Gå til innhold

Calypsorot BMW E36 Coupe Original M-Sport! Solgt!


 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Carlsius skrev:

Det løftet inntrykket av bakenden på bilen betraktelig! 

Da er det bare å montere høyrebaklykt og mens du er igang så kan du fjerne M-merket ;) 

 

Takker! 

Fjerner den imorgen! Tenkte på det idag faktisk, men glemte det bort...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :-) 

Å våkne tidlig på en søndag har sine fordeler;) 

Startet dagen med en deilig frokost så ble det til at jeg fikk jobbet litt med bilen. :-) 

Jeg har hatt problemer med tempraturen til motoren siden kulda har kommet til Drammen.. Først tenkte jeg kanskje at det var noe luft i kjølesystemet men etter å ha prøvd å lufte 2-3 ganger gikk jeg rimelig lei da det ikke var noe respons å finne. 

Kjøpte igår en ny termostat da jeg ville prøve å bytte den. Jeg hadde også tanker om å bytte kjølevæske da fargen såg rimelig dårlig ut. Så da slo vi 2 fluer i en smekk. :-D 

Fikk idag byttet termostat, kjølevæske og luftet ordentlig 2 ganger! Å jeg hadde rett, termostaten hadde sett sine bedre dager og problemet var løst. Endelig ble bilen varm å holdte tempraturen riktig. 

Fikk også kjøpt nye slangeklemmere som er litt bredere og i rustfritt stål til slangene som går til termostaten. Så da ble de også byttet. :-) (alle fire) 

20161119_132644.jpg20161120_152048.jpg20161120_152055.jpg20161120_152111.jpg20161120_152116.jpg

Så over til litt pirke arbeid.. 

Som dere sikkert har sett tidligere så hadde en av gamle eiere klistret på en stygg m performance klistremerke på dashbordet. Fikk idag tid til å fjerne denne også. Denne satt ufattelig bra! Men den skulle bort;)

20161120_152236.jpg

Tilslutt fikk jeg også fjernet m logoen på bakluka. Fikk ikke tid til dette tidligere i uka så den ble tatt bort idag. 

Skiltholderene det står M på skal også bort og erstattes med cleane Bilia skiltholdere. :-) 

20161120_152247.jpg

Beklager dårlige mobil bilder...

 

Endret av Enes Yakici
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, sveigis skrev:

Bra arbeid på en bra bil:).

Godt å få vekk alt jalla på den.

Denne kler ren stil og ikke noe harryfaktor :).

Tusen takk, Sveigis! :) 

Ja jeg liker det som det er originalt så alt sånt blir fjernet. 

Må si jeg er helt enig med deg. :) 

Endret av Enes Yakici
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Da bytter du tilbake til orginalt luftfilter også? ❤️

Jeg ville ikke gjort noe med speedo. Hverken røde nåler eller chromeringer. Litt orginalpoliti må man være..

 

ellers, pen bil!

Orginalt luftfilter er jeg på jakt etter da jeg ikke har den.. Men den skal selvfølgelig byttes ut! :) 

Tror jeg har droppa tanken med speedometer detaljer.. 

Tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått pakke fra koed! :D 

20161121_155254.jpg20161121_155851.jpg

Hadde som nevnt tidligere bestilt en del små deler som skulle på bilen. :) 

Jeg kjøpte m logo via ebay som skulle være til dørlist men dette var bare en hard klistremerke som ble kastet.. 

Handlet orginal fra koed. Fikk satt den på med engang fordi det er så irriterende at det ikke er noe der. 20161121_164611.jpg

Manglet 3 stk deksler til motorlokket der hvor den har muttere men skjules med små deksler. Fikk satt dem på så nå ser det bra ut i motor rommet i mine øyne! Endelig :) 

20161121_160258.jpg

Har også fått satt på begge baklyktene nå! :)Endelig baklykter med oransje blinklys! Skal prøve å få tatt en vask ikveld om jeg ikke rekker idag blir det imorgen! Så bilder av bilen kommer! :D 

Må se resultatet selv da det var så mørkt ute at jeg ikke har sett på det selv engang. 

Er flere deler som skal byttes som kom i pakken men tar det når jeg får tid. :) 

F.eks dynamoreim, klimareim, innvendig dørhåndtak deksler, tåkelys venstre side +++ 

 

Endret av Enes Yakici
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått tak i orginal luftfilter boks! :)  Helt tilfeldig! Var en kamerat av meg som hadde det liggende! :D Gleder meg til å få satt den på bilen. 

20161121_203647.jpg

Fikk også vasket bilen istad. :) Legger ved noen bilder av hvordan baklyktene ble, Endelig fått vekk litt salt fra bilen! Er bittelite farge forskjell der hvor det er oransje farge. Men ikke så veldig mye egentlig om man ikke tenker over det. Skal prøve å legge på litt lyktespray fra biltema å se om det funker. :) 

Ellers er jeg veldig fornøyd med hvordan det ble. Syntes fargen på bilen kler oransje blinkers. 

20161121_204505.jpg20161121_204500.jpg20161121_204416.jpg20161121_204421.jpg20161121_204430.jpg20161121_204328.jpg20161121_204445.jpg

 

Legg gjerne igjen en feedback da det blir kjedelig uten.. :P 

Endret av Enes Yakici
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...