Oekern Skrevet November 28, 2017 Forfatter Share Skrevet November 28, 2017 Ja det er sant, men sånn ere.. Har hatt så hat forhold til bakhjula da de har sitti så godt inn i hjulbuen, samme med sommerhjula.. Så var godt og endelig få gjort noe med det ! Har lagt en god syntetisk forsegling som jeg håper/tror holder vintern ut, så bør gå fint ift salt hvertfall. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 28, 2017 Share Skrevet November 28, 2017 Gjorde seg med spacer ja Bakhjulene på Pre-LCI E9x har en tendens til å forsvinne langt inni hjulbuen Men den bruksanvisningen på spacerene var veldig forvirrende ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet November 29, 2017 Forfatter Share Skrevet November 29, 2017 (endret) 22 timer siden, Daniel. skrev: Gjorde seg med spacer ja Bakhjulene på Pre-LCI E9x har en tendens til å forsvinne langt inni hjulbuen Men den bruksanvisningen på spacerene var veldig forvirrende ja Ja de gjør fort det, ekke rart folk har på 255 - og kanskje enda bredere bakdekk på disse bilene, good plass. Ja, ikke sant ? Godt jeg ikke var aleine om og mene det. Får tru det ikke gjør noe at jeg smurte inn baksiden av spacer. Er nøye med etterstramming av hjulbolter, så oppdager hvis det skulle skje noe.. Endret November 29, 2017 av Oekern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Desember 31, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2017 (endret) Da har det første mekaniske problemet oppstått. Fikk plutselig en høy og til dels kraftig "klunke" lyd bak i bilen. Kom da jeg kjørte på ulendt underlag (rein asfalt og tykk is om hverandre) på vei ut fra butikken. Lyden kom så videre ved hull i vegen og ved fartsdumper. Hadde et ørlite håp på at det var eksosen som hadde løsna i et oppheng, men så heldig var jeg ikke. Jekka opp bilen bak og skjønte fort at her er det noe gærent. Ser ut som at den har løsna i gummien i selve lageret ? Har faktisk senkesett liggendes da jeg kom over et fint tilbud på black friday, men lager måtte jeg bestille igår da jeg ikke hadde fått somla meg til det før.. Kjøpte senk da jeg uansett var belaga på og bytte dempere før EU (Lekk i 2 dempere) , så hell i uhell egentlig, men det hadde jo ikke behøvd og skje akkurat nå fordeom da, men sånn er det, hehe. Er det en enkel jobb og bytte dempere på denne bilen ? Har aldri skrudd på BMW før. Trenger man f.eks fjærklemme bak, eller får man dem ut får hånd når demper er ute ? Er det noe som er greit og være obs på ? Ser for øvrig at demperen bak ikke ser helt lik ut den orginale som står i. For meg virker det som den originale har 6kant på toppen for og skru den fast med ? mens den fra senkesettet kun har gjengeparti hele veien ? Det fulgte ikke med "bumb stopps" og sånn "trakt" som er på originalt. Er det vanlig og IKKE bruke dette på senkesett ? Har kjøpt en gummimatte til bagasjen. lovte meg sist vinter at det var lurt og kjøpe dette så man slipper fuktig teppe.. Prøvde autoglym sin rapid aqua wax for noe over en uke siden. Ga et fint piff til LSP igjen hvor avrenninga har tapt seg endel. (Fortsatt bra beskyttelse, altså) Endret Desember 31, 2017 av Oekern papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Januar 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2018 Noen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Januar 5, 2018 Share Skrevet Januar 5, 2018 Hei. Det er grei jobb å skifte fjærer og dempere bak på disse. Du trenger ikke fjær klemme så vidt jeg husker, mange år siden jeg byttet på en sånn bil nå. Bumbstopperen / støv kappen flytter man vanlig vis over på ny demper vis den fortsatt er okei. Det Gjør det enklere med muttertrekker når du demonterer / monterer demperne. Særlig når du ikke har umbrako spor i toppen men du klarer kanskje å improvisere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Januar 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2018 (endret) Ja okei, men strammer man ikke til litt væl mye ved bruk av muttertrekker ? Har fått foringene nå, så mulig det blir bytte i morra hvis det ikke blir for kaldt. Stedet jeg har fått lånt er det ikke fyring i.. Endret Januar 8, 2018 av Oekern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Januar 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2018 MÅ man ha fjørklemme for og få ut demper forran/montere nye ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 9, 2018 Share Skrevet Januar 9, 2018 5 timer siden, Oekern skrev: MÅ man ha fjørklemme for og få ut demper forran/montere nye ? For å få de ut av bilen? En stund siden jeg tok ut noe på en E9x, men mener man kan vippe ut hele driten utenfor skjermen, så bare splitte den som holder i demperen. Så har du komplett fjærbein ut. Men når du skal demontere så må du nok ha fjærklemme. Men de demperene trekker seg sammen så du bør vel ha sveisetang/vice grip + noe å ha i mellom så du ikke skader demperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Januar 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2018 Okei, takk ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 9, 2018 Share Skrevet Januar 9, 2018 20 minutter siden, Oekern skrev: Okei, takk ! Må forresten løsne på et ledd eller to så du får presset ned og vippet ut fjærbeinet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Januar 15, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2018 (endret) Da var Supersport senkesett montert. Ble ferdig lørdag. Veldig grei skruing egentlig. Fikk lånt verksted med løftebukk - og det gjør jo alt mye enklere. Fikk og god hjelp av en kompis. Alt av lagre og gummi ble bytta, men da "skivekappe" ikke fulgte med bumpstopper kit (som jeg trodde) ble det en jalla-løsning på den ene siden bak. Brukte ei vanlig skive istedenfor og brukte om igjen den gamle på andre sia. Kjøper delen ny og bytter om etterhvert begge sider. Trodde bilen skulle bli lavere foran. Hjulbuen bak er nærmere dekket enn foran, men jeg syns ikke bilen ser baktung ut - HELDIGVIS. Hater det utseende, men når man legger merke til hjulbuene så er det jo alikevell noe irriterende. Settet er jo stivt, men var forberedt på det værre, så positivt overraska. 30/20mm senk + senkeskåler framme. Endret Januar 15, 2018 av Oekern tennbrikket og papertiger reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Januar 16, 2018 Share Skrevet Januar 16, 2018 Vil nok sette seg etter noen dagers kjlring og du ser nesa faller litt Ellers så er jo hjulbuen bak også lavere i karosseriet enn den foran så litt slikt blir det nå. Ellers en meget bra oppgradering! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet April 27, 2018 Forfatter Share Skrevet April 27, 2018 Forrige "helg" fikk jeg polert bilen. Brukte torsdag, fredag og lørdag på dette. Det aller første jeg gjorde var og sope garasjegølvet - og det trengtes ! Til forvask brukte jeg først PB toppa med skum Brukte en detailer børste på vanskelige steder Så var det en runde med AG ultra, MPF og bremsestøv/flyverust fjerner Etter dette fikk man en meget god bekreftelse på at all tidligere beskyttelse var borte Etter dette ble bilen tørket og satt i garasjen. Clay var neste på lista Så står man igjen med et rent utgangspunkt som ser overraskende blankt og fint ut Men her er det MASSE og ta tak i. Bilen har straks rulla 280tkm så det aller værste er endel steinsprut i front. Ellers masse annet morro og ta tak i Her kan jeg ikke skjønne annet enn at noen har vært borti meg uten og si ifra Dette er da maskinparken som ble brukt. Begge nyinnkjøpt (North via finn, shinemate ny) Så satte man igang. Framskjerm fører side først ut. Denne gangen brukte jeg jekken for og få noe mer gunstig arbeidshøyde Den groveste polishen jeg hadde har 1500 slip. Antar at det er derfor jeg ikke ble kvitt alle ripene Forutenom dette ble jeg fornøyd med resultatet Så var det førerdør Panser (med MYE steinsprut) Lakkskade passasjerdør og øvrig Sola glimta til litt så jeg åpna porten for og se om man fikk en liten oppfattning av resultat Bakdør Tak Sideskjørt. Aner ikke hva dette er for noe Bagasjelokk Bakfanger På lørdag fikk jeg sjukt dårlig tid. Det var dåp på søndag så jeg måtte bli ferdig - og før jeg var ferdig fikk jeg en telefon om at besøket var på plass. (Rart ting alltid skal ta lengre tid enn man trur) Så plastdetaljer og ruter måtte jeg ta i ettertid. Da det ble sjukt stress på slutten lørdag rakk jeg heller ikke og ta noen ferdig-bilder. (Sola var borte uansett) Og etter dette har bilen vært møkkete når sola har vært framme. Så dette får jeg legge ut seinere. Jeg har heller aldri helt fått sett over bilen i sola, rein. Så jeg er fortsatt ikke helt sikker på hvor bra/fornøyd jeg er med resultatet. Jeg ble litt "skuffet" over at jeg ikke klarte bli kvitt alle ripene, men man må tydeligvis grøvre til enn 1500 slip i polishen ? Hva anbefales ? Må si shinemate maskinen overrasket stort. Lite virbasjon og meget hendig plassering av turtallsknapp. North detaling maskinen skuffet stort med mye vibrasjon og håpløs plassering av turtallsknapp. Jeg måtte fordele produkt, stoppe den, justere, starte den igjen. På shinemate kunne jeg enkelt justere uten og måtte skru av maskin/bytte ´håndgrep. Mathiseen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 29, 2018 Share Skrevet April 29, 2018 Ble veldig bra med senk, pen høyde på den nå! Detailing hjalp mye allerede det og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå