Gå til innhold

Stoppet i teknisk


bmw.30
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjører en e34 525.

Ikke gjort noe spes med utenom senk og felger + eksos. Senk og felg er godkjent.

Jeg ble da stoppet i dag, og fikk ikke noe problem etter at de hadde sett vognkortet og sett at alt var ok, Mannen ga meg vognkortet tilbake og syntes bilen var fin osv. Litt ut i praten så kom det en til bort og stusset på senkingen. Det morsomme var at han jeg snakket med sa "her er alt ok!". Han andre ga seg ikke og antydet at den var justert ned etterpå, noe den ikke er da det kun er senkefjærer på den. Uansett, problemet kom når han lente seg på bilen min, jeg sa ikke len deg på bilen min er du snill. Og da startet jo rene helvette.. "jasså, du er så fin på det ja" sier han. "ja det er jeg, sa jeg" Han andre trakk seg unna og lot han idioten fortsette (beklager språket). Så prøvde han å komme til demperen bak, for å sjekke om det var "slark" (eller hva han sa) i fjæren. Og jeg ble jo bare mer irritert og ba han holde fingrene vekk fra bilen, og det var nok til at han tok frem blokken sin og skrev at jeg måtte på visning hos biltilsynet grunnet misstanke om modifisering av understell.

Konsekvensen for meg er nada, da jeg ikke har gjort noe etter godkjenningen. Men at jeg i det hele tatt må ta meg fri fra jobb og dra til biltilsynet for å få beskjeden at det er likt det som står i vognkortet mitt er jo til å slå huet i veggen.

Seriøst, har virkelig biltilsynet lov til å røre bilen uten eieren sin tillatelse? Og hvilke krav har jeg som eier av bilen?

 

Takk for svar....

 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok helt sikkert lov til å sjekke at fjærene som står på bilen faktisk er dem som står i tuv/vognkort.

 

Hadde en lignende tullekuk hos biltilsynet da jeg skulle inn til biltilsynet å få godkjent senking på en saab jeg hadde.. Han som sjekket bilen gjorde alt slik han skulle, mens en annen gammel tullekuk som hadde pause begynne å blande seg oppi fargen på fjørene...for i papirene stod rød mens disse var svarte (korrekt serienummer, og levert slik), Da fikk tullekuken beskjed av han som sjekket bilen  om at så lenge papirene var i orden så var alt OK,, og at han gamlingen  ikke skulle blande seg oppi kontroller som ikke var hans. HEHE. Ble litt lattermild, men fikk da skrevet fjærene inn i vognkortet med annmerkning om at fjærene var svarte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde du ringe å klage på. Har opplevd lignende for noen år siden da det var mye slaps og snø og kontrollørene klarte ikke sjekke fjærene. Ringte og nekta å vise bilen. Sa at de burde kontrollert fjærene da de hadde muligheten. Det stod orginalt understell på bilen og jeg var forbannet på kontrolløren som gjennomførte kontroll uten å kontrollere.... Bare ring å klag for hvær purring du får det gjorde jeg til de ble lei å sletta mangellappen år telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF-Racing skrev:

Men.. når du nekter kontrolløren å gjøre jobben sin ute, da blir man gjerne kalt inn til teknisk da....

Sitér

problemet kom når han lente seg på bilen min, jeg sa ikke len deg på bilen min er du snill

Eh, er å lene seg på bilen til den man kontrollerer, en del av jobben? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hele innlegget.

 

Sitér

Så prøvde han å komme til demperen bak, for å sjekke om det var "slark" (eller hva han sa) i fjæren. Og jeg ble jo bare mer irritert og ba han holde fingrene vekk fra bilen, og det var nok til at han tok frem blokken sin og skrev at jeg måtte på visning hos biltilsynet grunnet misstanke om modifisering av understell.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har du ditt på det rene, så kan man prøve å gjøre det hele så smooth som mulig for kontrolløren. Blir det vanskelig for h*n, så er det enkleste for vedkommende å sende deg på visning. Valget er ens eget.

Hadde det vært meg, så hadde jeg jekka opp bilen om jeg så måtte for å slippe visning :P

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har faktisk snakket med de, og de syntes det hørtes rart ut når jeg først hadde fått beskjed om at alt var ok, og det var også registrert i databasen hos de, og han så at det var registrert en visning hos de deretter. Jeg skulle få svar i løpet av denne uken på hva som ble beslutningen, men ikke fått noen tlf enda.

Poenget mitt var hele tiden at han ikke skal lene seg på bilen min, og når han drar spydige kommentarer tilbake og garantert tar beslutningen om visning på grunnlag av tilsnakk fra meg, så syntes jeg det blir for dumt.

 

Endret av bmw.30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...