Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig lekker, sportslig men likevel elegant. Hekken var litt lik 4-serien men det er jo sånn det er i dag. Jeg er ikke helt solgt på interiøret, men det ser bedre ut enn hva jeg hadde trodd. Tror det kan vokse på meg, får se...

Jeg synes forskjellene mellom G30 og F10 er større enn hva jeg først hadde trodd. Man ser jo slektskapet men denne er mer dynamisk og myk i linjeføringen. Også liker jeg at de viderefører den breie gode femmer hekken, det skal synes at det er en grom bil som kommer. 

Dette er bra, meget bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ille ut, men det gir heller ingen wow-følelse som man får over interiøret til E-klasse. Etter det jeg har forstått blir det større differensiering over "lines"-pakkene, hvor blant annet Luxury Line får brytere og hendler i børstet aluminium (lik G1x). Det er for øvrig deilig å se at midtkonsollen ikke er skivebom slik midtkonsollen til F1x er (den er designet "mot passasjeren" - høyrerattet midtkonsoll skulle vært på venstrerattede biler og vise verca). 

Jeg under litt over designet på nedre del av dørtrekk og plassering av memory-knappene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil som vanlig fra BMW, pent utvendig design, men fikk dessverre ikke noen WOW følelse. Tror kanskje at den kommer til å vokse på meg når jeg får sett den i andre farger osv.. Forhåpentligvis.. 

En ting er sikkert, det er at interiøret til F10 slår den ned i støvlene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende bil dette, mye er som ventet.

Lykter som møter grillen var vel unngåelig, selv synes jeg ikke dette er spesielt vellykket på biler med front som ikke er utpreget spiss og sportslig. Gjør seg på 3-og 4-serie (da særlig M-sport), men ikke på 5- og 7-serie i mine øyne. Grillen fremstår noe gammelmodig og klumpete (mulig dette blir penere når man får på en sort grill eller kanskje mer aggressiv M5-utgave). Ellers er det pene og moderne linjer, samt at det blir spennende å se tåkelyset (LED-stripene) i virkeligheten, på 6-serien har dette passet fint. Speilene er jeg heller ikke helt overbevist om enda. Godt å se at hockey-sticken fra 7-serien ikke er implementert her.

Bak er det totalt skivebom på diffuseren, som er alt for stor og rund i kantene og stjeler for mye oppmerksomhet av bakpartiet. Lyktene bak er også noe klumpete og etter min oppfatning for store (spesielt når så lite av lykten faktisk dekkes av kjørelys). Eller greie og mer moderne og slanke linjer bak. Selve utformingen på lyset ser pent ut. En får håpe at doble eksosrør (en på hver side) kommer som standard, og at vi ikke får se utgaver med et slapt sugerør på den ene siden.

Interiøret ser bra ut, og endelig har BMW fått gjort noe med den grusomme standard girspaken. Denne var lekker. Nå kommer det sikkert flere utstyrsmodeller, men for min del kunne det vært mindre børstet stål på selve rattet. Håndtaket ser ut til å minne om noe gigantiske greier som stammer fra et håndtak på en turbuss, håper ikke denne oppleves like fremtredende i virkeligheten. Klassisk og greit interiør, selv om jeg savner at dashbord og midtkonsoll glir mer over i hverandre, slik det er på F10. Skal nok slite med å være så klasseledende over E-klasse som ved lansering av F10, men gjør seg heller ikke bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på størrelsen på baklyktene, men ikke nødvendigvis på en negativ måte. Vi skal vel tilbake til E34 for å finne relativt store og domenerende baklyter, så dette på G30 ble ikke feil. Det jeg derimot reagerer negativt på er løsningen til sensor/radar til Cruisecontrollen i fremfangeren. På F10 så er denne skjult bak ett deksel, her har de laget hull i gitteret foran sensoren. Akkurat slik de har gjort på Volkswagen, ser ut som noe mangler. 

Ellers så tviler jeg på at denne blir like stor klasseleder som F10 var og har vært. F10 satte en knallhard standard og ble ansett som kongen på haugen helt til i år da E klassen kom (F10 har faktisk slått ut nye E klassen i ett par tester). G30 kommer nok til å plassere seg som klasseleder nå, men ikke på en like overbevisende måte som F10. Grunnen til at alle får wow følelse av interiøret i nye E klassen er fordi det var en revulosjon i forhold til forrige modellen. Interiøret i F10 var så bra at lite annet imponerer. Jeg ser frem til å se og føle på interiøret i G30 nå på førvisningen til uken. Håper jeg liker det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...