Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Walkabout skrev:

Det er vel billigere å kjøpe "plastdekslene" i nederste del av dashbordet løst i sort farge da, enn å krysse av Individual på utstyrslista, også heller ettermontere dette. Selv synes jeg det er pent med todelt dash :) 

Gjerne ikke dumt det.
God ide!
Skal ta det videre med selger da det kun er dette som "plager" meg. 
Er en smakssak, men jeg liker det best med svart dashboard.

Har også fått vite at det ikke er mulig å få fabrikkmontert performance-utstyr, og at dette må ettermonteres? 
Noen som vet?
Dumt å skulle bytte eksos og slikt og måtte betale for det 2 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dashbordet i G3x er som dashbordet i E6x, helstøpt. Det innebærer at man ikke kan skifte ut nedre del med unntak av hanskerommet. Personlig synes jeg også at dashbordet er fines når det er todelt, men det er jo en smakssak. Her ville jeg imidlertid laget meg en F3x med skinntrukket dashbord på BMW.no. Der tilbys to skinntrukkede alternativer, ett med todelt skinn og ett i helsort skinn. I mine øyne ser det helsorte dashbordet malplassert ut med brunt interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saltkjelen skrev:

Dashbordet i G3x er som dashbordet i E6x, helstøpt. Det innebærer at man ikke kan skifte ut nedre del med unntak av hanskerommet. Personlig synes jeg også at dashbordet er fines når det er todelt, men det er jo en smakssak. Her ville jeg imidlertid laget meg en F3x med skinntrukket dashbord på BMW.no. Der tilbys to skinntrukkede alternativer, ett med todelt skinn og ett i helsort skinn. I mine øyne ser det helsorte dashbordet malplassert ut med brunt interiør.

Er dette ikke "bare" Sensatec?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser BMW nevner det som kunstskinn (kode 4AW). 
Dette er ikke som "normalt" skinntrukket dashbord som vanlig?

Jeg kan gå med på nedre del av dashbord i setefarge istedet for svarte seter tror jeg. Er en tilvenningssak og jeg har litt tid på meg før det er mulig å bestille bilen.....

Å betale ett sekssifret beløp for å få ting helt som jeg vil er ikke aktuelt (tror jeg).
Har vært igjennom prislisten flere ganger alt, og bilen blir mer enn dyr nok :(
antar pakkene som er tilgjengelig til sedanen blir videreført til touring (comfort, connected, innovation, winter og travel).
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:


Har forstått dette med M Performance. 
Dumt, da det fordyrer ved nybilkjøp.

Jeg vet ikke ang 530i xDrive, men her er en liten skjermdump av e-post med selger hos BMW:
 

2017-02-06_19-14-32.jpg

Selger som ikke har oversikt tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, E.H.D skrev:

Selger som ikke har oversikt tenker jeg...


Skulle ikke forundre meg :P
Pleier å få mer korrekt svar her enn hos selger....
Skal gå noen runder her inne før kontrakt signeres. 
Sørge for at alt blir så korrekt som mulig.

Prøvekjøring av G30 530 x Drive på fredag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man kjøpe seg G30/31 med stor motor så er det nå man må handle. Blir det regjerings skifte til høsten så det spikeren i kista for all bilmorro i årene som kommer. Venstresiden har nok en gang bekreftet at det er bilistene som skal melkes, både med engangsavgift og med veibruksavgift. Kjøp mens dere har sjansen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Skal man kjøpe seg G30/31 med stor motor så er det nå man må handle. Blir det regjerings skifte til høsten så det spikeren i kista for all bilmorro i årene som kommer. Venstresiden har nok en gang bekreftet at det er bilistene som skal melkes, både med engangsavgift og med veibruksavgift. Kjøp mens dere har sjansen :) 

Det er dette som er tanken min også, og kanskje det beste argumentet mitt her i heimen for å få godkjent et slikt innkjøp. Siste mulighet til ny BMW med stor motor samtidig som en kan "spare" noen hundre tusen... Forhåpentligvis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Det er dette som er tanken min også, og kanskje det beste argumentet mitt her i heimen for å få godkjent et slikt innkjøp. Siste mulighet til ny BMW med stor motor samtidig som en kan "spare" noen hundre tusen... Forhåpentligvis.

Har du storkundeavtale via jobb e.l.? Det gir 8% på bilpris minus engangsavgift. Rabatten kommer på toppen av utstyrspakker, kampanjer, etc. Dersom du ikke har tilgang på en slik avtale, kan det være lurt å melde seg inn i Norges Bondelag. Så vidt jeg kan skjønne koster ordinært medlemskap 890,- og gir tilgang til BMW-avtalen fremforhandlet av Agrol, altså 8% rabatt... med tanke på listeprisen på en 5-serie søkklastet med utstyr sparer du fort inn de 890,- :wink:

NB! Ta en sjekk av om du faktisk får tilgang på rabatten på denne måten før du evt. kliner til. Det var en annen i denne tråden som tipset om denne muligheten, så jeg har ikke førstehånds erfaring med det. Men det ser ut som om dette skulle være mulig ved å lese på medlemsbetingelsene på nettsidene til Bondelaget.

Lykke til med valgets kvaler, og forhåpentligvis snart grattis med ny 5-serie i bestilling! :-)

Endret av Dweezil
typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dweezil skrev:

Har du storkundeavtale via jobb e.l.? Det gir 8% på bilpris minus engangsavgift. Rabatten kommer på toppen av utstyrspakker, kampanjer, etc. Dersom du ikke har tilgang på en slik avtale, kan det være lurt å melde seg inn i Norges Bondelag. Så vidt jeg kan skjønne koster ordinært medlemskap 890,- og gir tilgang til BMW-avtalen fremforhandlet av Agrol, altså 8% rabatt... med tanke på listeprisen på en 5-serie søkklastet med utstyr sparer du fort inn de 890,- :wink:

NB! Ta en sjekk av om du faktisk får tilgang på rabatten på denne måten før du evt. kliner til. Det var en annen i denne tråden som tipset om denne muligheten, så jeg har ikke førstehånds erfaring med det. Men det ser ut som om dette skulle være mulig ved å lese på medlemsbetingelsene på nettsidene til Bondelaget.

Lykke til med valgets kvaler, og forhåpentligvis snart grattis med ny 5-serie i bestilling! :-)

Takk for gode tips :)
Har alt hørt om dette via bondelaget, men jeg har 9% avtale via jobben og det skal være maks etter hva jeg har forstått. 
Har også litt bekjentskap, så håper på noe mere.. Time will show.
Satser på at jeg i slutten av februar eller mars kan annonsere at 540i Xdrive er i bestilling.
I første omgang må dagens bil selges....

Noen som vil hjelpe meg å skaffe ny G31? Kjøp min gamle F11 :P
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...