sveigis Skrevet Januar 22, 2017 Skrevet Januar 22, 2017 Felgene ble helt perfekte etter rengjøring . Gleder meg til å se m5en din etter lakkering
paaaali Skrevet Januar 22, 2017 Forfatter Skrevet Januar 22, 2017 (endret) M5 Da fikk eg bildene fra bytte av kanal på venstre sida vinteren 2015 Som dokke ser var det mykje rust. Her måtte heile kanalen byttes og mykje av indre delen også. For og sei det slik desse kanalskjørta skjuler mykje knekkebrød på dissa bilane! kanalen har sett betre dager kjeks pakningene på dørene vart demontert og falsene blåst med punktsanblåsing. var redd eg måtte bytte dørene ei stund Endret Januar 24, 2017 av paaaali
paaaali Skrevet Januar 22, 2017 Forfatter Skrevet Januar 22, 2017 (endret) litt betre med nye orginaldeler dette var før eg bestemte meg for og ta det heilt ut han som sveiste for meg byttet jobb og fikk ikkje gjort meir. i tilegg var bilen lakkert i feil fargekode og det vart også vanskelig og finne rett kode so her er delene lakkerte i feil farge ny indre del Endret Januar 24, 2017 av paaaali tpmek reagerte på dette 1
BjornarHS Skrevet Januar 22, 2017 Skrevet Januar 22, 2017 Skal sies det var noe kjeks der ja! Men fint ble det jo etterpå
mloen Skrevet Januar 23, 2017 Skrevet Januar 23, 2017 Lika det eg ser. Fantastisk fine bila du har Pål. Stå på!
paaaali Skrevet Mai 19, 2017 Forfatter Skrevet Mai 19, 2017 Litt mange prosjekter på gang for tida + mykje jobb. M5 en gjenstår eindel monteringsarbeid på kjem med stor bildeoppdatering på den etterkvart. e 21 fikk ein grundig rubbing og poleringsjobb no i vår og felgane vart våtslipt og polert der det var behov + nye dekk den er egentlig i grei stand slik den er men skal etterkvart rette oppi småbulker og flikke litt på lakken etterkvart er også på utkikk etter ein veldig fin førerstol i fargen farngrun Da min er blitt angrepen av noke som kan sjå ut som ein hund BjornarHS og Skulebollen reagerte på dette 2
Reset Skrevet Mai 20, 2017 Skrevet Mai 20, 2017 Blir nervøs når jeg ser alle de rustbildene Skal hente meg en 92 modell M5 selv til helga som kommer
paaaali Skrevet Mai 21, 2017 Forfatter Skrevet Mai 21, 2017 12 timer siden, Reset skrev: Blir nervøs når jeg ser alle de rustbildene Skal hente meg en 92 modell M5 selv til helga som kommer Er Mykje som dukka opp når ein begynne og grave ja
paaaali Skrevet August 16, 2017 Forfatter Skrevet August 16, 2017 Har hatt litt og gjort på e21 en. Da skruen som holder luftfilteret på den originale solex a41 forgassaren hadde øydelagde gjenger i huset på forgasseren og det ikkje lot seg gjere og reparere med helicoil vart det kjøpt ein Weber forgassar har no etter litt testing og justering fått justert den slik at det virker bra samtidig som eg monterte choce vire da eg ville ha manuell choke fann eg ut at clutch sylinderen lak so den vart også byttet. Har også gått over og byttet eindel slanger i motorrom og fått vasket. Bilen har fått seg ein god omgang med tynnstoff for lenge siden so overflatene i motorrommet i alle falser er sprøytet inn sikkert ein grunn til at bilen er so god med tanke på rust har også gått til innkjøp av ny bruksbil Bimmerlorris og Freakshow reagerte på dette 2
paaaali Skrevet August 28, 2017 Forfatter Skrevet August 28, 2017 litt meir bilder av fjerning av rust på m5 en legger med bilder av rust i gulv og kanalen på høgse side. godt angript der også
paaaali Skrevet August 28, 2017 Forfatter Skrevet August 28, 2017 (endret) har no satt e21 på lagring og henta e34 og fått den på plass i garasjen. bilen har stått lagra sia eg fikk den igjen fra karossoriverkstedet i desember skal prøve og få den klar i løpet av vinteren. blir ingen fleire bilder av rusta da eg trur eg har fått fram det verste og dokumentert at e34 ruster det som er planer i vinter er - montere ferdig interiør (stortsett dørsider og alt i bakluke som gjenstår) - montere nye lister på framskjermer og dører - finne feil på dørlås bakluke - få tak i strøken høgre baklykt og montere da den eine lykta har ei sprekk - "overhale vindusviskermekanismen" - finne strøken bakluke spoiler da min er litt "bulete" - glassblåse og lakkere innsugmanifoild og ventildeksel og få motorrom i orginalstand - ned med bakstilling. glassblåse alle deler lakkere og bytte alle foringer. og begge hjullager. kontrollere diff - ned med bensintank for kontroll av rust og lakkere - gå over alle bremserør - behandle bilen med fluidfilm - bytte foringer i forstilling der er slitte powerflex foringer. vurderer orginalt - muligens få tak i orginal svinghjul og ny orginalklutsj Endret August 28, 2017 av paaaali Skulebollen, liffi, viggo E34 og 3 andre reagerte på dette 6
paaaali Skrevet September 12, 2017 Forfatter Skrevet September 12, 2017 (endret) Har gjort litt på bilen i helga Slit som f... med og få på gummipakninga rundt bakluka. gidde litt opp og monterte berre pakninga på falsen for og få justert lula slik at låsemekanismen virka var litt dill og få justert slik at den gikk fint igjen og luka såg greit plassert ut so får eg ta det igjen ein dag eg har meir tolmodigheit All øvrig plast rundt luka pluss spylemekanismen er eg også intrisert i og kjøpe brukt da mykje av det er sprukket i klips fester og vil ikkje ha masse plast som ligg og lagar lyd og ser fælt ut vist eg ikkje får tak i må eg bite i det sure eple og kjøpe nytt. Plast er dyrt på BMW ! er også ute etter eit deksel i motorrom som er sprukket dette får ikkje gsbildeler tak i. Legger ved bilder ellers fikk eg montert dørtrekk i helga. Eg smørte ovatrol på innsida av alle dører og sjekka alle dreneringer i dører ordentlig før eg monterte sammen da eg vil forhindre framtidig rust. Alle dører har vert sandblåst i falser grunnet overflate rust so håper det vil holde ei stond no Endret September 13, 2017 av paaaali Freakshow reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå