senk er fordi det er en høyde forskjell fremme og bake nå som iriterer meg veldig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 6 timer siden, OhYeah skrev: Det som sto på bilen ble alt for lavt til mitt bruk. Jeg bruker bilen hver dag om sommeren og er avhengig av å komme meg ombord i fergene her jeg bor. Største grunnen til at det blir justerbar senk er fordi det er en høyde forskjell fremme og bake nå som iriterer meg veldig Har bc coilovers på min og er fornøyd. Di er ikke med Tuv da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OhYeah Skrevet August 23, 2016 Forfatter Share Skrevet August 23, 2016 Jeg er ute etter noen tüv godkjente så jeg slipper alt styret ved PKK. Har sett litt på KW sine. Noen som har erfaring med de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 Grattis med flott coupe! Denne er utvilsomt hatt det godt hos forrige eier Tim494 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OhYeah Skrevet Oktober 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2016 Etter mye jobbing har jeg endelig fått ledig tid til å ordne litt på bilen. Bestilte for noen uker tilbake nytt rør fra intercooler og inn på innsuget. Originalt er det laget i plastikk og er kjent for å sprekke, spesielt med trimmet motor. Når det først skulle byttest ble det like gjerne montert dumpventil. Rør og dumpventil ble av merket active autowerke og jeg er så langt veldig fornøyd. Selve jobben er veldig enkel og tar ikke stort mer enn en time. Når jeg demonterte det originale så er det tydelig at tettningene i turboene har begynt å takke for seg, da det lå olje inn i det originale røret. Fant også en lekkasje i pakningen på det som er rett forran oljefilteret. Eneste som var å klage på når det kommer til røret og bov er slangen som går fra røret og ned mot intercooler. Denne slangen ble i korteste laget. Jeg må ha den litt halvveis på i begge ender for slangeklemmene skal ha noe å ta i. Freakshow, Gorg og Tim494 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OhYeah Skrevet Oktober 19, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2018 Ser det jeg har glemt litt av denne tråden her. Siden det nå er over to år siden siste oppdatering så er det vel på tide med en ny en. En av grunnen til mangel på oppdateringer er nok det att jeg ikke har gjort så veldig mye med bilen. Jeg har stort sett bare kost meg med den både i fjor sommer og i år. Det har naturligvis blitt noen oppgraderinger de to siste vintrene. Jeg har fått montert KW V3 som har gjort bilen helt fantastisk å kjøre. Forskjellen fra senkefjører til v3 var som natt og dag. Jeg angrer ikke ett sekund på det valget. Det ble montert nye felger i fjor. Til sikkert mange sin fortvilelse så monterte jeg JR11 felger i hyperblack som jeg synest passer veldig bra til bilen. Felgene er 19x11 med 275/25 og 19x9,5 med 235/30. Nå i vinter så har jeg montert ny intercooler. Jeg kjøpte pheonix racing sin store intercooler, som er mye større enn den orginale. Etter mye plastikk trimming så passet den perfekt inn fremom radiatoren. Siste nytt nå er att bilen ikke går helt som den skal. Jeg har mistet en del effekt på lavt turtal. Inni mellom når jeg gir gass, så er det 1-2sekund "turbolag" før det sparker løst. Fra rundt 4500 så kommer det alltid ett voldsomt drag, og det virker som bilen da går som den skal fra 4500 og opp. Litt vanskelig og få testet skikkelig akkurat det, da bilen går 180+ i tredje gir. Min mistanke er turboene/wastegate ventilene er gåen. Jeg vet at turboene lekker olje siden det ofte ryker blått bak bilen ved kjøring på lavt turtal. Jeg har montert catch tank på veivhusventilasjonen, så det kommer ikke noe olje der i fra lenger. Jeg vet det er ett kjent problem med høytrykkspumpen i disse bilene, så jeg er litt usikker på om det kan være den som lager trøbbel. Er det noen som har noe erfaring eller kunnskap rundt det? For og runde av med noe litt mere positivt, så har jeg nettopp fått meg ny stilling i firmaet der jeg jobber, som vil gi meg mye mere fritid til å få bilen i tipp topp stand. Planen for vinteren i år er og få montert inn quaife diff, og få løst effekt problemet mitt. Er det turboene som er gåen, så blir det nye oppgraderte turboer og ett efffekt mål på rundt 500whp. Er mulig det blir noen andre små oppgraderinger også, men diff og turbo er to store økonomisk sett så det begrenser litt hva som blir gjort denne vinteren. Hefre auto, Ingvaldsen, Designer og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OhYeah Skrevet November 2, 2018 Forfatter Share Skrevet November 2, 2018 Noen som har ett bra program for å få logget turbotrykk og diverse andre ting under kjøring? Har selv en Icarly men den er helt ubrukelig når det kommer til og lese turbotrykk. Eneste jeg har funnet som ser ut for å fungere på den, er noe som heter turbo setpoint. Slik jeg tolker det, så er det det turbotrykket jeg skal ha, og ikke det jeg faktisk har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Designer Skrevet November 2, 2018 Share Skrevet November 2, 2018 (endret) 5 minutter siden, OhYeah skrev: Noen som har ett bra program for å få logget turbotrykk og diverse andre ting under kjøring? Har selv en Icarly men den er helt ubrukelig når det kommer til og lese turbotrykk. Eneste jeg har funnet som ser ut for å fungere på den, er noe som heter turbo setpoint. Slik jeg tolker det, så er det det turbotrykket jeg skal ha, og ikke det jeg faktisk har. MHD har egen funksjon for dette i appen sin mener jeg? MHD finnes dog kun til android... 😕 Btw! Hvor kjøpte du frontleppa? Endret November 2, 2018 av Designer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OhYeah Skrevet November 2, 2018 Forfatter Share Skrevet November 2, 2018 Hadde det ikke vært for att jobben min gir meg iphone og ipad, så hadde jeg nok hatt rette typen telefon. Blir litt voldsomt å kjøpe ny telefon/pad kun for å få MHD appen😅 Den frontleppa må du nesten høre med FrodeD hvor han kjøpte den. Den var allerede på bilen når jeg kjøpte den av han.😊 Per dagsdato så er ikke den montert på bilen. Den nye intercooleren er så stor den presser litt ned midt på fanger, og det gjør att passformen blir helt ræva på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå