Gå til innhold

Audi S-Line Spørsmål


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Dette blir veldig feil, men jeg vet at mange av dere sitter med mye kunnskap utover BMW.
Denne gangen stiller jeg et spørsmål om Audi, nærmere bestemt A4 B6.

Denne bilen kom i perioden 2001 og 2005 og jeg er for øyeblikket på jakt etter en Avant m/ S-line.
Men begrepet 2x S-Line og hva S-Line faktisk er begynner jeg å bli usikker på, jeg legger ved noen bilder av 2 forskjellige B6 hvor begge eierne påstår at de har utvendig S-Line, men hvorfor er de ikke like utvendig ifht. frontfanger, sideskjørt osv.

Grunnen til at jeg nå vurdere denne er fordi jeg trenger en billig stasjonsvogn med litt mer fart enn en 316i / 318i og da begynner e46 allerede på latterlige 100 000.

BIL 1

14715379_660x495.jpg

14715381_660x495.jpg14715390_660x495.jpg

BIL 2

4883cnyn02.jpg

4883cnyn01.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt er S-line sportsinteriør (inkl. svart taktrekk), sportsunderstell (noe lavere enn org). Med 2x S-line har du også eksteriørpakka. Dama har en 2003 1.8TQ Avant og dette er forøvrig en utrolig god bil. Har ikke funnet noen gode alternativer til Koed osv når det gjelder VAG generelt, så vær forberedt på at det koster litt mer å kjøpe deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Evenol skrev:

BIL 1 har ikke S-line utvendig. Er litt usikker på om den har S-line innvendig eller om dette er en sportspakke. Mener at det skulle stått S-line på rattet.

BIL 2 har S-line utvendig.

@Evenol - Er vel dette jeg selv også har kommet frem til egentlig. -Da er det jaggu mange som påstår at de har S-Line på en helt standard A4 B6, for det er svært få som ligger ute på Finn.no med den utvendige pakken som bil 2 innehar(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HalvorK skrev:

Såvidt jeg har skjønt er S-line sportsinteriør (inkl. svart taktrekk), sportsunderstell (noe lavere enn org). Med 2x S-line har du også eksteriørpakka. Dama har en 2003 1.8TQ Avant og dette er forøvrig en utrolig god bil. Har ikke funnet noen gode alternativer til Koed osv når det gjelder VAG generelt, så vær forberedt på at det koster litt mer å kjøpe deler.

@HalvorK - Dette vel mening, men kan en ha S-Line utvendig uten å ha det innvendig? Fra fabrikk vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HalvorK skrev:

Såvidt jeg har skjønt er S-line sportsinteriør (inkl. svart taktrekk), sportsunderstell (noe lavere enn org). Med 2x S-line har du også eksteriørpakka. Dama har en 2003 1.8TQ Avant og dette er forøvrig en utrolig god bil. Har ikke funnet noen gode alternativer til Koed osv når det gjelder VAG generelt, så vær forberedt på at det koster litt mer å kjøpe deler.

Kan bekrefte dette. Slet noe sykt da jeg skulle finne noen deler til farens sin bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, HalvorK skrev:

Har ikke funnet noen gode alternativer til Koed osv når det gjelder VAG generelt, så vær forberedt på at det koster litt mer å kjøpe deler.

3 minutter siden, gallay skrev:

Kan bekrefte dette. Slet noe sykt da jeg skulle finne noen deler til farens sin bil. 

Har eid Audi tidligere, så jeg vet at dele -tilgang kan være relativt vanskelig sammenlignet med BMW, så jeg skal ta med meg det i vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peak skrev:

Grunnen til at jeg nå vurdere denne er fordi jeg trenger en billig stasjonsvogn med litt mer fart enn en 316i / 318i og da begynner e46 allerede på latterlige 100 000.

Så vidt jeg har sett så er det ikke noe problem å få en 320i 2,2 liter til godt under 100 000,-. Ikke noen fartsmaskin men den er faktisk sprekere enn A4 1,8T, 0-100 på 8,2 sek mot 8,6 sek for A4en. Også har du lyden, M54 driftsikkerhet og E46 byggekvalitet på toppen av det hele :) 

For all del Audi er fine biler, har eid noen selv. Men jeg føler de har en tendens til å "falle" ifra hverandre når de bikker 10 år og 200 000 km. Det er liksom alltid noe som er galt, også er deltilgangen ikke i nærheten av så god som på BMW. 

Bare min erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ditt innspill Fredrik.
Men en 320i M52B22 gjør nok ikke 0-100 på 8,2 sekunder, det tar nærmere bestemt 8,9 med fjesløft utgaven på 2.2l og nesten 10 sekunder på 2.0l. Rekkesekser på et så lite motorvolum er heller ikke etter min meningen noen stor fryd for øret.
1.8T motoren til Audi kom i 2003 med en 190HK variant som gjør 0-100Km/h unna på kun 7.6sek. -I tillegg til at man kan besøke en tuner for å få ennå litt mer fart på hjula.

Jeg er fremdeles BMW mann, men kikker bare på litt Tyske alternativer da e39 bruker for mye drivstoff og ruster noe kolossalt, - og personlig syntes jeg ikke e46 er noe spesielt pent karosseri (M3 derimot...) i tillegg til at det dessverre ruster relativt godt det også. Men nå er Quattro en av de største fordelene jeg ser ved skifte av bilmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge originalbrosjyren jeg har så skal det være 8,2 sek for 170 hestern med manuell. Det samme opplyses det om her :) 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=74470

Det er klart at firehjulstrekk er en kjempe fordel med å velge Audi, koster litt mer for å få en 325ix ja. 1,8T motoren er jo også veldig trimme villig, noe ikke en M54 er. Da forstår jeg at du ser på A4 fremfor E46 og E39 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Golf 4, jeg river meg i håret av dårlig deletilgang utover VW-apparatet og "fantastisk" kvalitet. Bilen har hatt en eier tidligere, ikke vinterkjørt.

Motoren har man slipt ventiler på grunnet fullt blås gjennom en eksosventil selv om den var stengt, bilen har tross alt gått hele 180 000km.. 

Motorlampe har den også, EDBn under panseret kaster ut feilkoder i øst og vest, uten at de gir noe mening i forhold til å faktisk indikere hva feilen er.

Trøttsom å kjøre er den også, forstillinga er av kjipeste, mest kjedelige sort, og allikevel spiser den bærekuler til frokost. Heldigvis koster disse komplette bærearmene bare 650kr på Biltema. Tør ikke tenke på hva Harald A. Møller skal ha.
Skal du ha noe tysk, kjøp for all del ikke VAG om du har planer om å holde på med bilen selv.

Har vel kostet på den bilen rundt 10 000kr, slettes ikke mye det, fikk jo bilen gratis.. Så kjørte min mor en E36 tidligere. Hun hadde den i 13-14 år eller noe deromkring, den kosta vel utover bensin og dekk 16-17 000kr å vedlikeholde.. Det er billig bilhold :P Bilen hadde gått enda den, hadde det ikke vært for at den var helt rusta i filler og ble levert på skroten i våres.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...