GĂ„ til innhold

BMW E46 M3 sugetrim, csl airbox ++

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann, ikke laget noen bildetrÄd pÄ denne enda men det kommer vel :)

Bilen er en sent 2004 model M3 med Induvidual InterlagosblÄ, SMG og sÄ vidt jeg vet alt av utstyr.

NÄr jeg kjÞpte denne pÄ vÄrparten vÄren 2015 var den orginal, med unntak av Supersprint race eksos(bakre del), Xpipe og carbonleppa under frontfanger.

11083682_10153137422791955_1353005269406509764_n.jpg11080915_10153137423286955_4195410147680069548_n.jpg11076205_10153137421751955_7755608011756010291_n.jpg11066806_10153137421536955_5840754706940326241_n.jpg

Har selv kjĂžpt BBS LM replicafelger og Michelin Pilot Supersport gummi. Carbon CAI og remap fra Evolve automotive i England.

SĂ„ til planen fremover. Det blir Ă„ skvise ut noen ekstra ponnier av S54 motoren uten pustehjelp :)
Ja vet, dyrt prosjekt, men alt blir ikke handlet inn pÄ en gang.
CSL replica carboninnsug og VAC underdrivepullies har blitt kjĂžpt inn og skal monteres.
Har bestilt CSL clone motorhjerne og mapsensor, sÄ det blir helt likt CSL M3 og ikke Alpha N som noen opplever ikke er sÄ smooth pÄ lave turtall.
Vidre blir det 288/280 durasjon kammer med standar lift samt mulignes Supersprint V1 stepped headers og en custom tune som jeg fÄr logga hvordan motor oppfÞrer seg samt og redigeringer etter dette. Alt via OBD2 mapping pÄ pc og kommunikasjon med TTFS i USA.
Sluttsummen for alt dette nÊrmer seg vel kostnaden pÄ et gromt ESS kit, men CSL airbox og sugtrim er noe jeg alltid har hatt lyst til Ä ha. :P

MÄlet blir nok Ä havne pÄ rundt 350hjulhester, i statene har de fÄtt til det med samme mods jeg tenker pÄ samt samme tuner jeg kommer til Ä bruke sÄ det gjennstÄr Ä se hvordan det blir :)

Modifikasjonsliste

Montert

KjĂžpt men ikke montert

Fremtidige planer

Motor:

Supersprint Race eksos bakre del

Supersrint Race Xpipe

VAC Motorsport Underdrivepullies

OE CSL DME Clone (blir stock csl software til Ă„ starte med)

OE CSL ledningsnett

TTFS Maprail Sensor

Karbonius CSL Airbox

Karbonius CSL Snorkel

Schrick 288/280 12,5mm lift Camshafts

Supersprint Stepped V1 Headers

Supersprint Decat/Racecat 200cell (ikke helt bestemt meg om det blir Ä fjerne cats eller ikke enda :P) 

Understell og drivlinje:

KW V2 Coilovers

TTFS CSL SMG Software

Vurderer 3.91 eller 4.10 utveksling pÄ diffen etter vÊrt

EksteriĂžr:

Varrstoen ES1 19" felger

Hamann look Carbon frontleppe

Umnitza Orion Angel Eyes i org lykter

OE CSL bagarsjeluke

Endret av LianLi
Skrevet (endret)

SÄ til godsakene som gjorde at Julaften kom vell tilig i Är :D 
unnamed.jpgunnamed (1).jpgunnamed (2).jpg

Dette er CAI carbon filteret som stod pÄ bilen frem til nÄ, det er forÞvrig til salgs. *SOLGT*

unnamed (5).jpg

FÄtt montert VAC underdrivepullies og demontert innsuget i lÞpet av et par kvelder nÄ.

unnamed (6).jpg

Var stÞrre forskjell pÄ hjula enn det jeg trodde..

unnamed (4).jpgunnamed (3).jpg

SÄ har jeg motorhjernen og maprailen pÄ vei til USA for Ä modifiseres til Ä takle CSL software samt lagt til MAP-sensor pÄ railen slik at det ser fabrikkmontert ut.
Venter pÄ enda en bestilling fra Koed om diverse kontakter og ledninger som blir forskjellig fra org M3 og CSL.
Regner med det vil ta 1-2 uker fĂžr de siste varene dukker opp.

Litt prĂžvemontering fĂžr det stopper opp i leveransen :)
Utrolig vanskelig Ä komme til pÄ undersiden av boksen Ä montere vacumslangene, men det ble til slutt..

unnamed (7).jpg

Endret av LianLi
Skrevet (endret)

Var godt fornĂžyd med filteret, det er sagt av andre som har hĂžrt csl og dette live at det er ca 50% av lyden til cslboxen.

Det selges dog uten den carbondelen som settes i bremseluftkanalen og skaper ekstra tilluft til filteret. Denne kan dog kjĂžpes sepparat av evolveautomotive.

Koster over 700pund nytt sÄ selger det ikke for mindre enn 2000kr.

http://www.evolveautomotive.com/eventuri-carbon-fibre-intake-system-bmw-e46-m3.html

Ligger noen videoklipp pÄ youtube hvis du sÞker etter "eventuri e46 m3" sÄ kan du dÞmme selv.

PM om du er interessert :)

Endret av LianLi
Skrevet

meget en pen bil, med herlig farge. Liker oppgraderingene meget godt og skjÞnner at du ikke vil montere ESS kit, er noe eget med Ä fÄ noen ekstra hester "lovlig" uten godkjenning. Vet ikke om du har gjort det enda eller skal, men jeg leste meg opp en god del om girkasse software til e46, og mange pÄ diverse utenlandske forums som sier den nyeste oppdateringen til SMG kassa er helt rÄ.

Skrevet

Takk for det :)

Ja har kun orginal software nÄ men har bestilt smg software som skal vÊre org csl pluss litt modifisert fra samme firma jeg sender hjernen til.

Er dette ny software fra BMW du tenker pÄ? Spent pÄ Ä prÞve vÊrtfall for det skal vist vÊre bra greier.

Skrevet

Den jeg har kjĂžpt kostet 189dollar.

http://www.tuningtechfs.com

Da fÄr du en slik obd2 til usb som du kobler deg til laptop og laster opp din org software og sender til dem via mail. SÄ fÄr du den tilbake modifisert som du laster inn et par dager etterpÄ.

Skal gi en review om den her etter jeg har fÄtt testet det litt :)

Skrevet

Interessant prosjekt, dette skal fÞlges med pÄ. Overraskende mye lyd av det Eventuri-kittet. :) ble litt sugen pÄ det selv.

Skrevet

Dette ser meget bra ut.Innsuget er kliss likt orginalt Csl.Jeg har csl selv og ser ikke noe forskjellđŸ€“.Lyden av csl innsuget er helt rĂ„tt.Kan ikke beskrives.SĂ„ dette blir nok bra.Hvor mye koster et sĂ„nt komplett?

Skrevet (endret)

Kjekt med respons pÄ trÄden :)

De som lager dette, Karbonius.es i Spania har hatt flere revisjoner pÄ denne boksen og jeg har nÄ den siste. Det er noen som har sammenlignet stock og denne og pÄstÄr faktisk at det er enda bedre enn orginalt. Trompetene inne i boksen er vel av plast pÄ den orginale?

MÄtte gi over 20, valgte full carbon uten lukkeklaffen jeg da, ser ikke pÄenget med den da den sikkert ville stÄtt Äpen hele tiden uansett :P

SÄ kommer det en del orginaldeler utenom i tilleg siden jeg ikke gÄr for AlphaN tune, men csl hjerne :)

Gleder meg som en liten unge til Ä prÞve dette cslinnsuget  :D

Endret av LianLi
Skrevet (endret)

Tenker pÄ kvaliteten pÄ oem og denne? Hvordan det :P

Ser ikke helt hvordan det kan bli bedre.

Endret av LianLi
Skrevet

Det orginale csl innsuget har ikke plast trompeter.Alt er carbon.Skulle du hatt flapsen mÄtte du hatt styringen til spjeldet og det ekstra luftinntaket som gÄr inn i innsuget foran spjeldet.Csl har et hull i fangeren,dette gÄr rett opp i carbon boksen etter spjeldet.Orginalt Äpner dette ikke fÞr etter 4000 omdr.Dette er fordi innsuget gir en del db ogsÄ ved lave turtall.Trf det jeg mente var at det var en veldig god kopi.Det er nok ikke like bra som det orginale,men det koster over 80000 kr komplett.Det er vel litt for mye for de fleste.

Skrevet
52 minutter siden, LBH skrev:

Det orginale csl innsuget har ikke plast trompeter.Alt er carbon.

photo1-vi.jpg

Ikke for Ă„ starte en diskusjon, men resten av verden er uenig med deg :P

Har du bilde av ditt?

Ja, hadde ikke vÊrt sÄ veldig mye kobling ekstra da jeg mÄ koble inn mapsensor og tempsensor uansett.

Jeg kan koble til org csl lufttilfÞrsel pÄ denne og, det er kun at den ikke har flapmotoren :)

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...