Anderspr0 Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 (endret) Hei. Kjøpte bilen, E91 2008 320d, i mai 2015, og da med helt nye felger og dekk på. Nå har bilen rullet 12.000 kilometer siden den gang, og vil anta at halvparten er kjørt med sommerdekk. Bakdekkene mine, som er 265-25-19, er utslitt (ca 2 mm igjen). Ene dekket er jevnt slitt, og det andre er relativt mer slitt på innsiden. Har hatt 2.2 eller 2.4 bar i dekkene, som står i døren på bilen. Ser endel bruker 3-3.2 bar på tilsvarende dekk. Skal dekkene virkelig ikke vare mer enn dette? Hadde 4 hjulskontroll ifjor høst, og da med små skjevheter som ble rettet (1-2 grader på det værste). Endret Oktober 6, 2016 av Anderspr0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 Hva slags dekk?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 ikke rart dem er slitt om du har så lite luft desverre. anvisningen i døra er ment for de hjulene bilen kom med originalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 Ja hvilke dekk? Jeg kjøpte nye dekk i år og har vel rullet 5-6000 på de grovt regnet, jeg har kjørt på 2.2 foran og 2.5 bak som det står i døra (255 bak og 225 foran, 18"). Kan ikke se mine dekk har slitt unormalt mye, jeg har Falken ZE914. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 Hvor fort de slites varierer veldig fra dekk til dekk, så som nevnt må du fortelle hva du kjører med. Og er de jevnslitt? Om de er mer slitt på sidene kan det være for lavt lufttrykk. Og er det mer slitt innerst/ytterst/skeivt så har det med hjulstilling å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 Jeg vil si du får en god ide om slitestyrke på et dekk ved å sjekke threadwear. Jeg kjøpte nettopp nye dekk til E 39n. Jeg ville ha et stillegående dekk og valgte Goodyear Efficient Grip Performance. Threadwear på det er 340. Nokså dårlig vil jeg si, men jeg foretrekker lite støy. Har kjørt Tahoen på threadwear 680 og det varer og varer. 6 år nå og fremdeles lovlig mønster, men gummien er hard og glatt så de er byttet ut. For å få en ide om hva threadwear går ut på så kan du google UTQG. Uniform Tire Quality Grading. En kjøretur i Texas på 7200 miles og litt attåt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Oktober 7, 2016 Share Skrevet Oktober 7, 2016 det finnes ikke et dekk i verden som blir utslitt etter 5000km med vanlig kjøring. blir dekkene slitt så fort så er det to alternativer, noe kluss med hjulstilling og/eller veldig feil dekktrykk. Enes Yakici og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderspr0 Skrevet Oktober 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2016 Glemte selvfølgelig å opplyse om hvilke dekk det er. Er på hyttetur nå, og skal sjekke når jeg kommer hjem imorgen. Fikk ett sjokk ved dekkskifte for å si det sånn. Står 2.2 i døren på 255, det jeg stusset på. Og endel sier 3.0 og irundt det. Det ene dekket er slitt på innsiden. Må vel til en 4 hjulskontroll igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 10, 2016 Share Skrevet Oktober 10, 2016 Er det 225 foran 18" og 255 bak 18" du har står det på E91 2.2 foran og 2.5 bak. Slik kjører jeg det, ser folk plusser på 10% og har 0.2 mer enn det som står Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderspr0 Skrevet Oktober 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2016 Har 235-35-19 fram, 265-25-19 bak. Dekktype fram: Sonar 235/35zr19 91y xl Samme type bak, bare med dimensjonene øverst. Hvor mange bar bør jeg ha da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderspr0 Skrevet Oktober 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2016 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 En kompis av meg hadde Continental Sport contact 5 på sin E39 med 170 hk og der var bakdekkene helt nedslitt på ca 7000 km, altså en sommer. Fordekkene var like gamle og det var ikke synlig at de var brukt engang. Så det er mulig å slite ned dekk fort... Det bør vel også nevnes at han ikke kjører hardt i det hele tatt, og at det uansett er begrenset hvor hardt man kjøre med 170 hk i en E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 (endret) Mine vinterdekk ble veldig utslitt bak. Han på bmw mente at jeg måtte ta firhjulskontroll, det ble bare påpekt i farta da han sku sjekke noe annet på bilen. Men når jeg sjekket lufttrykk så var det 1 bar for lite ca på begge hjulene bak. Når jeg fylte opp disse og byttet hjul litt senere så har jeg aldri hatt problem med slitasje i ettertid. Så riktig lufttrykk har veldig mye og si. Endret Oktober 18, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 20, 2016 Share Skrevet Oktober 20, 2016 Høres ut som dere kjører Tesla Model S alle mann. Der i gården er det helt normalt å slite ned bakdekk etter 7-8000km. Jeg kjører aggressivt og uøkonomisk, og med 17" dekk kjører jeg 40000km (Continental og Goodyear) med dekkene som sitter på drivakslene før de er kast, og ca 60000km med de som ikke driver. Dette gjelder uansett fwd eller rwd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 20, 2016 Share Skrevet Oktober 20, 2016 1 time siden, Werther skrev: Høres ut som dere kjører Tesla Model S alle mann. Der i gården er det helt normalt å slite ned bakdekk etter 7-8000km. Jeg kjører aggressivt og uøkonomisk, og med 17" dekk kjører jeg 40000km (Continental og Goodyear) med dekkene som sitter på drivakslene før de er kast, og ca 60000km med de som ikke driver. Dette gjelder uansett fwd eller rwd. Hehe! Jeg byttet til Falkendekk i år, det stod Michelin PS2 RF på de når jeg hentet bilen. Grunnet BMWs orginaloppsett med litt negativ camber bak var de slitt veldig innerst og brhovet for nye meldte seg, jeg vet derimot ikke hvor lenge de stod på. Jeg var spent nå når sesongen var over hvordan slitasjen hadde vært på disse. Det var faktisk ikke antydning til særlig slitasje, heller ikke innerst. Kjørt 6-8000km på disse! Falken ZE914. Jeg etterfylte bare luft nå rett før vinterhjulene kom på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå