Gå til innhold

F15 M50d med lakk flassing i eksospotta


figgen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen her kan hjelpe meg litt. 

Bilen det gjelder er en X5 (F15) M50d, bilen var ny i midten av november 2015. 

Har ikke hatt noe store eller små problemer med bilen, før nå nylig. M50d kommer med sotede eksos, altså eksospotter er sort av utseende. Tradisjonelle ekosospotter er blanke. Men nå etter å kjørt 20 000 km med bilen begynner nå denne mørke lakken inni eksospotta begynt å flasse av, men bare høyre side. 

Jeg har vært i kontakt med forhandleren men møtte litt veggen i det jeg gikk inn døra der. De avviste meg øyeblikkelig, nesten før garantiansvarlig hadde sett på skaden. Noe som fikk meg til å føle at de ikke ville ordne opp. Kommentarer: 

- "Hva har du vasket bilen med?"

og

- "Dette er en normal slitasje, det kommer av at eksospotta blir varm".

Ok, jeg kan kjøpe den at eksospotta blir varm. Men at lakken flasser av? Nei, den kjøper jeg ikke helt. Hele hensikten med dette utseende (mørk/sort eksospotte) er jo at det er en del av designet. Min tanke er at det muligens ikke er brukt korrekt lakk eller at det er en svakhet i lakken. 

Noen her som har erfaring med dette? Eller har opplevd lignende før?

Setter stor pris på all respons. 

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tyde på at det kanskje er en svakhet i lakken ja.

Men, hvis det ikke fører frem hos forhandler; kan et alternativ være å prøve å maskere så godt som mulig, for deretter å flekke med svart matt varmebestandig lakk?

Ser for meg at problemet vil dukke opp igjen hvis du f.eks. får nytt enderør av forhandler.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist, både at en svært ny F15 har problemer og at problemet blir motatt på den måten. Noen ganger blir jeg sjokkert over hvordan kundeservicen blir utført her til lands. Jeg hadde gått rett til daglig leder, hadde ikke det løst saken hadde jeg plinget BMW Norge. Dette skal være en ikke sak å ordne opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Evenol skrev:

Kan tyde på at det kanskje er en svakhet i lakken ja.

Men, hvis det ikke fører frem hos forhandler; kan et alternativ være å prøve å maskere så godt som mulig, for deretter å flekke med svart matt varmebestandig lakk?

Ser for meg at problemet vil dukke opp igjen hvis du f.eks. får nytt enderør av forhandler.

Ingen dum ide! Om det skulle stoppe helt hos leverandør. Men gir meg ikke så lett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Det er trist, både at en svært ny F15 har problemer og at problemet blir motatt på den måten. Noen ganger blir jeg sjokkert over hvordan kundeservicen blir utført her til lands. Jeg hadde gått rett til daglig leder, hadde ikke det løst saken hadde jeg plinget BMW Norge. Dette skal være en ikke sak å ordne opp i.

Ja, dette er meget sørgelig. Man bruker masse penger på bil, for så å få sånne tilbakemeldinger samt kommentarer. 

Vi får se hva som kommer ut av mine e-poster og telefoner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg brukt langt over en million på en bil og blitt møtt på denne måten, ja da hadde jeg blitt jævlig forbanna for å si det mildt... Dette skal skal det ikke være snakk om en gang, lakken flasser på en måneder gammel millionbil. Dette er en garanti sak, ferdig snakka.!!

Gjør følgene: Kontakt daglig leder direkte, fortell med en gang hva slags bil du har og mottagelsen du fikk sist. Spør om dette er behandlingen man skal få etter å ha brukt kanskje 1,5 millioner på en bil. Er daglig leder like blåst så kontakter du BMW Norge umiddelbart. Der forteller du hva du har opplevd og hva slags bil du har. Regner med at de ordner opp.

Ikke vær redd for å kreve og "være til bry", dette har du krav på. Jeg ble blankt avvist hos forhandler da setevarmen streika i min F10 530d. Da skrev jeg en krass men saklig mail til daglig leder hvor jeg henvende meg til noen paragrafer i Forbrukerkjøps loven. Gjorde det klart at jeg kom til å ta saken videre om jeg ikke møtte videre velvilje. Dagen etter fikk jeg svar på mail at det var bare å komme innom med bilen...

Håper det ordner seg for deg og lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hadde jeg brukt langt over en million på en bil og blitt møtt på denne måten, ja da hadde jeg blitt jævlig forbanna for å si det mildt... Dette skal skal det ikke være snakk om en gang, lakken flasser på en måneder gammel millionbil. Dette er en garanti sak, ferdig snakka.!!

Gjør følgene: Kontakt daglig leder direkte, fortell med en gang hva slags bil du har og mottagelsen du fikk sist. Spør om dette er behandlingen man skal få etter å ha brukt kanskje 1,5 millioner på en bil. Er daglig leder like blåst så kontakter du BMW Norge umiddelbart. Der forteller du hva du har opplevd og hva slags bil du har. Regner med at de ordner opp.

Ikke vær redd for å kreve og "være til bry", dette har du krav på. Jeg ble blankt avvist hos forhandler da setevarmen streika i min F10 530d. Da skrev jeg en krass men saklig mail til daglig leder hvor jeg henvende meg til noen paragrafer i Forbrukerkjøps loven. Gjorde det klart at jeg kom til å ta saken videre om jeg ikke møtte videre velvilje. Dagen etter fikk jeg svar på mail at det var bare å komme innom med bilen...

Håper det ordner seg for deg og lykke til :) 

Du har nok ett poeng der ja. 

Jeg skal absolutt kreve ett svar og ikke minst at dette blir ordnet. :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå betyr ikke prisen noe for om det er en garanti sak eller ikke, man må kunne forvente at slike ting uansett blir tatt på garanti uten problemer. Garanti er jo noe som produsent tilbyr som skal overgå reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Otis skrev:

Nå betyr ikke prisen noe for om det er en garanti sak eller ikke, man må kunne forvente at slike ting uansett blir tatt på garanti uten problemer. Garanti er jo noe som produsent tilbyr som skal overgå reklamasjonsretten.

Er så enig med deg som det er mulig å bli. Skal ikke bety noe om bilen kostet 200 000,- eller 2 000 000. Men tror heller det var ment som "noe ekstra" å slå i bordet med. :) Og det er nettopp det jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...